Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontsteking aansluiten Simson

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63532 - Ontsteking aansluiten Simson
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Dit topic is 17791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 21-2-2011 17:26 Print reply

Posts: 5285
Heb je je multimeter aan de bobine gehangen?
Je weet dat dat ding ongeveer 25000 volt af geeft hé? En dat je multimeter maar tot 600 gaat?
 
rensss 21-2-2011 20:26 Print reply

Posts: 1110
Ik heb alleen de weerstand ervan gemeten. En hoort het dat als je de spanning van bijvoorbeeld de spoelen meet dat als je dan contact maakt met de zwarte pin multimeter aan het frame dat ie dan gelijk een soort spanning meet zonder dat ik aan het vliegwiel draai?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Paul de Salmiakbal 21-2-2011 20:30 Print reply

Posts: 5285
Daarnet zei je nog dat je 250 volt mat aan de hoogspanningskabel van de bobine?

 
rensss 21-2-2011 21:18 Print reply

Posts: 1110
sorry voor de onduidelijkheid,

even voor de dudielijkheid,

Ik heb de spanning die spoelen leveren gemeten,

Ook de spanning die de bobine leverd rode draad in de bougiedop steken en zwarte aarde maken. En dan aan het achterwiel draaien kwam iets van 250volt uit. Weerstand van de bougiekabel was haast niks 20 ohm.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 24-2-2011 12:50 Print reply

Posts: 1110
hallo ik heb een vraagje,

ik wou mij electrnische ontsteking afstellen, met een voorontsteking van 16mm voor het bdp. Ik heb naast mijn vliegwiel een streep zitten . Ik had een tut gezien dat je aan je vliegwiel moet draaien tot 1,6mm voor het bdp en dan de markering afkrassen op je vliegwiel. Precies loodrecht op het streepje naast je vliegwiel. Dan je vliewiel eraf halen en dan precies ook de streep op je grondplaat plaatsen waar je ook de streep van je vliegwiel heb gezet.
Is dit een juiste manier?
Want ik wou graag m'n brommer gaan starten maar ik wil de goede afstellingen anders loopt hij misschien te heet.
Bijvoorbaat dank,

Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Garelli Gran Turismo 24-2-2011 17:33 Print reply

Posts: 186
Als je je natte vinger erin steekt voel je t wel.
 
Hoe langer de rok, hoe natter het hok...
thijs-tussengas 26-2-2011 22:00 Print reply

Posts: 105
Ah Rensss, nog steeds met de electronica bezig.
Je bobine moet voor de vonk 17.000 tot 20.000 Volt leveren ! De electrode afstand van de bougie is 0,7 mm Gebruik een koper-kern bougiekabel, met bougiedop zonder interne weerstand. Gebruik ook een bougie zonder interne weerstand. Vervang een oude bougiekabel; vervang alle oude Oost-Duitste bedrading. Deze staan bekend om "Kupferwürmer". Breng zoveel mogelijk soldeerverbindingen aan.
Vooronsteking; 1,6 mm wil zeggen; 1,6 mm in zuigerslaghoogte.
Dus breng de zuiger op BDP. Neem een schuifmaat en zet die met het uiteinde van de steel op 't bougiegat. Schuif nu de bek van de schuifmaatopen, de geleiderstrip komt nu uit de steel en ga door tot de geleiderstrip op de zuiger valt. Lees de verkregen afstand af.
Neem de schuifmaat zonder verschuiven (dus voorzichtig) uit het bougiegat, en tel bij de openeningsafstand 1,6mm op. Schuif de schuifmaat op deze afstand (dus de BDP afstand + 1,6mm) open, en draai de borgschroef vast. Draai nu de krukas een kwart slag tegen de werkrichting van de motor in terug, zet de steel van de schuifmaat op het bougiegat, en draai nu net zover met de werkrichting mee tot de zuiger de geleidestrip raakt en stop dan. Dit is je ontstekingspunt, en dat kun je met een streepje markeren.

Succes, Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 26-2-2011 22:09 Print reply

Posts: 1110
Ha Thijs eergister heb ik hem aan de praat gekregen heb je je pm gekregen inbox bericht?

Gr rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 26-2-2011 22:28 Print reply

Posts: 105
Ik heb net in de in-box gekeken. Dat benzine lekken, komt doordat de naaldafsluiter van je carburateur niet goed sluit. In de vlotterkamer heb je dus een vlotter, en die drukt met een metalen lipje tegen een (meestal) koperen pennetje, en die is aan het andere uiteinde naaldvormig en sluit de toevoer af als het brandstofnivo hoog genoeg is. Dus óf er zit toch wat vuil in waardoor de afsluiter
"kiert", of het afsluiterstiftje ontbreekt, of de hoogte-instelling van de vlotter klopt niet; je moet het lipje aan de vlotter iets omhoog buigen.
Knap dat je de electronische ontsteking toch aan de praat hebt gekregen, ik had 'm waarschijnlijk meteen op de Com-Econ schroot-hoop gekiepert! Houdt de toestand van de bedrading wel in de gaten; ook de originele zekeringhouders (als ze er nog op zitten) waren zo oxidatiegevoelig dat ze je hele systeem kunnen platleggen.

Gefeliciteerd!
Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 26-2-2011 22:33 Print reply

Posts: 1110
Thijs binnekort plaats ik wel een filmpje loopt prachtig zo'n electronische ontsteking ben super trots op

Gr Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 17791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved