Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opvoeren suzuki TSW

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 667 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63533 - Opvoeren suzuki TSW
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 16-1-2011 16:13 Print topicpost

Posts: 899
Hoi,

Ik heb sinds kort een suzuki tsw. Ik heb al gezien dat er voor deze blokjes 70cc cilindertjes te krijgen zijn.

Wie kan me vertellen wat de beste cilinder is qua timingen en slijtage. Zitten er ook cilindertjes tussen met wat tunings potentie?
Ik heb ook al gelezen dat er een Hebo te krijgen is met een vlinderpoort, maar die vind ik nergens. Weet een van jullie waar die nog te krijgen is? (blokje is hetzelfde als dat van een suzuki rmx)

Hier een link naar de cilindertjes:
http://www.50cc.nl/frameset_nl.htm

Ik ben ook van plan om er een HPI op te monteren op termijn. Moet ik dan extra rekening houden met de toeren? (c4 ipv c3 lagers bijvoorbeeld?)

Wat zijn de onderdelen die extra slijten bij het gebruik van een HPI? Ik denk aan:
Cilinder
Zuiger
Big end?
Krukaslagers? (of net niet door kleinere massa van het vliegwiel?)
...

Bvd

Dries

 
Jeuj TSW erbij! =D

Marcooow 16-1-2011 16:15 Print reply

Posts: 5713
volgens mij is er voor dit blok ook een 74cc airsal te koop met vlinderpoort. die wil wel redelijk hard lopen volgens mij.

dit blok is toch hetzelfde als rmx?
 
faster than a bullet!
_3s_ 16-1-2011 16:30 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
volgens mij is er voor dit blok ook een 74cc airsal te koop met vlinderpoort. die wil wel redelijk hard lopen volgens mij.

dit blok is toch hetzelfde als rmx?

Heb je daar toevallig ook een link van?

blok is identiek aan dat van rmx ja
 
Jeuj TSW erbij! =D
Marcooow 16-1-2011 16:32 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Heb je daar toevallig ook een link van?

blok is identiek aan dat van rmx ja



http://www.brommerfo...allery/view/1260/1/2
 
faster than a bullet!
Maeddy 16-1-2011 16:33 Print reply

Posts: 1059
Krukaslagers hebben er denk ik wel onder te lijden. Zo'n hpi ontsteking koop je voor een appel en een ei, dus zal niet zo goed gebalanceerd zijn.
Origineel vliegwiel zal beter gebalanceerd zijn omdat dit de betrouwbaarheid zeer ten goede komt. Gunstig dus voor de fabrikant.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
_3s_ 16-1-2011 16:34 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]



http://www.brommerfo...allery/view/1260/1/2

Badankt!
 
Jeuj TSW erbij! =D
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-1-2011 16:35 Print reply

Posts: 17929
http://www.brommerforum.nl/user/1693

hij had een van de snelste tsw in belgie, ook met een vlinderpoorter die ze helaas niet meer maken
 
_3s_ 16-1-2011 16:36 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Krukaslagers hebben er denk ik wel onder te lijden. Zo'n hpi ontsteking koop je voor een appel en een ei, dus zal niet zo goed gebalanceerd zijn.
Origineel vliegwiel zal beter gebalanceerd zijn omdat dit de betrouwbaarheid zeer ten goede komt. Gunstig dus voor de fabrikant.

Ik weet niet wat jij onder 'een appel en een ei' verstaat, maar 190¤ voor een ontsteking vind ik toch al redelijk wat

Dus het is door de onbalans dat je lagers slijten, en niet door je toerental?
 
Jeuj TSW erbij! =D
_3s_ 16-1-2011 16:40 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
http://www.brommerforum.nl/user/1693

hij had een van de snelste tsw in belgie, ook met een vlinderpoorter die ze helaas niet meer maken

Die kwam ik al eens tegen, dat was dus een hebo'tje. Bedankt
 
Jeuj TSW erbij! =D
Maeddy 16-1-2011 16:43 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Ik weet niet wat jij onder 'een appel en een ei' verstaat, maar 190¤ voor een ontsteking vind ik toch al redelijk wat

Dus het is door de onbalans dat je lagers slijten, en niet door je toerental?


Je moet het zo zien dat de het gaat om het aantal 'cycles' wat zo'n lager maakt. Dus een hoger toerental betekent meer slijtage, absoluut. Maar het aantal 'cycles' wat een lager kan maken voordat de spelingen dusdanig zijn dat hij kapot is ligt echt in de orde van 10^9 ofzo.

Maar onbalans is de echte boosdoener qua lagerslijtage.

190 euro, dan heb je ontstekingsspoel, rotor, bobine en cdi he! Laat een onderdeel eens balanceren, dan ben je 200 euro kwijt .

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 16:43 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
_3s_ 16-1-2011 16:49 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Je moet het zo zien dat de het gaat om het aantal 'cycles' wat zo'n lager maakt. Dus een hoger toerental betekent meer slijtage, absoluut. Maar het aantal 'cycles' wat een lager kan maken voordat de spelingen dusdanig zijn dat hij kapot is ligt echt in de orde van 10^9 ofzo.

Maar onbalans is de echte boosdoener qua lagerslijtage.

190 euro, dan heb je ontstekingsspoel, rotor, bobine en cdi he! Laat een onderdeel eens balanceren, dan ben je 200 euro kwijt .

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 16:43 uur.

ok, bedank voor de nuttige info. Hier ben ik wel wat mee.

Over de onbalans van de HPI maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen. Als je ziet hoeveel derbi'tjes er met zo'n ding (vaak lang) rond rijden baart me dat weinig zorgen.

Je bedoelt toch dat alleen het balanceren van een vliegwiel zo veel geld kost (200¤)? Lijkt me wel gek dat het zo duur is... of bedoel je dat als ik het vliegwiel nog eens laat balanceren dat ik dan in het totaal 200¤ kwijt ben?
 
Jeuj TSW erbij! =D
Maeddy 16-1-2011 16:52 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

ok, bedank voor de nuttige info. Hier ben ik wel wat mee.

Over de onbalans van de HPI maak ik me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen. Als je ziet hoeveel derbi'tjes er met zo'n ding (vaak lang) rond rijden baart me dat weinig zorgen.

Je bedoelt toch dat alleen het balanceren van een vliegwiel zo veel geld kost (200¤)? Lijkt me wel gek dat het zo duur is... of bedoel je dat als ik het vliegwiel nog eens laat balanceren dat ik dan in het totaal 200¤ kwijt ben?


Nee als je iets laat balanceren kost het gewoon heel veel geld. Ik heb er namelijk eens over gebeld met een bedrijf . Het zit geloof ik zo: Je kan het namelijk statisch balanceren, en dynamisch. En voor dat laatste heb je een balanceerbank nodig. Een duur stuk gereedschap.
Kwaliteit heeft zijn prijs .
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
_3s_ 16-1-2011 16:56 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Nee als je iets laat balanceren kost het gewoon heel veel geld. Ik heb er namelijk eens over gebeld met een bedrijf . Het zit geloof ik zo: Je kan het namelijk statisch balanceren, en dynamisch. En voor dat laatste heb je een balanceerbank nodig. Een duur stuk gereedschap.
Kwaliteit heeft zijn prijs .

Dat klopt helemaal, als je wat wilt, moet je er dikwijls ook wat voor willen neerleggen.

Naja, die 200¤ is het me niet waard, dan vervang ik liever wat dikwijler mijn krukaslagertjes
 
Jeuj TSW erbij! =D
Maeddy 16-1-2011 17:19 Print reply

Posts: 1059
Mocht je het interessant vinden, zo werkt het:

Als er onbelans is, krijg je stressconcentraties op bijvoorbeeld een bepaald punt. Als deze stress boven een bepaalde waarde komt (afhankelijk van het materiaal) worden de kogels onderheving aan vermoeiing, waardoor ze op den duur plastisch vervormen en dus bezwijken, waardoor je lager kapot gaat.


 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
_3s_ 16-1-2011 17:43 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Mocht je het interessant vinden, zo werkt het:

Als er onbelans is, krijg je stressconcentraties op bijvoorbeeld een bepaald punt. Als deze stress boven een bepaalde waarde komt (afhankelijk van het materiaal) worden de kogels onderheving aan vermoeiing, waardoor ze op den duur plastisch vervormen en dus bezwijken, waardoor je lager kapot gaat.



En weer wat bijgeleerd!
 
Jeuj TSW erbij! =D
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-1-2011 19:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Mocht je het interessant vinden, zo werkt het:

Als er onbelans is, krijg je stressconcentraties op bijvoorbeeld een bepaald punt. Als deze stress boven een bepaalde waarde komt (afhankelijk van het materiaal) worden de kogels onderheving aan vermoeiing, waardoor ze op den duur plastisch vervormen en dus bezwijken, waardoor je lager kapot gaat.





dus de onbalans van die rotor maakt meer schade dan elke klap van het odp en bdp?
 

Dit topic is 3313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved