Marcooow |
16-1-2011 16:15 |
Posts: 5713 |
volgens mij is er voor dit blok ook een 74cc airsal te koop met vlinderpoort. die wil wel redelijk hard lopen volgens mij.
dit blok is toch hetzelfde als rmx?
|
|
faster than a bullet! |
|
_3s_ |
16-1-2011 16:30 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
volgens mij is er voor dit blok ook een 74cc airsal te koop met vlinderpoort. die wil wel redelijk hard lopen volgens mij.
dit blok is toch hetzelfde als rmx?
Heb je daar toevallig ook een link van?
blok is identiek aan dat van rmx ja
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Marcooow |
16-1-2011 16:32 |
Posts: 5713 |
|
|
faster than a bullet! |
|
Maeddy |
16-1-2011 16:33 |
Posts: 1059 |
Krukaslagers hebben er denk ik wel onder te lijden. Zo'n hpi ontsteking koop je voor een appel en een ei, dus zal niet zo goed gebalanceerd zijn.
Origineel vliegwiel zal beter gebalanceerd zijn omdat dit de betrouwbaarheid zeer ten goede komt. Gunstig dus voor de fabrikant.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
_3s_ |
16-1-2011 16:34 |
Posts: 899 |
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
16-1-2011 16:35 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
_3s_ |
16-1-2011 16:36 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Krukaslagers hebben er denk ik wel onder te lijden. Zo'n hpi ontsteking koop je voor een appel en een ei, dus zal niet zo goed gebalanceerd zijn.
Origineel vliegwiel zal beter gebalanceerd zijn omdat dit de betrouwbaarheid zeer ten goede komt. Gunstig dus voor de fabrikant.
Ik weet niet wat jij onder 'een appel en een ei' verstaat, maar 190¤ voor een ontsteking vind ik toch al redelijk wat
Dus het is door de onbalans dat je lagers slijten, en niet door je toerental?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
_3s_ |
16-1-2011 16:40 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
http://www.brommerforum.nl/user/1693
hij had een van de snelste tsw in belgie, ook met een vlinderpoorter die ze helaas niet meer maken
Die kwam ik al eens tegen, dat was dus een hebo'tje. Bedankt
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Maeddy |
16-1-2011 16:43 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
Ik weet niet wat jij onder 'een appel en een ei' verstaat, maar 190¤ voor een ontsteking vind ik toch al redelijk wat
Dus het is door de onbalans dat je lagers slijten, en niet door je toerental?
Je moet het zo zien dat de het gaat om het aantal 'cycles' wat zo'n lager maakt. Dus een hoger toerental betekent meer slijtage, absoluut. Maar het aantal 'cycles' wat een lager kan maken voordat de spelingen dusdanig zijn dat hij kapot is ligt echt in de orde van 10^9 ofzo.
Maar onbalans is de echte boosdoener qua lagerslijtage.
190 euro, dan heb je ontstekingsspoel, rotor, bobine en cdi he! Laat een onderdeel eens balanceren, dan ben je 200 euro kwijt .
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 16:43 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
_3s_ |
16-1-2011 16:49 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Je moet het zo zien dat de het gaat om het aantal 'cycles' wat zo'n lager maakt. Dus een hoger toerental betekent meer slijtage, absoluut. Maar het aantal 'cycles' wat een lager kan maken voordat de spelingen dusdanig zijn dat hij kapot is ligt echt in de orde van 10^9 ofzo.
Maar onbalans is de echte boosdoener qua lagerslijtage.
190 euro, dan heb je ontstekingsspoel, rotor, bobine en cdi he! Laat een onderdeel eens balanceren, dan ben je 200 euro kwijt .
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 16:43 uur.
ok, bedank voor de nuttige info. Hier ben ik wel wat mee.
Over de onbalans van de HPI maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen. Als je ziet hoeveel derbi'tjes er met zo'n ding (vaak lang) rond rijden baart me dat weinig zorgen.
Je bedoelt toch dat alleen het balanceren van een vliegwiel zo veel geld kost (200¤)? Lijkt me wel gek dat het zo duur is... of bedoel je dat als ik het vliegwiel nog eens laat balanceren dat ik dan in het totaal 200¤ kwijt ben?
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Maeddy |
16-1-2011 16:52 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]
ok, bedank voor de nuttige info. Hier ben ik wel wat mee.
Over de onbalans van de HPI maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen. Als je ziet hoeveel derbi'tjes er met zo'n ding (vaak lang) rond rijden baart me dat weinig zorgen.
Je bedoelt toch dat alleen het balanceren van een vliegwiel zo veel geld kost (200¤)? Lijkt me wel gek dat het zo duur is... of bedoel je dat als ik het vliegwiel nog eens laat balanceren dat ik dan in het totaal 200¤ kwijt ben?
Nee als je iets laat balanceren kost het gewoon heel veel geld. Ik heb er namelijk eens over gebeld met een bedrijf . Het zit geloof ik zo: Je kan het namelijk statisch balanceren, en dynamisch. En voor dat laatste heb je een balanceerbank nodig. Een duur stuk gereedschap.
Kwaliteit heeft zijn prijs .
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
_3s_ |
16-1-2011 16:56 |
|
Maeddy |
16-1-2011 17:19 |
Posts: 1059 |
Mocht je het interessant vinden, zo werkt het:
Als er onbelans is, krijg je stressconcentraties op bijvoorbeeld een bepaald punt. Als deze stress boven een bepaalde waarde komt (afhankelijk van het materiaal) worden de kogels onderheving aan vermoeiing, waardoor ze op den duur plastisch vervormen en dus bezwijken, waardoor je lager kapot gaat.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
_3s_ |
16-1-2011 17:43 |
Posts: 899 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Mocht je het interessant vinden, zo werkt het:
Als er onbelans is, krijg je stressconcentraties op bijvoorbeeld een bepaald punt. Als deze stress boven een bepaalde waarde komt (afhankelijk van het materiaal) worden de kogels onderheving aan vermoeiing, waardoor ze op den duur plastisch vervormen en dus bezwijken, waardoor je lager kapot gaat.
En weer wat bijgeleerd!
|
|
Jeuj TSW erbij! =D |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
16-1-2011 19:18 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Mocht je het interessant vinden, zo werkt het:
Als er onbelans is, krijg je stressconcentraties op bijvoorbeeld een bepaald punt. Als deze stress boven een bepaalde waarde komt (afhankelijk van het materiaal) worden de kogels onderheving aan vermoeiing, waardoor ze op den duur plastisch vervormen en dus bezwijken, waardoor je lager kapot gaat.
dus de onbalans van die rotor maakt meer schade dan elke klap van het odp en bdp?
|
|
|
|