Uncle BLAM |
10-1-2011 9:22 |
Posts: 1025 |
je hebt auto's die op 85% ethanol lopen en die lopen ook op benzine, sterker nog ze pingelen minder snel en kunnen een hogere compressie hebben en hebben GEEN gloei bougie
oude auto's met carburateur zijn vaak eenvoudig op te bouwen door iets grotere sproeiers te monteren en rijden dan net zo gemakkelijk op 85% ethanol als op benzine
op een aantal plekken in Nederland kun je het ook nog gewoon tanken bij de pomp E85 heet het want er zit nog 15% gewone benzine bij gemengd ander zouden mensen het nog kunnen opdrinken en alcohol en verkeer gaat niet samen
|
|
een BF teller is sneller |
|
jr customs |
10-1-2011 10:58 |
Posts: 1057 |
Heb je OCC gezien, ging over een motor die op methanol liep.
|
|
|
|
Uncle BLAM |
10-1-2011 11:11 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
Heb je OCC gezien, ging over een motor die op methanol liep.
Ach ja, en maar interessant doen daar ..
In Nederland rijden er meerdere 2cv's (lelijke eendjes) op E85 en het enige wat je daarvoor nodig hebt is een ander sproeiersetje van 25,- eu
|
|
een BF teller is sneller |
|
jr customs |
10-1-2011 11:18 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Ach ja, en maar interessant doen daar ..
In Nederland rijden er meerdere 2cv's (lelijke eendjes) op E85 en het enige wat je daarvoor nodig hebt is een ander sproeiersetje van 25,- eu
Een sproeier van 25 euro shit he!
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
10-1-2011 11:20 |
Posts: 12846 |
Ontopic?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2011 15:10 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Ach ja, en maar interessant doen daar ..
In Nederland rijden er meerdere 2cv's (lelijke eendjes) op E85 en het enige wat je daarvoor nodig hebt is een ander sproeiersetje van 25,- eu
klopt, op een gewone simpele (carb) motor hoef je vrij weinig aan te passen wil je op een andere brandstof draaien
in ons dieseltje kun je gewoon frituurvet in gooien, dus waarom zou ethanol niet willen in een benzine? als het maar beetje op benzine/diesel lijkt en wil branden/exploderen en je motor niet te specefiek afgesteld staat op 1 type brandstof wil het wel
ja ok ik weet het, optimaal is anders maar draaien doet t in elk geval
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Maeddy |
10-1-2011 15:15 |
Posts: 1059 |
Rijdend is het wel te krijgen. Maar men moet ook rekening houden met de gevolgen. Ethanol is gewoon een chemische naam voor een alcohol. Alcohol is een oplosmiddel wat veel schade aan kan richten.
Keerringen, o-ringen, slangen in je brandstofsysteem, het wordt allemaal weggevreten. Niet heel snel, maar het zal kapot gaan als je conventionele meuk gebruikt.
Ik heb dan ook mijn vraagtekens bij het feit hoe lang die kevers het volhouden.
Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 10-1-2011 om 15:17 uur.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
10-1-2011 15:16 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
klopt, op een gewone simpele (carb) motor hoef je vrij weinig aan te passen wil je op een andere brandstof draaien
in ons dieseltje kun je gewoon frituurvet in gooien, dus waarom zou ethanol niet willen in een benzine? als het maar beetje op benzine/diesel lijkt en wil branden/exploderen en je motor niet te specefiek afgesteld staat op 1 type brandstof wil het wel
ja ok ik weet het, optimaal is anders maar draaien doet t in elk geval
en dat laat weer heerlijk zien dat als je inlevert op optimaliteit, je vaak beter scoort in de breedte...en andersom.
dus in andere woorden; je kunt heel veel prestatie uit een hele specifieke (complexe) motor halen zoals bij alle moderne motoren het geval is, ten opzichte van de oude inefficiente motoren, maar die oude dingen lopen wel op een breder 'spectrum' van brandstoffen en kwaliteiten.
ik vind het wel fijn als iets een beetje breed toepasbaar is.
|
|
Too cool for school! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2011 15:22 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
en dat laat weer heerlijk zien dat als je inlevert op optimaliteit, je vaak beter scoort in de breedte...en andersom.
dus in andere woorden; je kunt heel veel prestatie uit een hele specifieke (complexe) motor halen zoals bij alle moderne motoren het geval is, ten opzichte van de oude inefficiente motoren, maar die oude dingen lopen wel op een breder 'spectrum' van brandstoffen en kwaliteiten.
ik vind het wel fijn als iets een beetje breed toepasbaar is.
dat 45 pk peugeotje (zo rond de 40 jaar) dat bij ons op t jachtje staat draait gewoon op eigenlijk alle soorten brandstoffen die je erin gooit
terwijl de motor bij me opa aan boord vroeger zelfs een extra verstuiver had die water erbij in spoot zodat de compressie hoger werd als ie eenmaal liep. als dat zou gebeuren bij een modern super presterend motortje heb je m helemaal naar de klote
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ChielTZR |
10-1-2011 15:24 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
dat 45 pk peugeotje (zo rond de 40 jaar) dat bij ons op t jachtje staat draait gewoon op eigenlijk alle soorten brandstoffen die je erin gooit
terwijl de motor bij me opa aan boord vroeger zelfs een extra verstuiver had die water erbij in spoot zodat de compressie hoger werd als ie eenmaal liep. als dat zou gebeuren bij een modern super presterend motortje heb je m helemaal naar de klote
onze 40 oude trekker kan ook op motorolie lopen.
sorry voor offtopic.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
gradusss |
10-1-2011 17:24 |
Posts: 603 |
ik rij al jaren op afgewerkte olie, 100% zelfs in de vrieskou.
je kan trouwens bij bijna alle autofabrikanten/importeurs een lijst krijgen welke types van hun auto's zonder aanpassingen geschikt zijn voor E85, en dat zijn er best wel wat.
dat komt voor een groot deel omdat ze al een tijd andere materialen gebruiken ipv rubber slangen en dergelijke. meeste auto's hebben brandstofleidingen van bijv cohline...soort hard plastic.
maar dat zijn 4 takten met injectie..dat komt wat minder nauw dan een 2 takt met carburateur en daarom niet direct te vergelijken.
hetzelfde geld voor de diesel/benzine vergelijking.
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2011 17:31 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
ik rij al jaren op afgewerkte olie, 100% zelfs in de vrieskou.
je kan trouwens bij bijna alle autofabrikanten/importeurs een lijst krijgen welke types van hun auto's zonder aanpassingen geschikt zijn voor E85, en dat zijn er best wel wat.
dat komt voor een groot deel omdat ze al een tijd andere materialen gebruiken ipv rubber slangen en dergelijke. meeste auto's hebben brandstofleidingen van bijv cohline...soort hard plastic.
maar dat zijn 4 takten met injectie..dat komt wat minder nauw dan een 2 takt met carburateur en daarom niet direct te vergelijken.
hetzelfde geld voor de diesel/benzine vergelijking.
benzine in een diesel wil nog wel een keer maar andersom zou ik niet doen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
gradusss |
10-1-2011 17:35 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
benzine in een diesel wil nog wel een keer maar andersom zou ik niet doen
benzine in een diesel geeft slijtage aan de opvoerpomp, de inspuitpomp en de verstuivers, omdat benzine schraal is. daarmee loopt je motor dus bijna direct in de soep
diesel in een benzine start niet, loopt slecht en slaat af. zodra de diesel er uit is loopt de auto weer prima zonder schade aan de motor of andere delen
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2011 17:43 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
benzine in een diesel geeft slijtage aan de opvoerpomp, de inspuitpomp en de verstuivers, omdat benzine schraal is. daarmee loopt je motor dus bijna direct in de soep
diesel in een benzine start niet, loopt slecht en slaat af. zodra de diesel er uit is loopt de auto weer prima zonder schade aan de motor of andere delen
ik heb toch echt t idee dat we een keer een half uur op benzine gevaren hebben met t dieseltje, en die doet t nog steeds
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Uncle BLAM |
10-1-2011 17:45 |
|