Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versnellingsbak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63557 - versnellingsbak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2582 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Asharan 19-1-2011 20:38 Print topicpost
Posts: 21
hey, ik heb een vervelend probleem met mijn brommer.
een sachs madass 50cc.
deze avond reed ik naar huis, was net 5 minuten aan het rijden en toen hoorde ik een harde tik in mijn blok. de ketting vloog er ook af (was niet echt gespannan).
dacht eerst dat de ketting niet goed zat. maar na wat dingetjes proberen bleek dat er wel meer aan de hand was.

- na een paar meter lopen of rijden met de brommer slaat die vast, als je dan een stapje achteruit doet en dan weer vooruit gaat kan je weer een paar meter en dan slaat die weer vast. maakt niet uit of deze in neutraal of in een versnelling zit.

- het schakelen doet het nog, alleen je hoort telkens wel harde tikken tijdens het schakelen.

- als je hem probeert te starten dan pakt die hem de ene keer wel andere keer niet.

herkent iemand dit probleem misschien? mijn pa en ik denken dat de versnellingsbak stuk is. maar wouden toch eerst wat meer informatie proberen in te winnen voordat we het blok openhalen.

hoop dat dit genoeg info voor jullie is.
en dat jullie me misschien een beetje kunnen helpen.





Dit bericht is gewijzigd door Asharan op 19-1-2011 om 20:39 uur.
 

koetjeboe91 19-1-2011 20:41 Print reply

Posts: 2096
koppelingsdeksel loshalen en kijken. meschien iets los geschoten
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
XDr4g0nX 19-1-2011 20:47 Print reply

Posts: 3526
Liep elke vast met of zonder dat de ketting er op lag?
Zo ja, even goed kijken of je ketting misschien niet gewoon de boel blokkeert.
Zo nee, dan zou ik even je koppelingsdeksel los halen en kijken of alles nog in orde is aan die kant.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Asharan 19-1-2011 21:00 Print reply
Posts: 21
zelfs nadat ik de ketting er weer op had gelegd deed ie het nog.

maar het zou dus bijvoorbeeld ook een veertje kunnen zijn die de boel blokkeert?
 
XDr4g0nX 19-1-2011 21:02 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Asharan
zelfs nadat ik de ketting er weer op had gelegd deed ie het nog.

maar het zou dus bijvoorbeeld ook een veertje kunnen zijn die de boel blokkeert?

Dus als ik het goed begrijp deed hij het zonder de ketting EN met de ketting?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Asharan 19-1-2011 21:05 Print reply
Posts: 21
ja, die ketting had er achter af niks mee te maken. het zit het hem in het blok zelf. dacht alleen eerst dat het daardoor kwam. maar had nog niet zo goed gekeken.
 
XDr4g0nX 19-1-2011 21:08 Print reply

Posts: 3526
In dat geval zou ik de koppelingsdeksel ff los halen en kijken of er niks vreemds zit.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 19-1-2011 om 22:00 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Asharan 19-1-2011 21:11 Print reply
Posts: 21
ok bedankt, ik zal even kijken of ik wat zie.
 
Floris-tsx 19-1-2011 21:19 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Asharan
ok bedankt, ik zal even kijken of ik wat zie.


Maar hoe kun je zien of de versnellingsbak vastloopt, als je ketting eraf ligt? Dan is het gewoon een los ding in je frame...
 
Iedereen kan professioneel worden
Asharan 19-1-2011 21:29 Print reply
Posts: 21
ehmm, ketting zit er weer op. maar blijft om de paar meter hangen. dus denk dat het vanuit de versnellingsbak komt. heb ook steeds van die harde tikken tijdens het schakelen wat ik voorheen niet had.
 
MaXi-PuCh 19-1-2011 21:32 Print reply

Posts: 1531
ja, maar je zei net dat hij het met en zonder ketting deed, als hij het zonder ketting ook deed, heeft het toch niks met je blok te maken?
misschien vloog je ketting er gewoon af doordat hij zo slap hing, en is door de klap die het eraf vliegen gaf, iets verschoven in je blok ofzo, wat het tikken bij het schakelenen veroorzaakt (doet hij dat tikken ook als je hem in de versnelling zet, gaat lopen en dan schakelen?) en is door die klap ook iets van je remsysteem verkeerd komen te zitten ofzo?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Asharan 19-1-2011 21:40 Print reply
Posts: 21
o srry dat is mijn fout dan, ff verkeerd neer gezet.
maar zonder ketting kan je hem gwoon rijden zonder problemen.
die harde tik tijdens het schakelen geeft ie telkens.
remsysteem is niks mis mee.
 
Floris-tsx 19-1-2011 21:44 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Asharan
o srry dat is mijn fout dan, ff verkeerd neer gezet.
maar zonder ketting kan je hem gwoon rijden zonder problemen.
die harde tik tijdens het schakelen geeft ie telkens.
remsysteem is niks mis mee.


Lekker olie aftappen en de rechter kap van je motor losschroeven dus

Als je er niet uitkomt, is het handig om wat foto's te maken en hier te posten, dan kunnen wij je mss verder helpen.
 
Iedereen kan professioneel worden
Asharan 19-1-2011 21:48 Print reply
Posts: 21
zal ik doen, bedankt voor de hulp alvast
 
4takker 19-1-2011 21:49 Print reply

Posts: 2395
berijd je er maar op voor om het blok uit elkaar te halen.

waarschijnlijk is je 3de versnelling kapot wil nog wel eens gebeuren bij een 4 bak. ander een schakel vork krom.

als je bak aan puin licht ik heb hier nog wel een goede bak liggen zonder schakel vorken. die kan je het beste vervangen die willen nog wel eens slijten.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
koetjeboe91 20-1-2011 9:28 Print reply

Posts: 2096
indien je met het aftappen veel ijzer ziet bestel dan maar een nieuwe versnellingsbak.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 2582 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved