Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - citta lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63530 - citta lassen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ArvidW 16-1-2011 18:02 Print reply

Posts: 201
Tank leeg laten lopen, dagje laten uitdampen, aansteker bij vuldop houden om restant te verwijderen, lassen maar! (ja, eigen ervaring)

Doe je zelf een plezier en stop niets anders in je tank dan benzine.


 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 16-1-2011 18:55 Print reply

Posts: 10835
hoe groot is het gat?
kleine gaten kun je ook met een grote soldeerbout dicht maken, geen vlam dus geen brandgevaar.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
appie_1988 17-1-2011 1:10 Print reply

Posts: 322
bezine er uit, dop er af, bezinekraan er af, paar keer door poelen, tijden laten uit lekken, (anders krijg allemaal van dat stomende water) en dus dampen.

en dan lassen geen enkel probleem.
 
Uncle BLAM 17-1-2011 1:54 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbetuwe
[...]

het is inderdaad een goed idee om het niet alleen te doen ! Blusdekentje erbij emmer zand is ook een aanrader. in ieder geval NOOIT met water blussen mocht er iets misgaan


Met water blussen wil prima als de drie of vier druppels benzine gaan branden die overgebleven zijn

Als je zo dom bent om tijdens het lassen jezelf in de brand te steken (je kleding dus) lijkt me blussen met zand geen handige optie
 
een BF teller is sneller
_3s_ 17-1-2011 2:11 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hoe groot is het gat?
kleine gaten kun je ook met een grote soldeerbout dicht maken, geen vlam dus geen brandgevaar.

geen vlam is geen brandgevaar is niet helemaal waar. Benzinedampen ontbranden namelijk ook bij hoge temperaturen. Ik weet niet precies of je soldeerbout warm genoeg wordt om die dampen te laten ontbranden, maar ik zou er toch mee oppassen
 
Jeuj TSW erbij! =D
Uncle BLAM 17-1-2011 22:08 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
hoe groot is het gat?
kleine gaten kun je ook met een grote soldeerbout dicht maken, geen vlam dus geen brandgevaar.


Wat je zegt klopt wel, ik ken iemand die een benzine tank van een auto heeft gesoldeerd met een dikke soldeerbout

De tank was vanuit de fabriek al vertint tegen roest en na schoonmaken kon hij er gewoon een vertint ijzeren plaatje tegen de plek aan leggen waar meerdere kleine roest gaatjes zaten en verhitten met een soldeerbout
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 4884 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved