Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - belgische bromfiets rdw laten keuren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63497 - belgische bromfiets rdw laten keure...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drestar 12-1-2011 13:17 Print topicpost

Posts: 631
hallo medeforummers, ik ben vorige week in het bezit gekomen van een Honda Mt5 uit belgie, bij deze brommer zit een gelijkvormigheidsattest waar alle gegevens over de brommer op vermeld staan, nu wil ik natuurlijk gelijk een kenteken gaan halen bij de rdw en heb hiervoor al naar de rdw gebeld. een keurmeester vertelde mij dat het heel simpel was en alleen gekeken zou worden of de gegevens op de brommer overeen zouden komen met wat er op de papieren staat. de kosten hiervan zouden welgeteld 60 euro zijn, dus ik sprong een gat in de lucht want mijn papieren klopte met wat er op de brommer staat en voor die 60 euro en verder geen gedonder is echt meer dan de moeite waard,

maar nu komt het! ik heb ondertussen een verhaal gelezen van iemand die dat ook dacht en ook werkelijk deze keuring heeft ondergaan. en het pakte voor hem helaas anders uit dan wat mij ook verteld is en wat de rdw op hun website vermeld dat er geen technische keuring op zou komen bleek dus van wel, de keurmeester had het vermoeden dat de brommer die hij aanbood opgevoerd was en moest daarom op de rollerbank en werd dan ook afgekeurd op snelheid, dus die kon weer gelijk naar huis zonder kenteken. en uiteraard heeft deze persoon beroep aangetekend omdat er op de rdw website stond vermeld dat er geen technische keuring op zou komen. hij kreeg daarop een paar brieven van de rdw die ik ook met mijn eigen ogen gelezen heb, en daarin stond dus dat de rdw voorwaarde steld dat er geen wijzigingen zijn aangebracht aan het betreffende voertuig wat bij hun aangeboden word, dus het verhaal dat er naar niks anders dan alleen de papieren en gegevens op het frame gekeken word is dan niet waar met wat de rdw zegt.ook zeggen ze dan weer wel dat je met heel je brommer langs moet komen ,als er dan alleen naar je frame nummer en papieren word gekeken kun je volgens ook net zo goed alleen met je frame langskomen ipv met heel je brommer..? is een beetje vreemd allemaal..ik heb ook hier op het forum een verhaal van iemand gelezen die van een technisch mederwerker bij de rdw te horen kreeg dat als je met je brommer langskwam en je blok kapot was niet erg is.

maar ik hoop op meer rdw ervaringen van personen die bij zo'n keuring geweest zijn want ik wil zeker weten dat ik dat kenteken kan krijgen, mijn honda Mt5 is dan wel niet opgevoerd maar er zit wel een andere demper op waardoor die meer geluid maakt en hij moet nog verder worden opgeknapt .de banden zijn compleet versleten en de voorrem werkt niet,ook moet de verlichting worden nagekeken want die werkt niet, en ik wil hem ook nog helemaal gaan overspuiten maar wil eerst een kenteken hebben voor ik dat allemaal ga doen..
 

Suzuki-SLK Rijder 12-1-2011 13:20 Print reply

Posts: 3167
Hmmm, ik heb je verhaal niet heel grondig gelezen. Maar ik heb mijn brommer (die uit belgie kwam) ook op nederlands kenteken weten te zetten. Dit ging wel samen met een technische keuring, heeft er denk ik ook mee te maken dat brommers vroeger in belgie 75 mochten. Voor mij was het gewoon een kwestie van een ring in de uitlaat zetten en hij was goed gekeurd.

En dat was zonder gelijkvormingheidsattest. Het enige wat ik heb moeten opvragen was een bouwjaarverklaring bij de belgische importeur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
drestar 12-1-2011 14:02 Print reply

Posts: 631
hoe lang is dat geleden dat je dat gedaan hebt? en het is idd zo dat als je geen papieren hebt je wel een technische keuring moet doen

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 12-1-2011 om 14:03 uur.
 
Robin 1993 12-1-2011 14:05 Print reply

Posts: 1234
reken er maar op dat je hem technisch moet laten keuren , hij moet namelijk aan de Nederlandse eisen voldoen.
 
!!2 takt!!
Suzuki-SLK Rijder 12-1-2011 14:05 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
hoe lang is dat geleden dat je dat gedaan hebt? en het is idd zo dat als je geen papieren hebt je wel een technische keuring moet doen

Dit bericht is gewijzigd door drestar op 12-1-2011 om 14:03 uur.



pfff een jaar of 4 geleden, toen de kentekens net werden ingevoerd


damn k begin oud te worden
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
drestar 12-1-2011 14:20 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
[...]damn k begin oud te worden



ach wel nee joh, brommer rijden houd je jong



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
reken er maar op dat je hem technisch moet laten keuren , hij moet namelijk aan de Nederlandse eisen voldoen.


ja dat lijkt mij ook wel logisch dat er dan een technische keuring op komt als hij aan de nederlandse eisen moet voldoen maar er staat toch echt op hun website dat er GEEN technische keuring op komt?
 
Robin 1993 12-1-2011 14:21 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]



ach wel nee joh, brommer rijden houd je jong



[...]


ja dat lijkt mij ook wel logisch dat er dan een technische keuring op komt als hij aan de nederlandse eisen moet voldoen maar er staat toch echt op hun website dat er GEEN technische keuring op komt?


Ja maar die rdw naait je waar je bij staat, als zei zien dat jouw brommer in slechte staat is krijg je echt geen kentekne
 
!!2 takt!!
drestar 12-1-2011 14:35 Print reply

Posts: 631
als dat zo is dan is de rdw een criminele organisatie,

ik eis van de rdw een brief met handtekening van de directeur dat ze handelen conform zoals het op hun website staat vermeld,anders moeten ze de website maar aanpassen.ik ben benieuwd wat ze daar op te zeggen hebben.
 
Suzuki-SLK Rijder 12-1-2011 14:41 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
als dat zo is dan is de rdw een criminele organisatie,

ik eis van de rdw een brief met handtekening van de directeur dat ze handelen conform zoals het op hun website staat vermeld,anders moeten ze de website maar aanpassen.ik ben benieuwd wat ze daar op te zeggen hebben.



Hmm, ik denk toch dat je niet echt onder die technische keuring uit kan komen hoor... Maarja wie niet waagt, wie niet wint
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-1-2011 14:44 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
als dat zo is dan is de rdw een criminele organisatie,

ik eis van de rdw een brief met handtekening van de directeur dat ze handelen conform zoals het op hun website staat vermeld,anders moeten ze de website maar aanpassen.ik ben benieuwd wat ze daar op te zeggen hebben.


Dan wordt je brommer ipv gekeurd, ontmanteld en geshredderd.
Of toch extra grondig gekeurd

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
drestar 12-1-2011 14:50 Print reply

Posts: 631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
[...]



Hmm, ik denk toch dat je niet echt onder die technische keuring uit kan komen hoor... Maarja wie niet waagt, wie niet wint


ik wil liever niks wagen maar alleen winnen,ik ga pas naar de rdw als ik zeker weet hoe het nou precies allemaal in elkaar zit,

 
drestar 12-1-2011 14:53 Print reply

Posts: 631
en er zijn al een paar mails onderweg naar de rdw, binnekort hoop ik hier een duidelijk antwoord van hun over te krijgen en zal die dan zo snel mogelijk hier posten
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-1-2011 15:14 Print reply

Posts: 17929
dan geef maar een een link naar de site waar staat dat er geen keuring is
 
drestar 12-1-2011 16:55 Print reply

Posts: 631
Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-1-2011 17:01 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drestar
Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.




een link....
 
gradusss 12-1-2011 18:47 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



een link....


http://www.rdw.nl/nl...er_europees_land.htm

hier de tekst:

Particulier > Brommer > Invoeren > Brommer invoeren vanuit Europese Unie
Bromfiets invoeren uit de Europese Unie
Voor een bromfiets die al eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest, kunt u een Nederlands kentekenbewijs krijgen. Dit geldt ook voor een voertuig dat eerder is geregistreerd in Andorra, Monaco, San Marino of Vaticaanstad.

De eerdere registratie van de brommer moet u aantonen met het kentekenbewijs uit het land waar het voertuig vandaan komt. Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft.

Onderzoek
Voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs biedt u de brommer voor onderzoek aan bij een RDW-keuringsstation. Hiervoor moet u een afspraak maken. In de rechterkolom vindt u de link naar het afspraakformulier.
Voor de reis naar het keuringsstation en terug kunt u gebruik maken van een eendagskenteken.

Technische staat
De RDW kijkt bij het onderzoek van een ingevoerde brommer uit een EU-lidstaat niet naar de technische staat.


Is de bromfiets eerder geregistreerd geweest in EU-lidstaat waar linksrijdend verkeer gebruikelijk is dan moet de bromfiets voor Nederland zijn voorzien van dimlicht(-en) voor rechtsrijdend verkeer. De RDW brengt bij het onderzoek extra kosten in rekening voor het beoordelen van deze verlichting.

Documenten overleggen
Bij het onderzoek moet u het originele en complete kentekenbewijs uit het land van herkomst inleveren. Eventueel kunt u hierbij ook een Certificaat van Overeenstemming (CVO) overleggen, als de bromfiets van bouwjaar 1995 of later is. Bij het overleggen van een CVO komen alle relevante (milieu-)technische gegevens op het Nederlandse kentekenbewijs en/of in het kentekenregister. Een CVO kunt u verkrijgen bij de voertuigfabrikant of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland.

Na goedkeuring ontvangt u het kentekenbewijs per post.





dit zinnetje: "Als er bijzondere voorwaarden op het kentekenbewijs staan of de constructie van het voertuig is gewijzigd, dan zijn er mogelijk aanvullende beoordelingen nodig voordat de RDW een kentekenbewijs afgeeft." kan dus eventueel voor gedoe zorgen. maar dus alleen als duidelijk te zien is dat de constructie gewijzigd is. en dat is dus niet zomaar zonder aanleiding op de rollenbank zetten om ff te checken.


een ander stukje tekst van de rdw pagina over typegoedkeuring:

Het is aantoonbaar dat uw bromfiets aan de toelatingseisen voldoet, als deze volgens een typegoedkeuring is gebouwd.


ze spreken zichzelf tegen, ze zijn onduidelijk, zoals ze altijd al geweest zijn. laat je niet naaien en weiger gewoon alles wat niet op de site staat. print die pagina uit en neem dat mee, en hebben ze bezwaar laat dat dan op papier zetten. je mag van een overheidsinstantie duidelijkheid verwachten dus moet je ook niet zomaar alles van ze pikken. maarja in nederland spreken wetten elkaar wel vaker tegen. de wapenwet is ook zo'n geval...

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-1-2011 om 18:54 uur.

@Drestar: zet ff een link neer naar het verhaal van die jongen die naar de keuring was geweest en afgekeurd werd.

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 12-1-2011 om 18:56 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...

Dit topic is 12944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved