MaXi-PuCh |
16-1-2011 12:25 |
Posts: 1531 |
bij een puch gingen we dus stang tussen frame lassen, hadden de tank 5x doorgespoelt meet een emmer vol water, bij het lassen spoten we vanaf het benzinekraangaatje met een compressor lucht door de tank, zodat de eventueele vlam uit de tank zou gaan, in plaats van de tank te laten opblazen.
dus echt goed doorspoelen ofzo en dan tijdens het lassen de tank doorspuiten met lucht.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Gerard1793 |
16-1-2011 12:25 |
Posts: 4006 |
Beste is hardsolderen wss
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Maeddy |
16-1-2011 12:38 |
Posts: 1059 |
Er is ook 'tank cure' tank reiniger. Dat maakt je tank ook goed schoon, en dus lasbaar.
Je zult je tank na het lassen toch een nabewerking moeten geven omdat lassen zullen oxideren als je er niets aan doet. Dat wil je niet in een tank. Dus is het ook niet verkeerd om die troep aan te schaffen en je tank naderhand netjes in de tank cure hars te zetten.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 12:39 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
BenjaminDG |
16-1-2011 12:54 |
Posts: 4605 |
Mwa als er in de tank steeds benzine zit zal hij toch niet snel gaan roesten?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
16-1-2011 13:00 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Mwa als er in de tank steeds benzine zit zal hij toch niet snel gaan roesten?
precies, zijn maar weinig tanks behandeld vanbinnen, en een citta zeker niet
|
|
|
|
BenjaminDG |
16-1-2011 13:08 |
Posts: 4605 |
Voor je benzine in de tank gaat gieten kun je best eerst diesel/mazout in de tank gieten, dan zie je waar hij nog lekt.
Daarna de diesel laten verdampen en terug wat water in gieten, alles er uit laten en wat wachten tot alles is verdampt.
Soms krijg je dan nog wel een paar steekvlammen maar als de tank dop er af is moet dat geen probleem zijn.
Wel steeds met een brander over de lasnaden gaan zodat al het water en diesel uit de lasnaden is.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Leen |
16-1-2011 13:24 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Voor je benzine in de tank gaat gieten kun je best eerst diesel/mazout in de tank gieten, dan zie je waar hij nog lekt.
Daarna de diesel laten verdampen en terug wat water in gieten, alles er uit laten en wat wachten tot alles is verdampt.
Soms krijg je dan nog wel een paar steekvlammen maar als de tank dop er af is moet dat geen probleem zijn.
Wel steeds met een brander over de lasnaden gaan zodat al het water en diesel uit de lasnaden is.
verdampende diesel?
aan boord zie ik het wel ja, maar daar is het 60+ graden.
bij een graadje of 20 verdampt diesel ongeveer net zo snel als een baksteen.
|
|
|
|
BenjaminDG |
16-1-2011 13:28 |
Posts: 4605 |
Daarom dat je de tankdop er aflaat want ik heb ook aan een benzine tank zitten lassen waar er nog diesel dampen in zaten.
Schrik je soms nog wel van de steekvlammen maar normaal zou je tank heel moeten blijven
Edit: ik stookte ook steeds de lasnaden en buitenkant van de tank wat warm zodat de diesel sneller verdampte.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 16-1-2011 om 13:29 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Uncle BLAM |
16-1-2011 14:01 |
Posts: 1025 |
mss beter water met afwasmiddel in de tank en de compressor op de tankdop met 1 bar om te kijken of 'ie nog lekt, daarna kun je 'm leeg laten lopen en gelijk verder lassen
Maar ik denk ook dat hardsolderen beter is
wel ff goed ontroesten en ontvetten van te voren ook aan de binnenkant
|
|
een BF teller is sneller |
|
WiZZ [wesley] |
16-1-2011 14:35 |
Posts: 4831 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Er is ook 'tank cure' tank reiniger. Dat maakt je tank ook goed schoon, en dus lasbaar.
Je zult je tank na het lassen toch een nabewerking moeten geven omdat lassen zullen oxideren als je er niets aan doet. Dat wil je niet in een tank. Dus is het ook niet verkeerd om die troep aan te schaffen en je tank naderhand netjes in de tank cure hars te zetten.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 16-1-2011 om 12:39 uur.
http://www.tankcure.com/aanbreng.html
dit spul is super het brengt gelijk een nieuwe coating aan in je tank
als hij doorgeroest (denk dan lekkage alleen en niet kijk gaten)
je bent er effe mee bezig maar werkt super)
en als je tank flink geroest is gaat het weer helemaal netjes worden
en nog mooier aangezien jij bang bent om je tank op te blazen
geen laswerk nodig
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|
Maeddy |
16-1-2011 14:44 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: WiZZ [wesley]
[...]
http://www.tankcure.com/aanbreng.html
dit spul is super het brengt gelijk een nieuwe coating aan in je tank
als hij doorgeroest (denk dan lekkage alleen en niet kijk gaten)
je bent er effe mee bezig maar werkt super)
en als je tank flink geroest is gaat het weer helemaal netjes worden
en nog mooier aangezien jij bang bent om je tank op te blazen
geen laswerk nodig
Topspul inderdaad. Ik heb het ook eens met succes gebruikt.
Ja, het ligt eraan wat je wilt. Wil je een nette tank dan las je hem en werk je hem af met tankcure. Zoals hierboven gezegd wordt kan het ook wel werken met alleen tankcure als de gaten niet te groot zijn. Maar ik zou het op een nette manier doen.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Paul de Salmiakbal |
16-1-2011 14:49 |
Posts: 5285 |
Je kunt het gat ook proberen te dichten met vloeibaar staal als hij niet te groot is en je liever niet last.
|
|
|
|
mbetuwe |
16-1-2011 16:24 |
Posts: 100 |
Als jij de tank vult met water en hem zo neerlegt dat ie via de vulopening overloopt.
Dan weet je zeker dat al het gas eruit is.
Als je het even de tijd geeft en laat staan, dan zal alle benzine op het water drijven en als eerste uit de vul opening lopen.Het water duwt de drijvende laag brandstof eruit. net zolang laten overlopen tot je ziet dat er geen olie / benzine film meer op het water drijft. Even de buiten kant van de tank poetsen want daar loopt immers benzine langs. Tank goed leeg laten daarna kan je zo lassen zonder compressor of diesel (je voegt weer gas toe als je diesel laat verdampen) als het je al lukt zoals leen zei . Meerdere keren gedaan en ik heb al mijn ledematen nog. Mocht je het spannend blijven vinden dan zou ik ook voor de tank cure of epoxy ofzo gaan , kneedbaar staal lijkt mijn een mindere oplossing.
|
|
wij kunnen alles maar niet alles even goed |
|
MaXi-PuCh |
16-1-2011 16:32 |
Posts: 1531 |
sws niet in je eentje doen,
er kan altijd tóch iets verkeerd zijn gegaan wat voor mindere gevolgen zorgt.
manier van mbetuwe is erg goed doordacht, zo zou ik het doen
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
mbetuwe |
16-1-2011 17:08 |
Posts: 100 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
sws niet in je eentje doen,
er kan altijd tóch iets verkeerd zijn gegaan wat voor mindere gevolgen zorgt.
manier van mbetuwe is erg goed doordacht, zo zou ik het doen
het is inderdaad een goed idee om het niet alleen te doen ! Blusdekentje erbij emmer zand is ook een aanrader. in ieder geval NOOIT met water blussen mocht er iets misgaan
|
|
wij kunnen alles maar niet alles even goed |
|