hallo
Ik heb een malaguti xsm 2009 met een am6 blok
ik heb hem nu al aardig opgevoerd door een andere cdi en uitlaatje
Setup is
Yasuni HM cross 50/70cc uitlaat
16mm carb
Malossi race CDI
standaart cilinder ect
de rest is alles standaart
mijn ouwe cdi was de moric cdi , die kon je ontgrensen door een gaatje door de O te boren, dat had ik dus gedaan , en hierna zo zuiver mogelijk afgesteld hij liep perfect, toen ook na veel dingen gelezen te hebben en op advies van de brommer boer had ik de malossi race cdi gehaald , omdat die gewoon veel beter was en als je de moric cdi ontgrenst had hem niet goed meer kon afstellen
toen ik die malossi race cdi had , was ik zeker 6stappen omhoog gegaan met sproeier en hij liep goed, na een maandje te rijden had ik toch een gat in me zuiger , van de mengverhouding of verkeerde hittegraad bougie. ik heb nu dus een hogere hittegraad bougie gehaald en me brommer opnieuw geprobeerd af te stellen. hij loopt al goed maar boven in heeft hij nog iets te weinig , ik zat eerst op sproeier 104 en hij stotterde nog heel erg onderin aan te veel bezine en hij er was een gat gekomen in me zuiger op sproeier 98. op 102 stotterde hij nog steeds heel erg, dus toen heb ik een beetje rondgevraagd en heb ik een dunnere gasnaald gehaald, zodat er meer toevoer is. met een dunnere gasnaald ga je ook weer lager in sproeier, maar nu rijdt hij dus helemaal perfect weer met sproeier 98 en die dunnere gasnaald maar als ik sproeier 100 er in doe, komt hij geen eens meer op toeren en stotertie als een gek. en met die 98 gaat die precies goed alleen boven in zouw die meer kunne gebruiken. maar hoe kan dit verschil tussen die maten zo groot zijn. en op 98 hb k toch t gevoel dat die meer nodig heeft , maar eenmaal dat gedaan doet die amper meer wat ??
hoe kan dit en wat kan ik er aan doen, voor dat ik weer een gat in me zuigert heb wat ik dus niet wil ;O
mvg wesley
|