Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - citta lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 770 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63530 - citta lassen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

senda volkel 15-1-2011 20:43 Print topicpost
Posts: 45
hoi
ik heb een citta waarvan de tank onderaan lekt.
kan ik dit zomaar dicht lassen of is het verstandig om dit neit te doen i.v.m met brandgevaar?

alvast bedankt
 

midas 15-1-2011 20:47 Print reply

Posts: 1211
Het lijkt met wel handig om de benzine uit de tank te halen
Een vriend van me heeft het ook gedaan, maar dan bij een peugeot 103. Dus ja, ik denk dat het veilig kan.
 
gradusss 15-1-2011 20:50 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda volkel
hoi
ik heb een citta waarvan de tank onderaan lekt.
kan ik dit zomaar dicht lassen of is het verstandig om dit neit te doen i.v.m met brandgevaar?

alvast bedankt

tank lassen is iets wat niet zomaar kan.

tank moet helemaal leeg zijn, en daarna een flinke tijd kunnen uitdampen om te zorgen dat ie niet alsnog brand/uit elkaar klapt.

je kan em "purgen" door em vol te laten lopen met menggas/co2 van het lasapparaat.

of spoelen met water


als je zelf niet kunt lassen zit in volkel wel genoeg volk wat kan lassen, die oldtimer vent voor de rotonde richting vliegbasis, of anders bij henk thuis van intrax, al kan het bij hun wel een jaar duren

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 15-1-2011 om 20:53 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
senda volkel 15-1-2011 20:51 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Dus ja, ik denk dat het veilig kan.



ja aan denken heb ik niks
ik moet het zeker weten
bij ongelukken kan ik het op jouw verhalen
 
joost125 15-1-2011 21:06 Print reply

Posts: 448
als je een tank goed laat uitdampen kan het
heb ik ook gedaan
moet je alleen wel goed kunnen lassen
want ik kon me tank gelijk bij het oud ijzer flikkeren
doordat hij was doorgeroest
dus als tie is doorgeroest kun je beter een andere tank kopen

Dit bericht is gewijzigd door joost125 op 15-1-2011 om 21:06 uur.
 
mx-jacob 15-1-2011 22:18 Print reply

Posts: 2938
Het slimste is wel om het te tig lassen dat is het netst en de kans is minder dat je er door heen brand.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Leen 15-1-2011 22:56 Print reply

Posts: 26877
tankje even volgieten met water + een paar druppels dreft. dop erop, even schudden en leeggieten.

en daarna lekker onbezorgd lassen.
 
mbetuwe 15-1-2011 23:00 Print reply

Posts: 100
waarom dreft toevoegen?
 
wij kunnen alles maar niet alles even goed
tsxhunter 15-1-2011 23:07 Print reply

Posts: 9332
tankje vullen met water zodat er geen lucht bij kan. anders heb je kans dat ie ploft. me pa heeft het vroeger gehad met een tankje van een solex. had hem al stuk of 10 keer als het niet vaker was omgespoeld met water. hij gaat solderen BAM tankje aan stront.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
mbetuwe 15-1-2011 23:12 Print reply

Posts: 100
volgens mij laat je hem vollopen zodat het water er de brandstofdamp uit duwt.
anders zou er nog ongeveer 1 bar aan brandbaar gas in je tank staan.
dit doet boem!
water moet er wel uit als je last anders komt er zuurstof in je las die dan broos wordt en dus onbetrouwbaar is.
vraag me alleen af waarom er dreft moet worden toegevoegd
 
wij kunnen alles maar niet alles even goed
Leen 15-1-2011 23:15 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbetuwe
volgens mij laat je hem vollopen zodat het water er de brandstofdamp uit duwt.
anders zou er nog ongeveer 1 bar aan brandbaar gas in je tank staan.
dit doet boem!
water moet er wel uit als je last anders komt er zuurstof in je las die dan broos wordt en dus onbetrouwbaar is.
vraag me alleen af waarom er dreft moet worden toegevoegd


om de achtergebleven benzine eruit te halen natuurlijk, knurft.

en lassen met een tank vol water is geen succes, dan krijg je het materiaal niet heet gestookt en last het als een drol.
 
De Schout 15-1-2011 23:15 Print reply
Posts: 5327
dreft zodat de benzine oplost in het water

maar gewoon vol water zetten en dan lassen wil ook wel. zorgen dat er een kleine luchtbel zit bij het stukje waar je wil lassen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
tsxhunter 15-1-2011 23:24 Print reply

Posts: 9332
ik heb een paar keer op mijn werk gelast aan een waterbak voor koeien. ook vol water. met elektrodes, dat wel. maar daar had ik geen problemen mee. als je dan int water keek zag je het metaal ook roodgloeiend in het water
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Leen 15-1-2011 23:25 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
ik heb een paar keer op mijn werk gelast aan een waterbak voor koeien. ook vol water. met elektrodes, dat wel. maar daar had ik geen problemen mee. als je dan int water keek zag je het metaal ook roodgloeiend in het water



ja maar dat is doorgaans wat dikker staal als een benzinetank.
die krijg je slecht gelast hoor als ze vol met water staan.
 
tsxhunter 15-1-2011 23:25 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ja maar dat is doorgaans wat dikker staal als een benzinetank.
die krijg je slecht gelast hoor als ze vol met water staan.


das waar idd.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-1-2011 12:17 Print reply

Posts: 17929
die waterbak zal niet lek geweest zijn, als er water op je elektrode komt is het feest snel afgelopen

dus als die cittatank lek is en er zit nog water in krijg je niks gelast
 

Dit topic is 4858 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved