Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MTX-SH snelheid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63494 - MTX-SH snelheid
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lard 11-1-2011 20:25 Print topicpost
Posts: 11
hallo
ik heb een mtx-sh mijn setup is:
80cc ori cilinder
22mm mikuni carburateur
110 d'ellorto sproeier
tandwielverhouding: 16:38
ori 80cc honda uitlaat.

hij loopt nu maar 75-80 km/u maar hoe kan ik hem harder laten lopen??? want ik vind 80 nog erg langzaam voor een 80cc.

 

Floris-tsx 11-1-2011 20:26 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lard
hallo
ik heb een mtx-sh mijn setup is:
80cc ori cilinder
22mm mikuni carburateur
110 d'ellorto sproeier
tandwielverhouding: 16:38
ori 80cc honda uitlaat.

hij loopt nu maar 75-80 km/u maar hoe kan ik hem harder laten lopen??? want ik vind 80 nog erg langzaam voor een 80cc.



Afschtellen?
 
Iedereen kan professioneel worden
st.nyksterdriver 11-1-2011 20:26 Print reply
Posts: 3376
de ori cilinders van honda zijn gewoon traag zet er een 110 malossi erop
 
Lard 11-1-2011 20:29 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Afschtellen?


ja ik ga binnenkort nog 1 of 2 maten groter maar dat kan toch niet zoveel schelen in de snelheid???
 
Floris-tsx 11-1-2011 20:32 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lard
[...]


ja ik ga binnenkort nog 1 of 2 maten groter maar dat kan toch niet zoveel schelen in de snelheid???


Geloof mij, als bijv. jouw sproeier 2x zo groot moet, heeft dat nu zeker wel invloed op je vermogen. Waar moeten die 80cc's hun vulling vandaan halen? Juist, uit de goed afgestelde carb. Ook je ontstekingstijdstip checken/vervroegen. En een andere uitlaat is natuurlijk ook een optie.
 
Iedereen kan professioneel worden
Lard 11-1-2011 20:41 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Geloof mij, als bijv. jouw sproeier 2x zo groot moet, heeft dat nu zeker wel invloed op je vermogen. Waar moeten die 80cc's hun vulling vandaan halen? Juist, uit de goed afgestelde carb. Ook je ontstekingstijdstip checken/vervroegen. En een andere uitlaat is natuurlijk ook een optie.


ja ik zat al te denken aan een andere uitlaat
maar is een gianelli mtx80 een goede of kan ik beter iets anders zoeken.
en zal dit veel schelen in de snelheid???
 
StineZ 11-1-2011 20:43 Print reply
Posts: 571
Wat heb je met de ori uitlaat gedaan? Kan je deze niet verder ontgrenzen? Heeft die alijd zo'n top gehaalt of kan het zijn dat je uitlaat aan het dichtslippen is?
 
Turbokit
Lard 11-1-2011 20:48 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Wat heb je met de ori uitlaat gedaan? Kan je deze niet verder ontgrenzen? Heeft die alijd zo'n top gehaalt of kan het zijn dat je uitlaat aan het dichtslippen is?


ik heb helemaal niks met de uitlaat gedaan
en volgensmij is die al ontgrensd
en volgens de vorige eigenaar was de snelheid ook ongeveer zo dus ik weet niet of er iets mee is
 
De Schout 11-1-2011 22:29 Print reply
Posts: 5327
uitlaat verstopt, carb slecht afgesteld, valse lucht, ontsteking niet op tijd, cilinder versleten.

zo'n ding moet redelijk makkelijk 85km/h lopen. ook niet veel harder trouwens met ori pijp.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Tobias Verhoef 11-1-2011 22:40 Print reply

Posts: 1832
Die 80cctjes lopen altijd rond de 80.
Ook al wil je sneller moet je een andere cilinder kopen of deze tunen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
gradusss 11-1-2011 23:01 Print reply

Posts: 603
wat een lulkoek allemaal...

1. haal een goede uitlaat (onderlangs van nsr of mbx) zelfs een proma gp 80 is al goed

2. gooi dat schuimrubber vodje uit de luchtfilterbak en zet er een nieuw stukkie filterschuim in

3. kijk of de aanzuig begrenzer nog op de filterbak zit (dat platte rubber ding met 1 of 2 mini gaatjes er in). trek die er af

4. haal je membraan er uit, buig de aanslag plaatjes maximaal open en controleer of de klepjes goed sluiten

5. controleer de overgang van carburateur naar spruitstuk, eventuele randen wegdremelen/wegvijlen

6. zet de zuiger in de hoogste stand en kijk of de inlaatpoort helemaal open is. 9 van de 10 keer is het zuiger hemd aan de inlaatkant 3-5mm te lang. inkorten dus.

7. controleer je zuiger/cilinder en zuigerveren op slijtage. evt honen en nieuwe zuiger pakken

8. gooi de originele grondplaat weg en zet er een "snelle" grondplaat op

9. maak het filterbuisje van je benzinekraantje schoon

10. stel je carburateur opnieuw af.


dan loopt ie gegarandeerd een stukkie harder dan 80. 100 moet je kunnen halen.



enne...kijk ook ff of je de juiste slabng tussen carburateur en filterbak hebt. de grote platte met grote doorlaat, ipv dat dunne ronde ding

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-1-2011 om 23:04 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
JB1 11-1-2011 23:02 Print reply

Posts: 14881
100 op de teller ja, meer ook niet
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
gradusss 11-1-2011 23:03 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
100 op de teller ja, meer ook niet


das al 20km harder dan 80 op de teller
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
JB1 12-1-2011 1:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


das al 20km harder dan 80 op de teller


Ga maar uit van 15km/u. Dat is al een stuk realistischer
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jr customs 12-1-2011 10:02 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ga maar uit van 15km/u. Dat is al een stuk realistischer


Neehoor het verschil tussen 80 en 100 is toch echt 20 en een 15.
 
JB1 12-1-2011 11:38 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


Neehoor het verschil tussen 80 en 100 is toch echt 20 en een 15.


Tellers hebben een percentage afwijking.
Bij 80km/u is de afwijking naar echt km's p/u kleiner dan bij 100km/u
Bij 80km/u op de teller zal ongeveer 77 echte zijn, en 100 zal denk ik 92 echte zijn ongeveer.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 3996 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved