ChielTZR |
19-1-2011 15:46 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo,
ik ben van plan om een crossmotor te kopen bv. honda cr125.
ja ik wil een 125 maar mijn budget is niet egt geweldig hoog maar 600 tot 800 euro.
hier is niet zoveel keus van alleen ma van de jaartallen 1986 tot ong. 1993
maar ik vroeg mij af.
zijn de meeste motoren hier wel van te vertrouwen en moet ik op mankementen kijken, en is de vermogen van deze motor goed te merken dan bv eentje uit 2000.
mvg, sef janssen
search?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
der Chef |
19-1-2011 15:48 |
Posts: 3265 |
Een cr125 is rond dat geld bijvoorbeeld wel te vinden en goed genoeg om op te leren crossen. Ik zou alleen wel wat door sparen aangezien zo'n ding ook nog wel wat kost aan onderhoud
|
|
|
|
JB1 |
19-1-2011 15:49 |
Posts: 14881 |
Voor dat budget kun je beter een MT halen, heb je ook wat te spenderen als er wat kapot gaat.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
-CrJarvin- |
19-1-2011 15:50 |
Posts: 362 |
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
smefke |
19-1-2011 15:50 |
Posts: 507 |
dat is m nu juist.
heb die mtjes gehad.
wil een andere uitdaging
kwa onderhoud ben ik op voorbereid
|
|
|
|
JB1 |
19-1-2011 15:52 |
Posts: 14881 |
Doorsparen tot je 1200-1500 te besteden hebt, kom je al in een veel veiligere klasse terecht
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
-CrJarvin- |
19-1-2011 15:53 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
dat is m nu juist.
heb die mtjes gehad.
wil een andere uitdaging
kwa onderhoud ben ik op voorbereid
kwa grote portomonee ook?
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
koetjeboe91 |
19-1-2011 16:06 |
Posts: 2096 |
zuiger en ketting kosten snel 300 tot 400 euro dus dat zal half je budget zijn. beter sparen en dan kijken bij een dealer die goed word aangeraden. zelf raad ik alfred gerits aan.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
smefke |
19-1-2011 16:16 |
Posts: 507 |
jha ik weet het zuiger en kettingen enzo zijn duur.
maar iemand hier uit de buurt heeft vroeger ook gecrosst en had altijd z'n eigen winkeltje en heeft nog wat kwaliteits kettingen en tandwielen liggen.
1200 euro krijg ik nooit optijd bij elkaar gespaard ja ik wil zkkr in de lente aan het crosse zijn.
maar ik ken veel mensen die een oudere crosser hebben gehad en er nooit probleme mee hebbe gehad.
ik ben een beetje opzoek naar de honda's uit 1993 zijn deze te vertrouwen?
|
|
|
|
der Chef |
19-1-2011 16:18 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
jha ik weet het zuiger en kettingen enzo zijn duur.
maar iemand hier uit de buurt heeft vroeger ook gecrosst en had altijd z'n eigen winkeltje en heeft nog wat kwaliteits kettingen en tandwielen liggen.
1200 euro krijg ik nooit optijd bij elkaar gespaard ja ik wil zkkr in de lente aan het crosse zijn.
maar ik ken veel mensen die een oudere crosser hebben gehad en er nooit probleme mee hebbe gehad.
ik ben een beetje opzoek naar de honda's uit 1993 zijn deze te vertrouwen?
Is best te vertrouwen, maar als jij nu van al je budget een motor koopt sta je met bijvoorbeeld 20/25 uur langs de kant omdat je zuiger op is en je geen geld hebt voor een nieuwe..
Om maar een voorbeeld te noemen.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
19-1-2011 16:18 |
Posts: 2096 |
ja het is wat jij wilt wil je goed spul hebben wat je 1 keer hoeft te kopen en daarna jaren plezier van hebt of iets wat je na 2 jaar vervangt omdat het toch niet het vermogen heeft.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
-simon- |
19-1-2011 16:19 |
Posts: 8211 |
wat heb je al van kleding enzo?
aan kleding ben je ook zo 300 euro ofzo kwijt.
een honda uit 93 zijn volgens mij geen verkeerde fietsen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
smefke |
19-1-2011 16:28 |
Posts: 507 |
kwa kleding heb ik alles al bij elkaar maar dat had ik al toen ik mt reed.
geld voor de eerste zuiger haal ik van spaarrekening af zodat ik in die 20 uur die zo'n zuiger mee gaat gwn door kan spare voor andere onderdelen.
ik rijd geen competities is gwn een beetje in weilande en zelfgemaakte crossbaantjes met wat bultjes.
en ik ben ook niet van plan om lang op deze motoren te rijden dadelijk heb ik een andere baan als ik 16 ben (al afgesproken) en verdien ik ook veel meer en ga ik ook op een nieuwere uit.
maar ik pak nu ook een oudere fiets om op te beginnen en leren om op een 125 te rijden omdat ik nog nooit een 125 onder de kont heb gehad.
maar zijn er mankementen waar ik op moet letten bij deze ouderen modellen.
|
|
|
|
Sypie_Honda |
19-1-2011 16:30 |
Posts: 13830 |
kwa vermogen zal je niks/weinig onderdoen aan een nieuwere 125. kwa vering en ophanging is het wel erg verouderd.
maar met zo'n ding is er altijd wel wat, linklagers zijn hoogst wss gaar, zuiger is sowieso aan vervanging toe om nog maar niet over het big-end te spreken.
met crossers van 1200 trouwens precies het zelfde, dan zit je in de 96 - 97 categorie
waarom koop je niet een off-the-road motor? zoals honda XR, kawa KLX, suzuki DR, yamaha XT
allemaal trage 4'ts maar tis vaak wel wat degelijker als een competitie crosser.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
smefke |
19-1-2011 16:37 |
|