Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Ontsteking aansluiten Simson

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1079 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63532 - Ontsteking aansluiten Simson
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 17792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 27-1-2011 20:31 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hahah dan ben je zeker geen Simson waard. Ik wil alles zo orgineel houden. Denk je nou echt dat ik die optie niet in mijn brein had een andere onsteking inbouwen.

Honda is zo simpel dit is een ander verhaal..



[...]



Edit: Ik ga geen ruzie maken via het forum, heb je nog wat te melden inbox je het maar, vindt het alleen een beetje dom dat je mijn kennis in twijfel trekt terwijl jij degene bent die hem niet lopend krijgt en geholpen moet worden.

Naja, inbox

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-1-2011 om 20:31 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
rensss 27-1-2011 21:12 Print reply

Posts: 1110
hahah dat wil ik ook niet. Maar ik vind het gewoon vervelend als iemand denkt dat mijn kennis over brommers laag valt. Dat dus helemaal niet zo is als je naar mijn blok kijkt, zelf het blok gesplitst lagers vervangen nieuwe krukas enzo. Terwijl dit m'n eerste bromm is waar ik aan sleutel

 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 28-1-2011 20:26 Print reply

Posts: 105
Nou, nou, nou jongens, RELAX, zoals ik al zei "je hebt nog een andere brommer" dus neem je tijd. Kijk Rens, de Oost-Duitse techniek is op een aantal punten onvergelijkbaar met alles andere; dwz óf je kiest voor een origineel systeem, of je gaat voor 't alternatief.
Die regelaar wordt het stuikelblok als de nodige meetgegevens niet hebt, en het is de vraag of een eventuele nieuwe nog ooit te krijgen is. Als de oude open te maken is, kun je componeneten vervangen als dat nodig is, maar ik weet niet of dit kan. Als je het MIJ vraagt zou ik adviseren; zet er een Bosch magneetontsteking op, ik weet wel dat dit niet origineel is, maar als het lukt ben je van veel gelazer af.
Als jij dit blok werkelijk met succes gesplitst en gereviseerd hebt is dat inderdaad geen kleinigheid. Houdt er wel rekening mee dat de gemidelde gebruiker van deze site geen benul van de techniek en vooral van de metallurgie uit de DDR heeft. Dit is ook maar beter zo, want anders koos iederéén voor kwaliteit. Kijk, ik wil niet cynisch zijn, maar je hebt hier dus een brommer van een heel andere achtergrond, volgens andere inzichten, en met geheel eigen ontwikkeling en doelstelling dan westerse machine's.
Dus; doe eerst eens wat navraag bij Nico v.d. Kuinder, leg hem gewoon uit wat er aan de hand is en waar je mee bezig bent; ik denk dat je dan echt een heel stuk verder komt. Enne.....Wie langzaam sleutelt, werkt nauwkeuriger

Succes, Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 28-1-2011 21:00 Print reply

Posts: 1110
Wauw thijs je hebt helemaal gelijk SImson voor life want het is en blijft kwaliteit zoals je zegt.

Dit mailde ik naar Nico,
Bericht: Beste heer/mevrouw, Mijn vraag is, vekopen jullie nog onderdelen van Simson s50 uit het bouwjaar 1979. Dit omdat ik het Mz teken zag staan. En dan zit ik te denken aan de electronica? Met vriendelijke groet Rens

Antwr:Goedemorgen,



Hieraan kunnen wij u niet helpen!



Met Vriendelijke groet,

Bas van Hunnik


Beetje kort in de bocht he.. Wat vind je thijs?
Groeten Rens En ps ik heb nog een puch waar ik niks mee doe gwn een normale bosch onsteking. kan ik hier iets mee?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 28-1-2011 21:30 Print reply

Posts: 105
O.K. je mail is wat direct, maar Nico weet als geen ander dat het motorblok van deze Simsons geheel door MZ ontwikkeld is, dus ik denk dat hij je in ieder geval een heel eind op weg kan helpen.
Overigens; ik heb zelf zo'n 15 jaar MZ gereden, en ja het zijn prima machine's maar de techniek is en blijft op sommige punten gewoon "exotisch". Heb je ook een kenteken bij je Simson. Deze brommer heeft wél een type-goedkeuring voor Nederland, dus keuren zal geen probleem zijn. Je neemt wel een aardige uitdaging aan!

Hmmm ...ik geloof dat ik wat oversloeg, ze hebben nu al geantwoord? Mét "goedemorgen" om 21:00 's avonds, dan zijn ze knapper dan ik dacht Als de onderdelen er niet meer zijn, en de regelaar is niet te openen, wees dan voorzichtig met 2e hands; ga geen "ouwe rommel"vervangen voor "ouwe rommel". Ik hoor het wel.

mathijs

Dit bericht is gewijzigd door thijs-tussengas op 28-1-2011 om 21:36 uur.
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 28-1-2011 21:37 Print reply

Posts: 1110
Woowooo wat jij daar zegt ik heb me de pleures gemaild naar de rdw over een kenteke. Ik heb mijn framenummer gemaild, hij heeft nooit een kenteke gehad in Nederland. Maar ik heb nu allerlei documenten ontvangen van Dick de handelaar. Die gast heeft gewoon alles opgestuurd kwa pk's cilinderinhoud. Maar ik ben de laatste tijd een beetje gestrest het wil maar niet lukken met dat kenteken. Maar, miss heb jij een idee?
herkomst
Dit heeft de Rdw me gemaild. Opzich heb ik er wat aan alleen ik weet niet waar ik moet beginnen oeff. Orgineele typeplaatje heb ik al.
Hahha das het enige

- een verklaring van de fabrikant, waaruit blijkt wanneer het voertuig is efabriceerd;

- Het originele typeplaatje;

- Betrouwbare literatuur over het betreffende bromfiets, waarin is vermeld hoe het bouwjaar uit het identificatienummer kan worden bepaald;

- Een invoerdocument.



Van iedere bromfiets moet worden aangetoond dat het rechtmatig is verkregen.

Dit blijkt uit betrouwbare documenten. Hieraan is in elk geval voldaan wanneer het complete kentekenbewijs wordt overgelegd.



Indien er bij een niet geharmoniseerd kentekenbewijs twijfel bestaat m.b.t. de registratie omdat ��n of beide delen ontbreekt, dan wordt de kentekenaanvraag aanhouden en via afdeling LIV van de RDW een ?Verklaring van geen bezwaar? opgevraagd in het land waar dit voertuig eerder geregistreerde staat. Wanneer geen twijfel bestaat mag het ontbreken van ��n of beide delen worden geaccepteerd.




 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 28-1-2011 22:09 Print reply

Posts: 105
Kentekens op brommers zijn iets van de laatste paar jaar. Als je brommer indertijd in Nederland is ingevoerd staat er een typegoedkeuring; een B-xxxx nummer in het frame. Komt deze brommer uit Duitstland ( Oost of west) dan moet je óf het Duitse kenteken overschrijven, of je moet hem als nieuwe aanmelding laten keuren.
Ter vergelijk: mijn Sparta GG-50T (1963) is van N.L. fabrikaat, maar was niet geschouwd, dus moest ik 'em in 2008 als nieuwe aanmelding laten keuren bij de RDW, ook al had de brommer een TNO keuring die indertijd NIET verplicht was ! Dat zal bij de Simson dus ook zo gaan.
Over al-dan-niet rechtmatig eigenaar moet je gaan inzitten bij kostbare of diefstalgevoelige machine's. Mij werd nergens naar gevraagd, en gewoon op kenteken gesteld. Je moet wél aan alle technische eisen voldoen!
Zo is het wel even genoeg, ik sluit voor vandaag, want morgen weer vroeg op

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
JB1 28-1-2011 22:36 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Hahah dan ben je zeker geen Simson waard. Ik wil alles zo orgineel houden. Denk je nou echt dat ik die optie niet in mijn brein had een andere onsteking inbouwen.

Honda is zo simpel dit is een ander verhaal..



[...]




Blijf lekker mensen afblaffen en je zal flink geholpen worden hiero vent.
Waar is je CDI?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 29-1-2011 8:35 Print reply

Posts: 1110
hahaha hierbij bied ik me excuse aan aan olaf

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 29-1-2011 om 8:36 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
thijs-tussengas 31-1-2011 10:55 Print reply

Posts: 105
Je hebt nog een puch staan met magneetontsteking? Die is bruikbaar als het een puch Maxi is, want de ontsteking op je Simson is volgens mij rechtsdraaiend. De Schakel-Puch's hebben linksdraaiende ontsteking.
Kijk technisch gezien "loopt" de motor van de Simson dezelfde kant op als je Zündapp, maar die heeft z'n onsteking aan de linkerzijde van het blok en de magneet draait links.
Bij de Simson zit de ontsteking rechts op het blok, en draait dus met de klok mee; rechts.
De Bosch magneten zijn links en rechtsdraaiend en te herkennen aan een pijltje op de buitenzijde van de magneet.
Let ook op de conus-maat; het tapse end van de krukas waar de magneet op moet. Bosch bromfiets magneten zijn er in verschillende conus-maten. Als je een puch-maxi magneet hebt, die direct op de krukas-tap past heb je mazzel, ombouw van de ontsteking zal dan niet moeilijk zijn.

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
rensss 31-1-2011 20:35 Print reply

Posts: 1110
dank je thijs Maar ik twijfel sterk want ik vind een electonische ontsteking echt vet, en orgineel. Ik moet nog maar even nadenken

Groeten Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 21-2-2011 16:32 Print reply

Posts: 1110
eey allemaal hier een vervolg. Ik heb zonet met een multimeter alles gecontroleerd.

Weerstand bobine 40k Ohm
Stroom vanaf de spoelen 120volt 0,05 Ma
Uitgaande stroom van de bobine dus bougiekabel ongeveer 250 volt en geen Amperage er is dus iets waardoor er geen amperage wordt geleverd.
kan iemand mij vertellen waar het aan ligt?
trouwens ik heb massa's allemaal opgeschuurd
Met vriendelijke groet rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
JB1 21-2-2011 16:35 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
eey allemaal hier een vervolg. Ik heb zonet met een multimeter alles gecontroleerd.

Weerstand bobine 40k Ohm
Stroom vanaf de spoelen 120volt 0,05 Ma
Uitgaande stroom van de bobine dus bougiekabel ongeveer 250 volt en geen Amperage er is dus iets waardoor er geen amperage wordt geleverd.
kan iemand mij vertellen waar het aan ligt?
trouwens ik heb massa's allemaal opgeschuurd
Met vriendelijke groet rens


Amperage hoeft niet, je moet voltages hebben zodat je een vonk krijgt.

250volt is heel weinig, moet flink wat zijn.

Wat is de weerstand van de bougiedraad?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
rensss 21-2-2011 16:40 Print reply

Posts: 1110
hoe meet je de weerstand van het bougiedraad rode pen tegen koper houden en dan zwart tegen het frame dan draaien aan het achterwiel?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
rensss 21-2-2011 17:01 Print reply

Posts: 1110
JB1 ik heb net de weerstand gemeten in de bougiekabel. En elke keer al ik een beetje wring met die puntjes van de meter slaat ie weer naar de 20 ohm maar als ik niet wring heeft ie geen weerstand wat zegt dit dan?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?

Dit topic is 17792 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved