Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - originele onsteking vervroegen senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 421 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63504 - originele onsteking vervroegen send...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sandero_3310 12-1-2011 22:08 Print topicpost
Posts: 125
Hallo

Is het mogelijk om de ontsteking van een originele derbi (2005) te vervroegen. Ik heb vanmiddag mijn vliegwiel afgenomen en merkt op dat er sleufgaten voorzien zijn om die spoelen te verdraaien. Wat heeft dit van effect ? en hoe kan je weten dat je onsteking niet te vroeg zet ?

mischien nog even de set up vermelden

70cc airsal alu
21mm dellortho
Vl6 membraam
Yasuni R2 uitlaat

Grtz Sander
 

ChielTZR 12-1-2011 22:11 Print reply

Posts: 6016
gewoon vervroegen, als er een gat in je zuiger zit staat ie te vroeg.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
De Schout 12-1-2011 22:13 Print reply
Posts: 5327
je kunt hem vervroegen ja.. maar ori derbi ontsteking is volgens mij een stuk beter getimed dan ori honda ontsteking. ik zou hem dan ook niet net zoals bij een oude honda klakkeloos op z'n vroegst zetten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
leonmt5 12-1-2011 22:17 Print reply

Posts: 799
als je goed kijkt zie je bovenaan je ontsteking een merkteken staan ( een streepje als ik het goed heb ).
zo kun je hem altijd nog weer in de ori stand zetten.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Sandero_3310 12-1-2011 22:17 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
je kunt hem vervroegen ja.. maar ori derbi ontsteking is volgens mij een stuk beter getimed dan ori honda ontsteking. ik zou hem dan ook niet net zoals bij een oude honda klakkeloos op z'n vroegst zetten.


maar hoe kan je dan inschatten hoe ver je mag gaan ? Grtz
 
Niek de Wildt 13-1-2011 2:04 Print reply
Posts: 7168
Gewoon op standaard afstelling zetten.
 
Sandero_3310 13-1-2011 16:18 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Gewoon op standaard afstelling zetten.


maar ik zou hem graag vroeger zetten of doet dit niets aan de prestaties? zoja, hoe moet je je spoelen verdraaien ? kloksgewijs dacht ik
 
- Han - 13-1-2011 17:24 Print reply

Posts: 9667
ik heb nog nooit gehoord dat een derbi beter is gaan lopen door een de ontsteking te vervroegen. Niet doen dus
 
<10.000 posts
kpotmake 13-1-2011 18:23 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


maar ik zou hem graag vroeger zetten of doet dit niets aan de prestaties? zoja, hoe moet je je spoelen verdraaien ? kloksgewijs dacht ik

waarom wil je hem dan vervroegen? wat is er nou niet goed aan?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Sandero_3310 13-1-2011 18:41 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
ik heb nog nooit gehoord dat een derbi beter is gaan lopen door een de ontsteking te vervroegen. Niet doen dus


Dat toen ze toch veel bij getunede motorblokken ? zoals hpi ontsteking etc...

Grtz
 
Paul de Salmiakbal 13-1-2011 19:25 Print reply

Posts: 5285
Jouw ontsteking vervroegd automatisch naarmate het toerental hoger wordt. Hij moet dus gewoon op het merkteken staan, en dan doet je ontsteking de rest van het werk.
 
- Han - 13-1-2011 19:28 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


Dat toen ze toch veel bij getunede motorblokken ? zoals hpi ontsteking etc...

Grtz


bij mt's doen ze het veel omdat het wel verschil maakt.

En hpi werkt totaal anders en dus niet te vergelijken met een derbi ontsteking. En daar vervroeg je hem ook niet zomaar
 
<10.000 posts
mtx-motard 13-1-2011 19:31 Print reply

Posts: 14947
zet em gewoon op z'n vroegst en probeer of hij feller is
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
_3s_ 13-1-2011 19:35 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
zet em gewoon op z'n vroegst en probeer of hij feller is

Ja tuurlijk, met een beetje geluk heb je dan na een paar km ook een gat in je zuiger erbij.

Als je brommer gewoon goed loopt fijn laten staan. Wil je harder? Koop een ander uitlaat en/of cilinder en carburator. Door zomaar aan je ontsteking te gaan prutsen ga je niet harder.

Hpi berust op een heel ander principe, hier is namelijk de massa van het vliegwiel veel kleiner waardoor de massatraagheid ook veel kleiner is. Daardoor wordt je gasreactie beter.

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 13-1-2011 om 19:37 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Sandero_3310 13-1-2011 19:43 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Ja tuurlijk, met een beetje geluk heb je dan na een paar km ook een gat in je zuiger erbij.

Als je brommer gewoon goed loopt fijn laten staan. Wil je harder? Koop een ander uitlaat en/of cilinder en carburator. Door zomaar aan je ontsteking te gaan prutsen ga je niet harder.

Hpi berust op een heel ander principe, hier is namelijk de massa van het vliegwiel veel kleiner waardoor de massatraagheid ook veel kleiner is. Daardoor wordt je gasreactie beter.

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 13-1-2011 om 19:37 uur.


ok, bedankt

ik wist dat hpi voor betere gasreactie bezorgde door de binnenrotor maar ik dacht ook dat ze hem vervroegde om betere prestaties uit je blok te halen grtz
 
gradusss 13-1-2011 19:45 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sandero_3310
[...]


ok, bedankt

ik wist dat hpi voor betere gasreactie bezorgde door de binnenrotor maar ik dacht ook dat ze hem vervroegde om betere prestaties uit je blok te halen grtz


wat jij waarschijnlijk bedoelde was dat de cdi curve van hpi anders is dan de originele cdi curve van een brommer. en daar heb je helemaal gelijk in.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...

Dit topic is 6140 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved