Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - buitendiameter carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63551 - buitendiameter carb.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1839 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenmtx 19-1-2011 9:59 Print topicpost
Posts: 208
Wat is de buitendiameter aan de luchtfilterkant van een 18mm keihin?
Ik moet namelijk een luchtfilter bestellen en heb de carburateur nog niet.


 

kenny77 19-1-2011 10:17 Print reply

Posts: 29286
38mm
 
jeroenmtx 19-1-2011 10:21 Print reply
Posts: 208
dan weet ik genoeg. bedankt
 
JB1 19-1-2011 11:06 Print reply

Posts: 14881
Als ie op een MT komt, monteer dan vooral het originele filter, dit werkt beter dan een powerfilter.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 19-1-2011 11:44 Print reply

Posts: 4006
En een powerfilter maakt een teringherrie
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
jeroenmtx 19-1-2011 12:12 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Als ie op een MT komt, monteer dan vooral het originele filter, dit werkt beter dan een powerfilter.


Ik bedoel een twin air filter
 
JB1 19-1-2011 12:14 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


Ik bedoel een twin air filter


Maakt niet uit, regel een origineel.
Gaat langer mee, is stiller, zuiniger en loopt meestal nog mooier ook
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
XDr4g0nX 19-1-2011 12:17 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Maakt niet uit, regel een origineel.
Gaat langer mee, is stiller, zuiniger en loopt meestal nog mooier ook

En niet te vergeten, is makkelijker af te stellen.
 
Signature: [==||========] 20% complete
jeroenmtx 19-1-2011 12:20 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

En niet te vergeten, is makkelijker af te stellen.


Ik zet op mt's altijd twin air filters. nog nooit problemen mee gehad. af en toe een keer schoonmaken en nieuwe olie opspuiten.

en je haalt er meer vermogen uit
 
Gerard1793 19-1-2011 12:21 Print reply

Posts: 4006
Ori filter met dikke slangen en een ander matje werkt ook prima hoor
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 19-1-2011 12:21 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


Ik zet op mt's altijd twin air filters. nog nooit problemen mee gehad. af en toe een keer schoonmaken en nieuwe olie opspuiten.

en je haalt er meer vermogen uit


Hahaha. Je haal echt geen meer vermogen er uit met een powerfilter. Tenzij je een dikke 28mm hebt.

Ik reed op mijn Polini tuned nog met ori filter, kneep niks. Liep zelfs mooier dan een powerfilter
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jeroenmtx 19-1-2011 12:29 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Hahaha. Je haal echt geen meer vermogen er uit met een powerfilter. Tenzij je een dikke 28mm hebt.

Ik reed op mijn Polini tuned nog met ori filter, kneep niks. Liep zelfs mooier dan een powerfilter


ja daar heb je ook weer gelijk in maar bij een 80cc blok pak ik meestal een 24mm carburateur en dan past de orginele luchtfilter niet meer.

Nu heb ik een 50cc blok met een belgische hm167 50cc. Met een 18mm keihin en twin air filter. Dit zou ook wel lopen.
Ik heb het hele blok gereviceerd met allemaal nieuwe bloklagers.
Waarschijnlijk heb je niet veel vermogenwinst met de twin air filter maar hij houd iig geen lucht tegen.
 
JB1 19-1-2011 12:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenmtx
[...]


ja daar heb je ook weer gelijk in maar bij een 80cc blok pak ik meestal een 24mm carburateur en dan past de orginele luchtfilter niet meer.

Nu heb ik een 50cc blok met een belgische hm167 50cc. Met een 18mm keihin en twin air filter. Dit zou ook wel lopen.
Ik heb het hele blok gereviceerd met allemaal nieuwe bloklagers.
Waarschijnlijk heb je niet veel vermogenwinst met de twin air filter maar hij houd iig geen lucht tegen.


Een echte keihin? Wil je die HM167 goed houden? Monteer dan echt maar het ori filter met een twin-air matje en ontgrensde slangen.

Dan heb je in principe het komende 6-8 maanden geen omkijken meer aan bij je filter. Powerfilter is alleen maar meer benzine verbruik en meer geluid.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Gerard1793 19-1-2011 12:32 Print reply

Posts: 4006
waarom pak je dan geen ori filter
je zegt zelf dat een TA filter minimaal vermogenswinst oplevert
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
jeroenmtx 19-1-2011 12:43 Print reply
Posts: 208
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Een echte keihin? Wil je die HM167 goed houden? Monteer dan echt maar het ori filter met een twin-air matje en ontgrensde slangen.

Dan heb je in principe het komende 6-8 maanden geen omkijken meer aan bij je filter. Powerfilter is alleen maar meer benzine verbruik en meer geluid.


ja een echte. Twin air zijn hartstikke goede luchtfilters. Wat ik al zei is dat ik daar heel erg tevreden over ben.

 
JB1 19-1-2011 12:51 Print reply

Posts: 14881
Ja, het zijn ook best goede filters. Alleen ze dempen niet, en laten te veel troep door in vergelijking met het originele filter.

Neem dat nou maar van mij aan
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 1839 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved