Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
wat een lulkoek allemaal...
1. haal een goede uitlaat (onderlangs van nsr of mbx) zelfs een proma gp 80 is al goed
2. gooi dat schuimrubber vodje uit de luchtfilterbak en zet er een nieuw stukkie filterschuim in
3. kijk of de aanzuig begrenzer nog op de filterbak zit (dat platte rubber ding met 1 of 2 mini gaatjes er in). trek die er af
4. haal je membraan er uit, buig de aanslag plaatjes maximaal open en controleer of de klepjes goed sluiten
5. controleer de overgang van carburateur naar spruitstuk, eventuele randen wegdremelen/wegvijlen
6. zet de zuiger in de hoogste stand en kijk of de inlaatpoort helemaal open is. 9 van de 10 keer is het zuiger hemd aan de inlaatkant 3-5mm te lang. inkorten dus.
7. controleer je zuiger/cilinder en zuigerveren op slijtage. evt honen en nieuwe zuiger pakken
8. gooi de originele grondplaat weg en zet er een "snelle" grondplaat op
9. maak het filterbuisje van je benzinekraantje schoon
10. stel je carburateur opnieuw af.
dan loopt ie gegarandeerd een stukkie harder dan 80. 100 moet je kunnen halen.
enne...kijk ook ff of je de juiste slabng tussen carburateur en filterbak hebt. de grote platte met grote doorlaat, ipv dat dunne ronde ding
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-1-2011 om 23:04 uur.
Precies, alleen dan zou ik
1. Een bovenlangse gianelli nemen, makkelijker met de ophanging/mooier.
8. Gewoon de veil in de originele grondplaat zetten en max vervroegen, dan krijg je precies hetzelfde resultaat als met een "snelle grondplaat", alleen kost een snelle grondplaat 20 euro ofzo, en veilen niks.
En 2, 4, 6, 7 en 9 gewoon weglaten, denk niet dat je er veel winst uit haalt in verhouding tot wat het kost aan geld/moeite.
Als je toch gaat honen en een nieuwe zuiger erin stopt zou ik m gelijk een beetje laten tunen. Is mij zeer goed bevallen
|