Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TSX 70cc wil niet op toeren komen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63560 - Suzuki TSX 70cc wil niet op toeren ...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drekzz 20-1-2011 14:04 Print topicpost
Posts: 15
Hallo,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle hulp die ik al uit andere topics en de knowledgebase heb kunnen halen, anders was ik nooit zo ver gekomen.

En dan nu het probleem:

Ik heb een Suzuki TSX waar ik in de loop der jaren (ja, jaren....) een boel aan heb gedaan. Frame aangepakt, blok gereviceerd en blabla nog veel meer. Ik wou de brommer volledig origineel maken, dus ook met Nederlandse cilinder, maar daar zag ik al snel vanaf. Al voor ik goed klaar was met afstellen wist ik dat dat hem niet zou worden, gezien het lage aantal toeren dat ik er mee haalde.

Nu heb ik een 70cc eurokit gehaald, maar tijdens het afstellen merkte ik dat het niet uitmaakte welke sproeier ik er in deed, ik kom niet boven de 6.500 a 7.000 toeren uit. Dit in eerste instantie met een originele uitlaat, dus ik een nieuwe Gianelli uitlaat besteld. Helaas blijft het hiermee hetzelfde.

Heb de ontsteking inmiddels vervroegd, de gasnaald al versteld, maar het mag niet helpen. Ik merk dat er best vermogen in zit, en kan ook prima rijden in alle versnellingen, maar ik kom niet boven de 7.000 toeren.

Heb inmiddels 3 verschillende soorten sproeiers gehad. Mikuni 6-kant (die er dus niet in passen), Dellorto klein en heb nu Keihins die ik nog niet heb getest.

Nu is dit alles in combinatie met een 12mm carb, en ik weet dat een paar van jullie daar de schuld aan zullen geven, maar ik weet dat ik ook met een 12mm veel meer toeren kan halen.

Wie helpt mij.
 

Aprilia RX 50 2003 20-1-2011 14:09 Print reply

Posts: 6717
mijn idee is idd dat 12 mm te klein is voor 70 cc enz enz

maar ik haal ook ruim 9000 met een dr80 en 14mm dus opzich zou het kunnen. waarom zet je er niet sowieso een grotere carb op ivm de rest van je setup
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 20-1-2011 14:11 Print reply

Posts: 14881
Met een 12mm komt de afstelling heel precies door een hoge luchtsnelheid in de carburateur.

Wat voor uitlaat zit erop?
Geen begrensde NL pijp?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Floris-tsx 20-1-2011 14:12 Print reply

Posts: 3225
12mm moet in principe lukken.

Zijn de zuiger en cilinder nieuw/ professioneel gehoond? Heb je je cilinderkop gevlakt en op het goede moment aangetrokken? Nieuwe koppakking erin? Kan zijn dat je compressieverlies hebt.
 
Iedereen kan professioneel worden
Drekzz 20-1-2011 15:10 Print reply
Posts: 15
De reden dat ik geen grotere carb er op zet is omdat er hier behoorlijk gecontroleerd wordt, en ik het liefst zo min mogelijk problemen wil op de rollerbank. Ik weet dat een 70cc dan niet de ideale oplossing is, maar heb het eerder gehad, en vond het gewoon heerlijk rijden met een lichte vertanding.

Uitlaat is, zoals hierboven vermeld een Gianelli, splinternieuw, net vandaag er onder gehangen.

Cilinder was niet nieuw, maar zag er nog heel netjes uit. Zuiger is wel nieuw, en uiteraard zit er een nieuwe koppakking op. Compressieverlies lijkt ie geen last van te hebben, brommer slaat ook binnen een meter aan. Heb de kop niet op moment vast gezet, maar wel goed vast. Cilinderkop is niet gevlakt.
 
PRO TUNING 20-1-2011 15:39 Print reply

Posts: 4000
Heb je wel een membraan gemonteerd ?
 
Drekzz 20-1-2011 16:03 Print reply
Posts: 15
Ja, zo slim was ik nog wel
Was ook geen nieuwe, zat bij de cilinder, maar hij sloot wel goed af.
 
tsxhunter 20-1-2011 20:52 Print reply

Posts: 9332
12 mm kan goed op 70 cc eurokit en ja, heb ervaring

meet je ontstekingsspoel us door, moet iets van 146 ohm wezen geloof ik
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Drekzz 20-1-2011 21:36 Print reply
Posts: 15
Ontsteking doormeten heb ik niet gedaan. Verwacht niet dat het daar aan ligt, maar kan geen kwaad. Ben vanavond nog even aan het "beunhazen" geweest, even snel een 16mm er onder gezet, powerfiltertje er op, de foutste sproeier die ik kon vinden, maar daarmee trok ik hem wel met gemak tot de 9.000 toeren. Na het terugmonteren van mijn 12mm kwam ik er achter dat mijn gasnaald slecht in de carb valt. Na er een tijdje aan geprutst te hebben blijkt dat de gasnaald iets of wat krom is. Hoeveel invloed heeft dit op de toeren? Kan het hier aan liggen? Ik heb al een andere besteld, die van de 16mm gaat er niet in passen denk ik. Hoop dat de nieuw bestelde wel de goede is.
 
Floris-tsx 20-1-2011 22:02 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drekzz
Ontsteking doormeten heb ik niet gedaan. Verwacht niet dat het daar aan ligt, maar kan geen kwaad. Ben vanavond nog even aan het "beunhazen" geweest, even snel een 16mm er onder gezet, powerfiltertje er op, de foutste sproeier die ik kon vinden, maar daarmee trok ik hem wel met gemak tot de 9.000 toeren. Na het terugmonteren van mijn 12mm kwam ik er achter dat mijn gasnaald slecht in de carb valt. Na er een tijdje aan geprutst te hebben blijkt dat de gasnaald iets of wat krom is. Hoeveel invloed heeft dit op de toeren? Kan het hier aan liggen? Ik heb al een andere besteld, die van de 16mm gaat er niet in passen denk ik. Hoop dat de nieuw bestelde wel de goede is.


Het is niet echt gezond nee als je gasnaald krom is. Hij is niet voor niets origineel recht.

Kan zijn dattie gewoon niet verder gaat, doordat hij krom is en dat je daarom de toeren niet haalt. Vergelijk anders ff je 16mm gasnaaldje met die van je 12. Als ze even dik, lang etc zijn, kun je m gewoon overzetten en met je brom gaan rijden. Weet namelijk niet of die gelijk zijn.
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 20-1-2011 22:08 Print reply

Posts: 9332
die van 16 mm lijkt langer en is spitser volgens hem
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
jaspergk 20-1-2011 22:38 Print reply
Posts: 133
Zet die 16mm mikuni er maar goed afstellen en dan wil je geen 12mm meer :P
 
tsxhunter 20-1-2011 22:46 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jaspergk
Zet die 16mm mikuni er maar goed afstellen en dan wil je geen 12mm meer :P


hij wil niet een grotere carb omdat hij met de politie zit
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Pixl 20-1-2011 23:36 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


hij wil niet een grotere carb omdat hij met de politie zit


maar wel 70cc?

 
So fuckin' what!?
tsxhunter 21-1-2011 0:21 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


maar wel 70cc?



ja. met een lichte twv.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Toettoet 21-1-2011 12:49 Print reply
Posts: 780
Pak dan een 50cc met 12mm en een lichte tandwielverhouden
 

Dit topic is 6885 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved