Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - derbi drd 2009 maximale prestatie eruit halen!??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63479 - derbi drd 2009 maximale prestatie e...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blacky 10-1-2011 3:13 Print topicpost
Posts: 2
eey mensen,

ik heb poosje terug me aerox verpand voor een derbi,
ik heb hem nieuw gekocht en laten ontgrensen door de dealer, loopt nu ongeveer 73, 75 km/h

ik ben erachter gekomen dat de luchtfilter berensing en de cabu begrenzing er nog inzitten, k heb de luchtfilter begrenzing eruit gehaald, haal nu ongeveer 80,

heb nu twv 13 , 53 is dat nog te veranderen zodat ik er nog meer topsnelheid uithaal en treksnelheid ongeveer gelijk houdt??

k zag laatst iemand op test bank die heeft drd uit 2008, piemel er af begrenzers eruit en haalt makkelijk 85 alleen heeft andere vertanding dan ik weet iemand welke vertanding ik moet gebruiken om ongeveer gelijke snelheid te halen??

zo ja misschien andere tips?? uitgezonderd verwisselen van cilinders uitlaten en dergelijke??

alvast hartelijk dank!!

groeten
 

kenny77 10-1-2011 9:29 Print reply

Posts: 29286
Cilinder bewerken, squish goed afstellen.
Misschien een 20mm erop (weet niet wat standaard op zo'n drd zit)

en voor de rest kan je gewoon een 14 voortandwiel kopen, erop zetten en dan merk je het van zelf of het goed is of niet.
 
twisterdrdlimited05 10-1-2011 9:35 Print reply

Posts: 264
deze vertanding haal je de 85 wel gewoon alles begrenzers eruit.
 
overdrijven is ook een vak jah,
stephan777 10-1-2011 10:12 Print reply

Posts: 7259
Carbarateur begrenzer eruit halen.

Tandje 14 voor.

Piemeltje dichtknijpen/lassen.

Dan haal je de 80/85 wel.
 
Drumsan 10-1-2011 10:16 Print reply

Posts: 1223
idd wat onderstaande posts zeggen

Verder dan dat zou ik dan ook niet gaan, zo blijft alles namelijk keurig heel
 
stephan777 10-1-2011 10:35 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
idd wat onderstaande posts zeggen

Verder dan dat zou ik dan ook niet gaan, zo blijft alles namelijk keurig heel



Bovenstaande zal je bedoelen
 
blacky 10-1-2011 12:45 Print reply
Posts: 2
okee bedankt alvast mensen,

iemand enig idee hoeveel km het scheelt als je cabu begrenzer eruithaalt??

en zou ik dan andere sproeier moeten gebruiken??

@kenny77 op drd zit standaard 17.5 dell.

en als ik byv voor een tw 14 doe zit ik dan niet met dat gedonder dat ie in de 6niet in zen powerband komt??

later

Dit bericht is gewijzigd door blacky op 10-1-2011 om 12:57 uur.
 
Drumsan 10-1-2011 15:48 Print reply

Posts: 1223
Ja, ik zou wel een grotere sproeier doen.

En als ie niet in zn powerband komt in 6th gear moet je of gewoon langer doortrekken in vorige versnelling, of een kleiner tandwiel.

13-53 lijkt me wel een goede vertanding voor standaard ontgrensd
 
StineZ 10-1-2011 15:57 Print reply
Posts: 571
Ik rijdt met tw 13 makkelijk in de 6e powerband maar met tw 14 met moeite op lange stukken.
 
Turbokit
ChielTZR 10-1-2011 15:59 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Ik rijdt met tw 13 makkelijk in de 6e powerband maar met tw 14 met moeite op lange stukken.


je hebt ook nog een achtertandwiel.
kleiner is meer topsnelheid.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Gilera GSM. 10-1-2011 16:56 Print reply
Posts: 44
Je kan heel makkelijk uitrekenen wat de invloed van je voor- en/of achtertandwiel veranderen op je snelheid heeft.

huidige topsnelheid x aantal tanden achter / aantal tanden voor x aantal tanden voor nieuw / aantal tanden achter nieuw = nieuwe topsnelheid
 
StineZ 10-1-2011 16:59 Print reply
Posts: 571
Of topsnelheid / tanden voor is ''snelheid per tand'' x niewe aantal tanden = nieuwe topsnelheid. Trekkracht daalt wel hard
 
Turbokit
gradusss 10-1-2011 17:17 Print reply

Posts: 603
je kunt het theoretisch berekenen. hou dan wel rekening met het terugvallen in toeren bij elke versnelling, zodra je buiten de powerband komt heb je een reele kans dat ie het op een gegeven moment niet trekt.

daarom ook de overbrengingsverhoudingen van je versnellingsbak gebruiken in je berekening.

of....

voor een paar euro diverse tandwielen kopen. met voortandwielen 13 tm 17 kom je al een heel eind. dan 2 achtertandwielen en dan heb je voor bijna alle setups wel de juiste combinatie
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Aprilia RX 50 2003 10-1-2011 17:41 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
je kunt het theoretisch berekenen. hou dan wel rekening met het terugvallen in toeren bij elke versnelling, zodra je buiten de powerband komt heb je een reele kans dat ie het op een gegeven moment niet trekt.

daarom ook de overbrengingsverhoudingen van je versnellingsbak gebruiken in je berekening.

of....

voor een paar euro diverse tandwielen kopen. met voortandwielen 13 tm 17 kom je al een heel eind. dan 2 achtertandwielen en dan heb je voor bijna alle setups wel de juiste combinatie


t/m 17? ik rij am6 maar als ik 13 deed op me 50 std was ie al sloom, laat staan met 14 enz

ikzelf ben juist vanaf 12 naar 11 gegaan, ropt ie beter tegen de wind in en liep ie eigenlijk wel lekker weg

verder zou je de cilinderkop kunnen vlakken voor meer compressie
de balansas kunnen verwijderen
de oliepomp eraf, ivm meedraaiende tandwieltjes enz
vooral die laatste 2 zul jij niks van merken, alleen minder betrouwbaar

heb ook wel eens gehoord van mensen die stukken zuiger afzagen, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gradusss 10-1-2011 17:45 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


t/m 17? ik rij am6 maar als ik 13 deed op me 50 std was ie al sloom, laat staan met 14 enz

ikzelf ben juist vanaf 12 naar 11 gegaan, ropt ie beter tegen de wind in en liep ie eigenlijk wel lekker weg

verder zou je de cilinderkop kunnen vlakken voor meer compressie
de balansas kunnen verwijderen
de oliepomp eraf, ivm meedraaiende tandwieltjes enz
vooral die laatste 2 zul jij niks van merken, alleen minder betrouwbaar

heb ook wel eens gehoord van mensen die stukken zuiger afzagen, maar daar ben ik niet zo'n voorstander van


ik ging van honda uit, daar heb je met 13 tm 17 alles wat je nodig hebt.

ik zou in jouw geval dan een groter achtertandwiel pakken want tandwiel 11 is alleen maar extra slijtage voor je ketting.

zuiger inkorten aan de inlaatkant kan, maar nodig is het meestal niet

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
50cc crosser 10-1-2011 17:45 Print reply

Posts: 1866
mijn drd van 2007 volledig ontgrenst

liep 92 kmh op eigenteller
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is

Dit topic is 3066 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved