Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren suzuki TSW

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 625 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63533 - Opvoeren suzuki TSW
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 16-1-2011 19:19 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dus de onbalans van die rotor maakt meer schade dan elke klap van het odp en bdp?



ja man.

E = sigma/epsilon.

dat is trouwens de wet van Hooker.

E = de hevigheid van mn errectie
sigma = hoe lekker het wijf is
epsilon = het formaat van dr tieten^-1

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-1-2011 om 19:20 uur.
 
Maeddy 16-1-2011 19:37 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dus de onbalans van die rotor maakt meer schade dan elke klap van het odp en bdp?


Ja als ik het goed heb wel. Versnelling van onder naar boven wordt tegengegaan door de krukwangen. Je balansas is er voor horizontale richting om kracht als gevolg van vernselling van de drijfstang tegen te gaan.

Als dit allemaal goed gebalanceerd is wordt een bepaalde stressconcentratie die nodig is om vermoeiing te veroorzaken niet gehaald.

Wat het is, onder een bepaalde stressconcentratie zal een kogel niet vervormen door vermoeiing. Om te zien welke stress dit is, bestaan er SN-curves. Als deze stress beneden een bepaalde waarde blijft zal een lager niet kapot gaan door vermoeiing.
Vermoeiing treed niet meer op als een onderdeel tussen de tien en twintigmiljoen 'cycles' heeft gemaakt.

Gooi je er nu een rotor op die onbalans veroorzaakt, dus zorgt voor stressconcentraties, dan gaat je lager dus naar de kloten
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-1-2011 21:15 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ja als ik het goed heb wel. Versnelling van onder naar boven wordt tegengegaan door de krukwangen. Je balansas is er voor horizontale richting om kracht als gevolg van vernselling van de drijfstang tegen te gaan. die is er om trillingen in je blok tegen te gaan, die lagers krijgen netzoveel kracht op zich

Als dit allemaal goed gebalanceerd is wordt een bepaalde stressconcentratie die nodig is om vermoeiing te veroorzaken niet gehaald. onzin dus, stress (of gewoon spanning) meet je op een punt, en niet algemeen genomen over het hele mechanisme

Wat het is, onder een bepaalde stressconcentratie zal een kogel niet vervormen door vermoeiing. Om te zien welke stress dit is, bestaan er SN-curves. Als deze stress beneden een bepaalde waarde blijft zal een lager niet kapot gaan door vermoeiing.
Vermoeiing treed niet meer op als een onderdeel tussen de tien en twintigmiljoen 'cycles' heeft gemaakt. dat hangt nog wel van meer af dan het aantal cyclussen

Gooi je er nu een rotor op die onbalans veroorzaakt, dus zorgt voor stressconcentraties, dan gaat je lager dus naar de kloten


tis allemaal leuk bedacht, maar zo werkt de praktijk niet.

ik denk dat je kruktap eerder afbreekt door vermoeiing dan dat het lager stukgaat

 
Maeddy 16-1-2011 21:50 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


tis allemaal leuk bedacht, maar zo werkt de praktijk niet.

ik denk dat je kruktap eerder afbreekt door vermoeiing dan dat het lager stukgaat



1. Trillingen ontstaan doordat er geen evenwicht is in die krachten. Hoe meer trillingen hoe meer krachten er dus in je blok werken. Dat werkt dus door op je lagers.

2. Uiteraard meet je spanning op de punt. stress=kracht/oppervlakte. Je kunt dus de stress uitrekenen die een kogel op een lagerschaal uitoeffent. Alleen is het contactoppervlak erg klein. (dus een hoge stress).

3. Zeker zijn er meerdere oorzaken! Je hebt toch nooit de ideale smering, niet alles is exact in balans. Tuurlijk gaan die lagers op den duur naar de kloten.

Wat je zegt, dat het in de praktijk niet zo werkt, ben ik geheel met je eens. Maar met een theoretische basis een verwachting opbouwen is niets mis toch?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
suzuki50cc 25-3-2011 10:01 Print reply
Posts: 2
goeiedag heb ook een project lopen van 2 suzuki tsw het is een rmxblok watergekoeldmaar je kan geen carterpakking vinden voor de blok als ikvloeibare pakking gebruik kun je bijna niet meerschakelen wie kan me helpen
 
Maup 25-3-2011 10:11 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki50cc
goeiedag heb ook een project lopen van 2 suzuki tsw het is een rmxblok watergekoeldmaar je kan geen carterpakking vinden voor de blok als ikvloeibare pakking gebruik kun je bijna niet meerschakelen wie kan me helpen

..............,,,,,,,,,,,,,,,,,
Alstublieft, u miste ze.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 25-3-2011 om 10:11 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Toettoet 25-3-2011 11:54 Print reply
Posts: 780
Voor dat rmx blok.

Airsel 74cc halen valt zeker wat uit te halen qua tunen en kan een grote carb op.

HPi werkt er leuk op MITS je er een goede uitlaat op pas maakt waardoor hij eindelijk eens wat aan die hpi curve heeft.( ik had er een r3 op en de cilinder naar de r3 toe bewerkt )

zijn hoogtoerige cilindertjes dus zorg er wel voor dat je het een beetje goed in elkaar zet.

En aan de meneer die het topic kaapt, zit ook helemaal geen carter pakking in. grote kans dat je een ring teveel hebt gebruikt stiekem.
 
_3s_ 25-3-2011 12:08 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Voor dat rmx blok.

Airsel 74cc halen valt zeker wat uit te halen qua tunen en kan een grote carb op.

HPi werkt er leuk op MITS je er een goede uitlaat op pas maakt waardoor hij eindelijk eens wat aan die hpi curve heeft.( ik had er een r3 op en de cilinder naar de r3 toe bewerkt )

zijn hoogtoerige cilindertjes dus zorg er wel voor dat je het een beetje goed in elkaar zet.

En aan de meneer die het topic kaapt, zit ook helemaal geen carter pakking in. grote kans dat je een ring teveel hebt gebruikt stiekem.

Leuk dat je nog even reageert!

hier heb ik wel wat aan aan deze info
De HPI is al onderweg, maar ik ga eerst met het ori getunede cilindertje rijden (blowdown 30, uitlaatpoort 65% van de breedte.

Als dit cilindertje zijn beste tijd heeft gehad komt er inderdaad zo'n 48mm airsal.

Is het veel werk om zo'n r3 pas te maken? (dat is dan toch de Yasuni spr3 ofzoiets?)
 
Jeuj TSW erbij! =D
kpotmake 25-3-2011 13:50 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki50cc
goeiedag heb ook een project lopen van 2 suzuki tsw het is een rmxblok watergekoeldmaar je kan geen carterpakking vinden voor de blok als ikvloeibare pakking gebruik kun je bijna niet meerschakelen wie kan me helpen

dunnere shimringen indoen, of toch een pakking ertussen doen (zelf een uitknippen als je er geen kunt vinden
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-3-2011 15:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

dunnere shimringen indoen, of toch een pakking ertussen doen (zelf een uitknippen als je er geen kunt vinden



nee, er hoort een vloeibare pakking tussen tsx/tsw blok

dus als die niet meer schakelt zit je bak verkeerd in elkaar
 
pompower 25-3-2011 16:31 Print reply

Posts: 1777
gewoon nieuwe pakingen knippen
 
www.basvanloenen.nl
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-3-2011 18:33 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
gewoon nieuwe pakingen knippen


nee.
caspar heeft gelijk. pakkingen ertussen doen is dom.

 
Too cool for school!

Dit topic is 3314 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved