Floris-tsx |
11-1-2011 20:26 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lard
hallo
ik heb een mtx-sh mijn setup is:
80cc ori cilinder
22mm mikuni carburateur
110 d'ellorto sproeier
tandwielverhouding: 16:38
ori 80cc honda uitlaat.
hij loopt nu maar 75-80 km/u maar hoe kan ik hem harder laten lopen??? want ik vind 80 nog erg langzaam voor een 80cc.
Afschtellen?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
st.nyksterdriver |
11-1-2011 20:26 |
Posts: 3376 |
de ori cilinders van honda zijn gewoon traag zet er een 110 malossi erop
|
|
|
|
Lard |
11-1-2011 20:29 |
Posts: 11 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
Afschtellen?
ja ik ga binnenkort nog 1 of 2 maten groter maar dat kan toch niet zoveel schelen in de snelheid???
|
|
|
|
Floris-tsx |
11-1-2011 20:32 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lard
[...]
ja ik ga binnenkort nog 1 of 2 maten groter maar dat kan toch niet zoveel schelen in de snelheid???
Geloof mij, als bijv. jouw sproeier 2x zo groot moet, heeft dat nu zeker wel invloed op je vermogen. Waar moeten die 80cc's hun vulling vandaan halen? Juist, uit de goed afgestelde carb. Ook je ontstekingstijdstip checken/vervroegen. En een andere uitlaat is natuurlijk ook een optie.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Lard |
11-1-2011 20:41 |
Posts: 11 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
Geloof mij, als bijv. jouw sproeier 2x zo groot moet, heeft dat nu zeker wel invloed op je vermogen. Waar moeten die 80cc's hun vulling vandaan halen? Juist, uit de goed afgestelde carb. Ook je ontstekingstijdstip checken/vervroegen. En een andere uitlaat is natuurlijk ook een optie.
ja ik zat al te denken aan een andere uitlaat
maar is een gianelli mtx80 een goede of kan ik beter iets anders zoeken.
en zal dit veel schelen in de snelheid???
|
|
|
|
StineZ |
11-1-2011 20:43 |
Posts: 571 |
Wat heb je met de ori uitlaat gedaan? Kan je deze niet verder ontgrenzen? Heeft die alijd zo'n top gehaalt of kan het zijn dat je uitlaat aan het dichtslippen is?
|
|
Turbokit |
|
Lard |
11-1-2011 20:48 |
Posts: 11 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Wat heb je met de ori uitlaat gedaan? Kan je deze niet verder ontgrenzen? Heeft die alijd zo'n top gehaalt of kan het zijn dat je uitlaat aan het dichtslippen is?
ik heb helemaal niks met de uitlaat gedaan
en volgensmij is die al ontgrensd
en volgens de vorige eigenaar was de snelheid ook ongeveer zo dus ik weet niet of er iets mee is
|
|
|
|
De Schout |
11-1-2011 22:29 |
Posts: 5327 |
uitlaat verstopt, carb slecht afgesteld, valse lucht, ontsteking niet op tijd, cilinder versleten.
zo'n ding moet redelijk makkelijk 85km/h lopen. ook niet veel harder trouwens met ori pijp.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Tobias Verhoef |
11-1-2011 22:40 |
Posts: 1832 |
Die 80cctjes lopen altijd rond de 80.
Ook al wil je sneller moet je een andere cilinder kopen of deze tunen.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
gradusss |
11-1-2011 23:01 |
Posts: 603 |
wat een lulkoek allemaal...
1. haal een goede uitlaat (onderlangs van nsr of mbx) zelfs een proma gp 80 is al goed
2. gooi dat schuimrubber vodje uit de luchtfilterbak en zet er een nieuw stukkie filterschuim in
3. kijk of de aanzuig begrenzer nog op de filterbak zit (dat platte rubber ding met 1 of 2 mini gaatjes er in). trek die er af
4. haal je membraan er uit, buig de aanslag plaatjes maximaal open en controleer of de klepjes goed sluiten
5. controleer de overgang van carburateur naar spruitstuk, eventuele randen wegdremelen/wegvijlen
6. zet de zuiger in de hoogste stand en kijk of de inlaatpoort helemaal open is. 9 van de 10 keer is het zuiger hemd aan de inlaatkant 3-5mm te lang. inkorten dus.
7. controleer je zuiger/cilinder en zuigerveren op slijtage. evt honen en nieuwe zuiger pakken
8. gooi de originele grondplaat weg en zet er een "snelle" grondplaat op
9. maak het filterbuisje van je benzinekraantje schoon
10. stel je carburateur opnieuw af.
dan loopt ie gegarandeerd een stukkie harder dan 80. 100 moet je kunnen halen.
enne...kijk ook ff of je de juiste slabng tussen carburateur en filterbak hebt. de grote platte met grote doorlaat, ipv dat dunne ronde ding
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 11-1-2011 om 23:04 uur.
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
JB1 |
11-1-2011 23:02 |
Posts: 14881 |
100 op de teller ja, meer ook niet
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
gradusss |
11-1-2011 23:03 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
100 op de teller ja, meer ook niet
das al 20km harder dan 80 op de teller
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
JB1 |
12-1-2011 1:23 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
das al 20km harder dan 80 op de teller
Ga maar uit van 15km/u. Dat is al een stuk realistischer
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
jr customs |
12-1-2011 10:02 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Ga maar uit van 15km/u. Dat is al een stuk realistischer
Neehoor het verschil tussen 80 en 100 is toch echt 20 en een 15.
|
|
|
|
JB1 |
12-1-2011 11:38 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]
Neehoor het verschil tussen 80 en 100 is toch echt 20 en een 15.
Tellers hebben een percentage afwijking.
Bij 80km/u is de afwijking naar echt km's p/u kleiner dan bij 100km/u
Bij 80km/u op de teller zal ongeveer 77 echte zijn, en 100 zal denk ik 92 echte zijn ongeveer.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|