Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Am6 afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63499 - Am6 afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wesleyy 12-1-2011 19:22 Print topicpost

Posts: 46
hallo

Ik heb een malaguti xsm 2009 met een am6 blok
ik heb hem nu al aardig opgevoerd door een andere cdi en uitlaatje
Setup is
Yasuni HM cross 50/70cc uitlaat
16mm carb
Malossi race CDI
standaart cilinder ect
de rest is alles standaart

mijn ouwe cdi was de moric cdi , die kon je ontgrensen door een gaatje door de O te boren, dat had ik dus gedaan , en hierna zo zuiver mogelijk afgesteld hij liep perfect, toen ook na veel dingen gelezen te hebben en op advies van de brommer boer had ik de malossi race cdi gehaald , omdat die gewoon veel beter was en als je de moric cdi ontgrenst had hem niet goed meer kon afstellen
toen ik die malossi race cdi had , was ik zeker 6stappen omhoog gegaan met sproeier en hij liep goed, na een maandje te rijden had ik toch een gat in me zuiger , van de mengverhouding of verkeerde hittegraad bougie. ik heb nu dus een hogere hittegraad bougie gehaald en me brommer opnieuw geprobeerd af te stellen. hij loopt al goed maar boven in heeft hij nog iets te weinig , ik zat eerst op sproeier 104 en hij stotterde nog heel erg onderin aan te veel bezine en hij er was een gat gekomen in me zuiger op sproeier 98. op 102 stotterde hij nog steeds heel erg, dus toen heb ik een beetje rondgevraagd en heb ik een dunnere gasnaald gehaald, zodat er meer toevoer is. met een dunnere gasnaald ga je ook weer lager in sproeier, maar nu rijdt hij dus helemaal perfect weer met sproeier 98 en die dunnere gasnaald maar als ik sproeier 100 er in doe, komt hij geen eens meer op toeren en stotertie als een gek. en met die 98 gaat die precies goed alleen boven in zouw die meer kunne gebruiken. maar hoe kan dit verschil tussen die maten zo groot zijn. en op 98 hb k toch t gevoel dat die meer nodig heeft , maar eenmaal dat gedaan doet die amper meer wat ??
hoe kan dit en wat kan ik er aan doen, voor dat ik weer een gat in me zuigert heb wat ik dus niet wil ;O

mvg wesley
 

deutz10006 12-1-2011 21:39 Print reply
Posts: 19
18mm cabruteur der op. of 20mm en dan goed afstellen. je kunt wel met de sproeiers blijven prutsen maar ontsteking moet je ook goed afstellen.
 
ChielTZR 12-1-2011 21:44 Print reply

Posts: 6016
Met die moric cdi kun je toch alsnog prima je carb afstellen?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
nitirkha 12-1-2011 22:28 Print reply

Posts: 437
Wat voor ontsteking heb je erop zitten dan?

 
ChielTZR 12-1-2011 22:29 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitirkha
Wat voor ontsteking heb je erop zitten dan?



standaard.

btw, je gasschuif clipjes anders eens veranderen?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 12-1-2011 om 22:31 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
nitirkha 13-1-2011 10:05 Print reply

Posts: 437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


standaard.

btw, je gasschuif clipjes anders eens veranderen?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 12-1-2011 om 22:31 uur.

Ja ik kan ook wel lezen, maar welke standaard ? Je hebt verschillende types...
 
Tim-gpr99 13-1-2011 13:25 Print reply

Posts: 841
Wat een bullshit zeg van die Race-CDI. Verkooppraat.
 
GPR50 '99 streetfightert
Wesleyy 13-1-2011 23:05 Print reply

Posts: 46
met die moric cdi kan je hem opzich wel goed afstellen maar er zit zekker wel een groot verschil dan die moric en de race cdi

ik heb gewoon standaard am6 ontsteking en die kan je niet verstellen of wat dan ook ,
ik heb ook al gekeken op welk punt die vonkte, en hij vonkte wel iets te laat, maar je kan dat niet verstellen bij de standaard ontsteking of heb ik dat fout?

en ik heb een 16mm Phbn carbrateur , met vacuum ontluchting

en me gasschuif clipjes heb ik nooit verandert , er zit er maar 1 op toch , en dat is die op je gasnaald en die staat op de stand hoe die orgineel stond toen ik hem kocht en dat is 1na hoogste stand


Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 13-1-2011 om 23:22 uur.
 
Wesleyy 13-1-2011 23:20 Print reply

Posts: 46
ik heb zelf ook al veder zitten zoeken
op 100 verzuipt hij nu gewoon helemaal
en op 98 gaat hij als een gek,
maar op 98 met choke open of dicht maakt niks uit ook al is die goed warm ,
je zou moeten denken als met die 98 dan dat die verzuipt met de choke open maar hij reageert er niks op , en met die 100 verzuipt die gelijk.

dus ik weet het eventjes niet meer ;o
 

Dit topic is 5492 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved