Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MTX-SH snelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 658 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63494 - MTX-SH snelheid
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gradusss 12-1-2011 13:56 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Tellers hebben een percentage afwijking.
Bij 80km/u is de afwijking naar echt km's p/u kleiner dan bij 100km/u
Bij 80km/u op de teller zal ongeveer 77 echte zijn, en 100 zal denk ik 92 echte zijn ongeveer.


teller doet er niet toe. compleet standaard moet je 80 echte kilometers kunnen halen, en met die aanpassingen 100 echte kilometers. ge3 cilinder is nl niet zo'n heel slechte cilinder
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Lard 12-1-2011 14:31 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
wat een lulkoek allemaal...

1. haal een goede uitlaat (onderlangs van nsr of mbx) zelfs een proma gp 80 is al goed

2. gooi dat schuimrubber vodje uit de luchtfilterbak en zet er een nieuw stukkie filterschuim in

3. kijk of de aanzuig begrenzer nog op de filterbak zit (dat platte rubber ding met 1 of 2 mini gaatjes er in). trek die er af

4. haal je membraan er uit, buig de aanslag plaatjes maximaal open en controleer of de klepjes goed sluiten

5. controleer de overgang van carburateur naar spruitstuk, eventuele randen wegdremelen/wegvijlen

6. zet de zuiger in de hoogste stand en kijk of de inlaatpoort helemaal open is. 9 van de 10 keer is het zuiger hemd aan de inlaatkant 3-5mm te lang. inkorten dus.

7. controleer je zuiger/cilinder en zuigerveren op slijtage. evt honen en nieuwe zuiger pakken

8. gooi de originele grondplaat weg en zet er een "snelle" grondplaat op

9. maak het filterbuisje van je benzinekraantje schoon

10. stel je carburateur opnieuw af.


dan loopt ie gegarandeerd een stukkie harder dan 80. 100 moet je kunnen halen.



enne...kijk ook ff of je de juiste slabng tussen carburateur en filterbak hebt. de grote platte met grote doorlaat, ipv dat dunne ronde ding

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-1-2011 om 23:04 uur.


als ik die zuiger ga inkorten moet dat dan alleen aan de inlaat kant of moet dat aan allebei de kanten???
en de cilinder is pas geleden gehoond dus daar kan het niet aan liggen
en toen is ook de zuiger vervangen

Dit bericht is gewijzigd door Lard op 12-1-2011 om 15:18 uur.
 
Reneetjehh 12-1-2011 21:33 Print reply

Posts: 253
heey lard kom jij uit ww en heb je de brommer van bart gekocht?
dan kun je de twv anders zetten en dan gaat ie een stuk harder.
moet je ff aan bart vragen wat zijn vorige twv was want doen reed ie bijna 100 en had nog genoeg trekkracht,
gr
René
 
t leven is kort dus leef je uit
Lard 12-1-2011 22:19 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Reneetjehh
heey lard kom jij uit ww en heb je de brommer van bart gekocht?
dan kun je de twv anders zetten en dan gaat ie een stuk harder.
moet je ff aan bart vragen wat zijn vorige twv was want doen reed ie bijna 100 en had nog genoeg trekkracht,
gr
René


o ok bedankt ik zal het em is vragen
 
RubenMTX 12-1-2011 22:48 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
wat een lulkoek allemaal...

1. haal een goede uitlaat (onderlangs van nsr of mbx) zelfs een proma gp 80 is al goed

2. gooi dat schuimrubber vodje uit de luchtfilterbak en zet er een nieuw stukkie filterschuim in

3. kijk of de aanzuig begrenzer nog op de filterbak zit (dat platte rubber ding met 1 of 2 mini gaatjes er in). trek die er af

4. haal je membraan er uit, buig de aanslag plaatjes maximaal open en controleer of de klepjes goed sluiten

5. controleer de overgang van carburateur naar spruitstuk, eventuele randen wegdremelen/wegvijlen

6. zet de zuiger in de hoogste stand en kijk of de inlaatpoort helemaal open is. 9 van de 10 keer is het zuiger hemd aan de inlaatkant 3-5mm te lang. inkorten dus.

7. controleer je zuiger/cilinder en zuigerveren op slijtage. evt honen en nieuwe zuiger pakken

8. gooi de originele grondplaat weg en zet er een "snelle" grondplaat op

9. maak het filterbuisje van je benzinekraantje schoon

10. stel je carburateur opnieuw af.


dan loopt ie gegarandeerd een stukkie harder dan 80. 100 moet je kunnen halen.



enne...kijk ook ff of je de juiste slabng tussen carburateur en filterbak hebt. de grote platte met grote doorlaat, ipv dat dunne ronde ding

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-1-2011 om 23:04 uur.


Precies, alleen dan zou ik
1. Een bovenlangse gianelli nemen, makkelijker met de ophanging/mooier.
8. Gewoon de veil in de originele grondplaat zetten en max vervroegen, dan krijg je precies hetzelfde resultaat als met een "snelle grondplaat", alleen kost een snelle grondplaat 20 euro ofzo, en veilen niks.

En 2, 4, 6, 7 en 9 gewoon weglaten, denk niet dat je er veel winst uit haalt in verhouding tot wat het kost aan geld/moeite.

Als je toch gaat honen en een nieuwe zuiger erin stopt zou ik m gelijk een beetje laten tunen. Is mij zeer goed bevallen
 
gradusss 12-1-2011 23:29 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]

En 2, 4, 6, 7 en 9 gewoon weglaten, denk niet dat je er veel winst uit haalt in verhouding tot wat het kost aan geld/moeite.



zou zonde zijn om die weg te laten...

@Lard: alleen aan de inlaat kant

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
De Schout 13-1-2011 8:14 Print reply
Posts: 5327
zuiger inkorten is meer 'gemoeds tuning' voelt goed, maar maakt geen verschil op std mbx cilinder. heb met ori mbx zuiger en met cr80 zuiger gereden (cr80 heeft grote hap @ inlaat) en totaal geen merkbaar verschil.
 
tune tweak fiddle bang bummer
gradusss 13-1-2011 17:27 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
zuiger inkorten is meer 'gemoeds tuning' voelt goed, maar maakt geen verschil op std mbx cilinder. heb met ori mbx zuiger en met cr80 zuiger gereden (cr80 heeft grote hap @ inlaat) en totaal geen merkbaar verschil.


dan zou de hap er bij cr80 voor niks in zitten en hadden ze bij mbx de inlaatpoort kleiner kunnen maken...
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
De Schout 13-1-2011 21:44 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


dan zou de hap er bij cr80 voor niks in zitten en hadden ze bij mbx de inlaatpoort kleiner kunnen maken...


dat je het verschil in een cr80 cilinder wel zult merken twijfel ik niet echt aan. Dat is verder ook wel een iets ander cilindertje. maar bij een onbewerkte mbx cil maakt het geen merkbaar verschil.



 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 4008 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved