Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki tsx Schakelt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63484 - Suzuki tsx Schakelt niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

karst1994 10-1-2011 19:32 Print topicpost
Posts: 11
hoi

ik heb het blok van mijn tsx open liggen omdat hij olie lekte en ik van plan was om de pakkingen te vervanen. alles ging goed totdat ik het blok weer inelkaar had zitten. toen wilde hij namenlijk niet meer schakelen.
heb het blok toen opnieuw opengelegd maar kon niks raars vinden. nou schakelt het blok wel als ik de 2 helften niet strak tegen elkaar aanzet.

weet iemand wat er mis zou kunnen zijn?

mvg Karst.
 

tsxhunter 10-1-2011 19:33 Print reply

Posts: 9332
draai je wel aan de uitgaande as wanneer je schakelt?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
karst1994 10-1-2011 19:36 Print reply
Posts: 11
ja. maar hoe meer ik de twee helften naar elkaar toe draai hoe zwaarder hij schakelt, tot het niet meer gaat.
 
tsxhunter 10-1-2011 19:37 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: karst1994
ja. maar hoe meer ik de twee helften naar elkaar toe draai hoe zwaarder hij schakelt, tot het niet meer gaat.


dan zal er iets niet goed zitten. maak eens foto van hoe alles in elkaar zit.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Tobias Verhoef 10-1-2011 21:20 Print reply

Posts: 1832
Heb je een pakking tussen de 2 carter helften zitten?

En als je er 1 tussen hebt zitten, dan raad ik je aan om nieuwe carters te gaan zoeken. Ik heb dit ook gehad alleen ik kon maar tot zn 2 schakelen. Dat kwam gewoon door metaalmoeheid. Waardoor het carter vervormt en het mechanisme vast loopt. Het heeft mij een half jaar geduurd voordat ik erachter kwam

Maar beter zet je eerst ook even een foto neer, want ik hoop voor je dat het iets anders is.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
tsxhunter 10-1-2011 21:21 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Heb je een pakking tussen de 2 carter helften zitten?

En als je er 1 tussen hebt zitten, dan raad ik je aan om nieuwe carters te gaan zoeken. Ik heb dit ook gehad alleen ik kon maar tot zn 2 schakelen. Dat kwam gewoon door metaalmoeheid. Waardoor het carter vervormt en het mechanisme vast loopt. Het heeft mij een half jaar geduurd voordat ik erachter kwam

Maar beter zet je eerst ook even een foto neer, want ik hoop voor je dat het iets anders is.


hoort vloeibare pakking tussen
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Tobias Verhoef 10-1-2011 21:28 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


hoort vloeibare pakking tussen


Hhm ik heb ook al een keer meegemaakt dat hij niet wou schakelen zonder pakking. Ik had zelf een pakking gesneden trouwens.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
tsxhunter 10-1-2011 21:30 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Hhm ik heb ook al een keer meegemaakt dat hij niet wou schakelen zonder pakking. Ik had zelf een pakking gesneden trouwens.


oke, nja er hoord geen papieren pakking tussen bij tsx
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
praksaus 11-1-2011 16:42 Print reply

Posts: 35
Anders kun je tog eens probere met een papiere pakking, en dan uitprobere bij welke dikte pakking dat hij soepel blijft schakelen na het juiste moment van aandraaien van de carterbouten
 
niks
Pixl 11-1-2011 16:52 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: praksaus
Anders kun je tog eens probere met een papiere pakking, en dan uitprobere bij welke dikte pakking dat hij soepel blijft schakelen na het juiste moment van aandraaien van de carterbouten

nee, beter gewoon de boel nog eens goed nakijken, en blijven proberen. Want 't kan weer in elkaar zoals je 't uit elkaar hebt gehaald
 
So fuckin' what!?
honda-jefke 11-1-2011 18:11 Print reply

Posts: 187
het zou kunnden dat de pakkung juist iets te dun is (zou kunnen bij silicone pakking) zodat de assen in de carter(van de schakel)tegen elkaar "geperst" zijn;als je de bouten in je blok losser zet kun je dan wel schakelen? ps dat is ooit bij mij gebeurt!

val mij niet aan als het niet waar is he!!
nog veel suc6 ermee!

Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 11-1-2011 om 18:15 uur.
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Pixl 11-1-2011 18:21 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
het zou kunnden dat de pakkung juist iets te dun is (zou kunnen bij silicone pakking) zodat de assen in de carter(van de schakel)tegen elkaar "geperst" zijn;als je de bouten in je blok losser zet kun je dan wel schakelen? ps dat is ooit bij mij gebeurt!

val mij niet aan als het niet waar is he!!
nog veel suc6 ermee!

Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 11-1-2011 om 18:15 uur.


Lijkt me sterk, want dan zeikt de olie er tussendoor als die warm is
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-1-2011 18:26 Print reply

Posts: 9841
het moet gewoon goed werken zonder pakking.
klaar.
geen idiote manieren gaan verzinnen om het op te lossen, want daarmee pak je het eigenlijke probleem niet aan.

wees ook eens duidelijk met wat je bedoelt met 'niet schakelen'

zit je schakelas vast?
klikt ie wel in de versnelling maar grijpt de versnelling niet aan?

 
Too cool for school!
honda-jefke 11-1-2011 18:29 Print reply

Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Lijkt me sterk, want dan zeikt de olie er tussendoor als die warm is

ff olie aftappen en proberen (zo gedaan,moet niet) mij was dit ook het probleem! ik snapte het ook niet was juist het zelfde probleem,dus ik dacht ff zeggen mischien is hij hier iets mee?,

als er een oiginele pakking in zit is dit het ook zeker niet natuurlijk!



Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 11-1-2011 om 18:32 uur.
 
als een motorblok loopt wat doe ik dan?
Pixl 11-1-2011 18:35 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-jefke
[...]

ff olie aftappen en proberen (zo gedaan,moet niet) mij was dit ook het probleem! ik snapte het ook niet was juist het zelfde probleem,dus ik dacht ff zeggen mischien is hij hier iets mee?,

als er een oiginele pakking in zit is dit het ook zeker niet natuurlijk!



Dit bericht is gewijzigd door honda-jefke op 11-1-2011 om 18:32 uur.


D'r zit helemaal geen pakking tussen de carterhelften

Maar om nou de olie af te tappen, de boel losser te draaien, het te laten werken en daarna de olie erin gieten om 'm er nog sneller uit te laten lopen door de spleet tussen de carterhelften is nou ook niet echt wat hé
 
So fuckin' what!?
Tom96 11-1-2011 18:37 Print reply

Posts: 1719
Vandaag op stage ook een versnellingsbak die niet wilde schakelen,

(vrachtwagen)

olie gekeken en er zat allemaal gruis in. dat was een teken dat er iets niet helemaal goed meer zat in die bak.


check eerst je olie eens of trek die bak gewoon eens open?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 11-1-2011 om 18:41 uur.
 

Dit topic is 3689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved