Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - buitendiameter carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63551 - buitendiameter carb.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 19-1-2011 12:51 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
waarom pak je dan geen ori filter
je zegt zelf dat een TA filter minimaal vermogenswinst oplevert


bij een orginele setup misschien niet maar als je wat meer cc hebt levert het volgensmij wel iets meer op
 
JB1 19-1-2011 12:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


bij een orginele setup misschien niet maar als je wat meer cc hebt levert het volgensmij wel iets meer op


Alleen bij een carburateur grootte van 24mm+ en meer als 110cc heb je een powerfilter nodig omdat het originele filter niet meer voldoet dan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 19-1-2011 12:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


bij een orginele setup misschien niet maar als je wat meer cc hebt levert het volgensmij wel iets meer op

tot een mm'tje of 20 zou ik gewoon met het originele filter blijven rijden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 19-1-2011 12:55 Print reply

Posts: 6717
of je stopt gewoon dat powerfilter in je orginele behuizing en haalt het ori filter dat er in de behuizing zit weg. als de ori box dan geen lucht tegen houdt krijg je: en meer lucht, en geen troep door je filter
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 19-1-2011 12:56 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
of je stopt gewoon dat powerfilter in je orginele behuizing en haalt het ori filter dat er in de behuizing zit weg. als de ori box dan geen lucht tegen houdt krijg je: en meer lucht, en geen troep door je filter


Kun je beter met ori filter blijven rijden. Zonde om dat te gaan versnijden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

tot een mm'tje of 20 zou ik gewoon met het originele filter blijven rijden


Je kan in principe nog wel tot 24mm, de mikuni past er zo nog op dan. Voldoet ook nog prima op een 80cc dan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Derbi-Olaf 19-1-2011 12:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kun je beter met ori filter blijven rijden. Zonde om dat te gaan versnijden

[...]


Je kan in principe nog wel tot 24mm, de mikuni past er zo nog op dan. Voldoet ook nog prima op een 80cc dan.

nja mijn carbjes zijn ofwel 18mm ofwel 30mm+ dus :P
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Aprilia RX 50 2003 19-1-2011 13:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kun je beter met ori filter blijven rijden. Zonde om dat te gaan versnijden

bij mij (zal wel wat anders wezen) komt boven in de box lucht erin dat dan door een soort spons heen gaat en dan direct naar de carb, alleen die box was wat opgerekt dus begon ie zand aan te zuigen.
nu heb ik binnenin de box een powerfilter gezet en nu krijgt ie meer lucht en geen troep meer
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 19-1-2011 13:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Kun je beter met ori filter blijven rijden. Zonde om dat te gaan versnijden

bij mij (zal wel wat anders wezen) komt boven in de box lucht erin dat dan door een soort spons heen gaat en dan direct naar de carb, alleen die box was wat opgerekt dus begon ie zand aan te zuigen.
nu heb ik binnenin de box een powerfilter gezet en nu krijgt ie meer lucht en geen troep meer


Bij een MT word het aangezuigen vanachter het achterspatbord (geen troep) en gaat dan door een slang naar het filter. Het word dan door het filter aangezogen in een grote ruimte en dan gaat het rechtstreeks naar de carburateur
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 19-1-2011 14:34 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ja, het zijn ook best goede filters. Alleen ze dempen niet, en laten te veel troep door in vergelijking met het originele filter.

Neem dat nou maar van mij aan


Originele filters zijn troep in vergelijking met een geimpregneerde Twin Air met rubber aansluiting qwa filtering en vermogen.
 
JB1 19-1-2011 14:37 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Originele filters zijn troep in vergelijking met een geimpregneerde Twin Air met rubber aansluiting qwa filtering en vermogen.


Voor hoge extremen wel idd.
Niet voor een standaard straat/crossbrommertje.

Daar kan beter gewoon een Origineel MT filter op gezet worden. Dat werkt beter dan een twin-air wat constant opnieuw ingevet moet worden dan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 19-1-2011 19:10 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Voor hoge extremen wel idd.
Niet voor een standaard straat/crossbrommertje.

Daar kan beter gewoon een Origineel MT filter op gezet worden. Dat werkt beter dan een twin-air wat constant opnieuw ingevet moet worden dan.



Een filter invetten ??

Een origineel filter lekt altijd langs de kanten en slangen.
 

Dit topic is 1838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved