Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #63560 - Suzuki TSX 70cc wil niet op toeren ...
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 6872 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tsxhunter |
21-1-2011 19:05 |
|
Drekzz |
21-1-2011 20:16 |
Posts: 15 |
Wat ik wel of niet wil doet er in dit geval niet toe, ik heb dit, en dit moet gewoon werken.
Hoe dan ook, de gasnaald zakt wel helemaal naar beneden, maar ik moet hem er half scheef insteken als ik wil dat hij zakt. Als hij eenmaal is gezakt blijft hij ook wel zitten, maar ik kan gewoon zien dat hij een knikje heeft, en denk dan ook dat hij niet helemaal recht zit. Mijn vraag is alleen of dit dan het verschil in toeren kan maken.
Ik heb vandaag niet veel kunnen doen. Wel even naar de naalden gekeken, en de 16mm is inderdaad iets langer, en is spitser. Ik kan altijd nog proberen of hij het er wel op doet, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
|
|
|
|
Floris-tsx |
21-1-2011 20:17 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Wat ik wel of niet wil doet er in dit geval niet toe, ik heb dit, en dit moet gewoon werken.
Hoe dan ook, de gasnaald zakt wel helemaal naar beneden, maar ik moet hem er half scheef insteken als ik wil dat hij zakt. Als hij eenmaal is gezakt blijft hij ook wel zitten, maar ik kan gewoon zien dat hij een knikje heeft, en denk dan ook dat hij niet helemaal recht zit. Mijn vraag is alleen of dit dan het verschil in toeren kan maken.
Ik heb vandaag niet veel kunnen doen. Wel even naar de naalden gekeken, en de 16mm is inderdaad iets langer, en is spitser. Ik kan altijd nog proberen of hij het er wel op doet, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Hmm.... wordt een nieuw gasnaaldje dan. Of je moet hem in de bankschroef zetten... Weet niet of hij dat houdt. Is alu toch? Je kunt het proberen.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Uncle BLAM |
21-1-2011 20:48 |
Posts: 1025 |
demonteer de gehele carburateur, verwijder ook de gasnaaldbuis en vijl de carburateur uit naar 14mm, met een draaibank gaat het beter
vijl opzij en naar boven tot een mooie ronde 14mm bereikt is
Monteer na het vijlen/uitdraaien alles terug en monteer de 16mm gasnaald, gasschuif heeft op een 12mm dezelfde diameter als op een 16mm
Wel de carburateur goed schoonmaken i.v.m aluminium resten die achter kunnen blijven maar dat spreekt voor zich, eventueel schuren/polijsten voor een mooier resultaat
|
|
een BF teller is sneller |
|
tsxhunter |
21-1-2011 20:48 |
Posts: 9332 |
dat doet ie niet
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Floris-tsx |
21-1-2011 20:50 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
demonteer de gehele carburateur, verwijder ook de gasnaaldbuis en vijl de carburateur uit naar 14mm, met een draaibank gaat het beter
vijl opzij en naar boven tot een mooie ronde 14mm bereikt is
Monteer na het vijlen/uitdraaien alles terug en monteer de 16mm gasnaald, gasschuif heeft op een 12mm dezelfde diameter als op een 16mm
Wel de carburateur goed schoonmaken i.v.m aluminium resten die achter kunnen blijven maar dat spreekt voor zich, eventueel schuren/polijsten voor een mooier resultaat
Het gaat voor wat betreft de gasnaald vooral om de maat van de venturibuis. Als je die nou eens aan kon passen, hoef je de gasnaald niet aan te passen. Maar gasnaald lijkt me simpeler.
En het nut van dat afdraaien heb ik nog niet helemaal begrepen?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Drekzz |
21-1-2011 21:47 |
Posts: 15 |
Ik ook niet, maar dat doet er ook niet toe. Gasnaald buigen wordt hem niet. Hoop dat de volgende uitleg daar duidelijk genoeg voor is:
Van boven naar beneden krijg je eerst een stukje recht, met de groeven voor de circlip er in. Daarna het stukje dat door de gasschuif valt zeg maar, en daarna het stuk dat onder de gasschuif uit komt. Precies waar hij onder de gasschuif uit komt zit een klein knikje. Deze krijg ik er dus niet uit.
Doordat de 16mm spitser afloopt denk ik dat de brandstoftoevoer ook groter wordt, en ik weet dus nog niet wat dit voor invloed heeft, en of de carb dan nog wel fatsoenlijk af te stellen is.
En inderdaad, uitveilen begin ik niet aan. Dan wacht ik nog liever op mijn nieuwe originele gasnaald, al moet ie uit Japan komen
(Hoop trouwens wel dat dat de goede is, stond geen afbeelding of wat bij.....)
|
|
|
|
Floris-tsx |
21-1-2011 22:28 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Ik ook niet, maar dat doet er ook niet toe. Gasnaald buigen wordt hem niet. Hoop dat de volgende uitleg daar duidelijk genoeg voor is:
Van boven naar beneden krijg je eerst een stukje recht, met de groeven voor de circlip er in. Daarna het stukje dat door de gasschuif valt zeg maar, en daarna het stuk dat onder de gasschuif uit komt. Precies waar hij onder de gasschuif uit komt zit een klein knikje. Deze krijg ik er dus niet uit.
Doordat de 16mm spitser afloopt denk ik dat de brandstoftoevoer ook groter wordt, en ik weet dus nog niet wat dit voor invloed heeft, en of de carb dan nog wel fatsoenlijk af te stellen is.
En inderdaad, uitveilen begin ik niet aan. Dan wacht ik nog liever op mijn nieuwe originele gasnaald, al moet ie uit Japan komen
(Hoop trouwens wel dat dat de goede is, stond geen afbeelding of wat bij.....)
Jep wacht daar dan maar op
Geen andere optie
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Drekzz |
21-1-2011 22:48 |
Posts: 15 |
Oke, maar zal dat in dit geval ook echt het probleem zijn? En is er dan iemand die mij kan vertellen wat ik er van moet verwachten? moet ik juist afgesteld de 12.000 kunnen halen of niet? En heeft er iemand enig idee van de juiste sproeiermaat? (Ook zo handig om dan te vertellen over welk merk sproeier het gaat.)
Setup nog eens:
70cc Eurokit
Gianelli uitlaat
12mm carb.
Origineel luchtfilter zonder gaten of wat dan ook.
|
|
|
|
Floris-tsx |
21-1-2011 22:49 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Oke, maar zal dat in dit geval ook echt het probleem zijn? En is er dan iemand die mij kan vertellen wat ik er van moet verwachten? moet ik juist afgesteld de 12.000 kunnen halen of niet? En heeft er iemand enig idee van de juiste sproeiermaat? (Ook zo handig om dan te vertellen over welk merk sproeier het gaat.)
Setup nog eens:
70cc Eurokit
Gianelli uitlaat
12mm carb.
Origineel luchtfilter zonder gaten of wat dan ook.
12k kun je zeker halen ja.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Uncle BLAM |
22-1-2011 0:19 |
Posts: 1025 |
voor de duidelijkheid, de carburateur uitdraaien daarmee bedoel ik uitdraaien aan de binnenkant zodat de venturi van 12mm naar 14mm gaat
14mm is een betere maat dan 12mm ongeacht welke cilinder je hebt maar als je de originele carburateur groter maakt kan niemand het verschil zien met origineel 12mm is mijn idee
de 16mm gasnaald is spitser dan de originele meer bolle gasnaald en heeft een betere vorm, je zou 'm eventueel iets in kunnen korten 1 à 2mm dat zou je ff moeten nameten
De originele luchtfilter doos heeft een vernauwing bij het inlaat gat aan de binnenkant deze kun je vergroten door het naar binnen stekende vernauwde gedeelte weg te snijden met een stanleymes (pas op voor je vingers )
(dit heb ik overigens zelf ooit gedaan met een 12mm carb, incl. de 16mm gasnaald die ik iets ingekort heb en het geheel werkte perfect, ik heb de carb uitgevijlt met een dikke ronde vijl en voor de afwerking een klein vijltje en daarna geschuurd met fijn schuurpapier)
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 22-1-2011 om 0:22 uur.
|
|
een BF teller is sneller |
|
tsxhunter |
22-1-2011 0:36 |
Posts: 9332 |
ik kan je vertellen, hij gaat niet vijlen aan de carburateur
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Drekzz |
22-1-2011 1:02 |
Posts: 15 |
Het gaat me er niet zozeer om of mensen het verschil kunnen "zien", en ik ben er van overtuigd dat de cilinder beter tot zijn recht komt met een 14mm. Punt blijft dat het mij niet zozeer om het vermogen gaat, en zeker niet om de topsnelheid, want die hou ik met deze setup het liefst zo laag mogelijk zonder onnodige begrenzers ofzo te plaatsen. Zolang een 12mm gewoon goed rijdt, en het niet garant staat voor meer onderhoud of vastlopers blijf ik het liever gewoon met die 12mm doen.
Wat betreft het luchtfilter, wat zijn hier de directe voordelen van? Is dit ook prestatiegericht, of is het gewoon voor een betere verbranding of fijnere afstelling? Zoals gezegd, elke kilometer per uur die ik minder haal is alleen maar beter.
|
|
|
|
- Han - |
22-1-2011 1:05 |
Posts: 9667 |
zet er gewoon een 18 oof 20mm op. Dan merk je pas verschil
|
|
<10.000 posts |
|
Uncle BLAM |
22-1-2011 4:29 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
ik kan je vertellen, hij gaat niet vijlen aan de carburateur
Dat kan 'ie zelf ook zeggen volgens mij?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Zoals gezegd, elke kilometer per uur die ik minder haal is alleen maar beter.
Je wilt een 70cc cilinder zonder sneller te gaan? en het liefst nog langzamer?
Als je koppel wilt, dat kan ik goed begrijpen, dan kun je het beste de originele cilinder nemen met een 'opvoer' blokje (dat is een vul blokje dat de ruimte voor een membraan in je carter opvult
en een originele uitlaat waar nog niet mee geknoeid is
Dus eigenlijk een originele setup, want zodra je een snelle uitlaat plaatst zal je koppel verdwijnen of hoog in de toeren komen te liggen en zal je dat alleen kunnen benutten om sneller te gaan
13.000 toeren draaien en 45km/h gaan trekt je brommer niet sneller van op want het kost tijd om de brommer steeds weer hoog in de toeren te krijgen, alleen handig als je er met 5 mensen op gaat zitten en tegen een heuvel op wilt gaan
|
|
een BF teller is sneller |
|
Dit topic is 6872 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|