Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi drd 2009 maximale prestatie eruit halen!??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 709 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63479 - derbi drd 2009 maximale prestatie e...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 10-1-2011 17:50 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


ik ging van honda uit, daar heb je met 13 tm 17 alles wat je nodig hebt.

ik zou in jouw geval dan een groter achtertandwiel pakken want tandwiel 11 is alleen maar extra slijtage voor je ketting.

zuiger inkorten aan de inlaatkant kan, maar nodig is het meestal niet



ja dit gaat over derbi maar bijna t zelfde als am6

hoezo dat? ik rij nu zelf meestal met 10/51 gaat prima
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gradusss 10-1-2011 17:54 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja dit gaat over derbi maar bijna t zelfde als am6

hoezo dat? ik rij nu zelf meestal met 10/51 gaat prima


hoe korter de bocht die je ketting moet maken, hoe verder ie steeds moet scharnieren, hoe meer slijtage je dus hebt.

't is niet extreem maar het scheelt wel.

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Aprilia RX 50 2003 10-1-2011 17:57 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


hoe korter de bocht die je ketting moet maken, hoe verder ie steeds moet scharnieren, hoe meer slijtage je dus hebt.

't is niet extreem maar het scheelt wel.



daar zit wel wat in natuurlijk, maarja anders moet ik weer een enorm achtertandwiel zien te vinden, minimaal 60 als ik 12 voor wil hebben, en dat ploegt dan weer door t zand heen, slijt ook weer hard
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gradusss 10-1-2011 18:00 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


daar zit wel wat in natuurlijk, maarja anders moet ik weer een enorm achtertandwiel zien te vinden, minimaal 60 als ik 12 voor wil hebben, en dat ploegt dan weer door t zand heen, slijt ook weer hard


dat heb je al gauw als de ontwerper van de AM6 blokjes zn best niet doet bij het kiezen van de versnellingsbak verhoudingen
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Aprilia RX 50 2003 10-1-2011 18:01 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


dat heb je al gauw als de ontwerper van de AM6 blokjes zn best niet doet bij het kiezen van de versnellingsbak verhoudingen


nouja ik denk dat die beste man geen rekening gehouden heeft met wat ik er mee doe, ik denk dat ie t meer voor straatgebruik ontworpen heeft
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Drumsan 10-1-2011 18:02 Print reply

Posts: 1223
Hoeveel toeren draait een senda met ontgrensde uitlaat?

Ben van plan mn piemel eraf te halen (die van de uitlaat, voor een goede orde..) maar wil niet dat hij meer dan 10.000 RPM draait (ivm slijtage)
 
Aprilia RX 50 2003 10-1-2011 18:05 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hoeveel toeren draait een senda met ontgrensde uitlaat?

Ben van plan mn piemel eraf te halen (die van de uitlaat, voor een goede orde..) maar wil niet dat hij meer dan 10.000 RPM draait (ivm slijtage)


ligt eraan hoe je m vertand en hoe de wind staat
kort vertand is tot buiten mijn toerenteller bereik soms (grofweg 12/13duizend)
maar bij normaal vertand een keer max 10000
dit is tenminste bij alles ontgrensd (en am6, maar praktisch geen verschil)

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 10-1-2011 om 18:07 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ouddorpluuk 13-1-2011 16:07 Print reply
Posts: 103
volledig ontgrenzen en een grotere carburateur erop zetten ( zelf heb ik 17,5 met sproeier 104)

en alles goed afstellen,

als je hard wil gaan neem dan een 15:53 vertanding.. is erg zwaar maar als je gewoon goed wegrijdt moet het lukken.

** een leuk uitlaatje kan ook altijd helpen natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door ouddorpluuk op 13-1-2011 om 16:08 uur.
 

Dit topic is 3064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved