Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos op Ethanol

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63477 - Tomos op Ethanol
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaXi-PuCh 9-1-2011 20:51 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


leg 's uit wat er goed aan is als iemand met nul kennis zn tomos op methanol probeert te laten lopen?

dan leert hij hoe dat moet en aangezien op methanol laten lopen best een uitdaging is zal hij veel leren waardoor hij geen nul kennis meer heeft.

 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
gradusss 9-1-2011 20:51 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dan kun je het lekker zelf leren en uitvinden hoe alles moet.
Duurt langer maar uiteindelijk kun je het allemaal weten en nog beter, onderbouwen.


in dit geval gaat dat helaas niet op. niet alles is van nul af aan te leren, en al helemaal niet als je de basis helemaal overslaat.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Paul de Salmiakbal 9-1-2011 20:55 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


in dit geval gaat dat helaas niet op. niet alles is van nul af aan te leren, en al helemaal niet als je de basis helemaal overslaat.

Hij begint ook niet bij nul. Hij weet misschien niet veel, maar wat dacht je van wetenschappers lang geleden? Die begonnen ook vanuit een idee maar wat aan te kloten, om zo tot een ontdekking te komen. Alles wat wij nu weten is gebaseerd op praktijk ervaring. Het is wel mogelijk om vanuit nagenoeg nul kennis iets te gaan proberen, maar het is wel makkelijker om iets te weten van tevoren, gewoon omdat het anders te lang gaat duren.
 
jr customs 9-1-2011 20:57 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
hij zegt dat hij dat moet doen in zijn eerste post.

en daarbij van dit soort dingen leer je veel vooral als je er nog wijnig verstand van heb.


Hij zegt helemaal niet dat het moet hij zegt dat hij het wil!

Kan best zo zijn maar een profiel werkstuk is geen experiment dat je beschrijft, je moet van te voren onderzoek doen en alles uitwerken, dan je theorie uittesten, als er dan iets niet klopt dat weer beschrijven in je werkstuk.
het feit dat hij niet weet wat compressie is bewijst dat hij nul moeite heeft gedaan om uit te zoeken wat er komt kijken bij een motor die op ethanol loopt. en gewoon ethanol in zn tomos heeft getieft.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dan kun je het lekker zelf leren en uitvinden hoe alles moet.
Duurt langer maar uiteindelijk kun je het allemaal weten en nog beter, onderbouwen.


Weer het feit dat dit een profielwerkstuk is en geen beun project.
 
ewoud92 9-1-2011 20:59 Print reply

Posts: 61
Voor alle leveloze bijdehanten betweters, kunnen jullie ff je commentaar voor je houden, danjewel. En mensen die wel nutttige dingen zeggen, bedankt!


Dit bericht is gewijzigd door ewoud92 op 9-1-2011 om 20:59 uur.
 
Tomos A3
gradusss 9-1-2011 21:01 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Hij begint ook niet bij nul. Hij weet misschien niet veel, maar wat dacht je van wetenschappers lang geleden? Die begonnen ook vanuit een idee maar wat aan te kloten, om zo tot een ontdekking te komen. Alles wat wij nu weten is gebaseerd op praktijk ervaring. Het is wel mogelijk om vanuit nagenoeg nul kennis iets te gaan proberen, maar het is wel makkelijker om iets te weten van tevoren, gewoon omdat het anders te lang gaat duren.


lopen doe je ook niet in 1 keer. dat begint met kruipen, staan, paar stapjes, en dan pas lopen.

ff je brommer op methanol laten lopen dan moet je sowieso weten:

-wat compressieverhouding betekent,
-hoe je je compressieverhouding meet of berekent,
-hoe je de compressieverhouding kan verhogen of verlagen.
-wat pingelen is,
-wat de oorzaak van pingelen is,
-hoe je pingelen kan verhelpen/voorkomen
-wat de verbrandingswaardes zijn van de brandstoffen
-de overige eigenschappen van de brandstoffen en dus de verschillen

en nog wat meer.

lijkt mij dan gewoon beter om met wat simpelers te beginnen en het ECHT te leren ipv het meeste over te slaan en de rest van een site of boek te pakken. anders weet ie aan het einde nog niet waarom het wel of niet werkt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Voor alle leveloze bijdehanten betweters, kunnen jullie ff je commentaar voor je houden, danjewel. En mensen die wel nutttige dingen zeggen, bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door ewoud92 op 9-1-2011 om 20:59 uur.


eigenwijze blaag zet je computer dan uit en ga op methanol rijden, als je het zelf zo goed weet waarom kom je hier dan wat vragen??
dan mag blij zijn als er hier nog iemand is die je in de toekomst nog een antwoord geeft als je een vraag hebt.

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 9-1-2011 om 21:04 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
MaXi-PuCh 9-1-2011 21:04 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


lopen doe je ook niet in 1 keer. dat begint met kruipen, staan, paar stapjes, en dan pas lopen.

ff je brommer op methanol laten lopen dan moet je sowieso weten:

-wat compressieverhouding betekent,
-hoe je je compressieverhouding meet of berekent,
-hoe je de compressieverhouding kan verhogen of verlagen.
-wat pingelen is,
-wat de oorzaak van pingelen is,
-hoe je pingelen kan verhelpen/voorkomen
-wat de verbrandingswaardes zijn van de brandstoffen
-de overige eigenschappen van de brandstoffen en dus de verschillen

en nog wat meer.

lijkt mij dan gewoon beter om met wat simpelers te beginnen en het ECHT te leren ipv het meeste over te slaan en de rest van een site of boek te pakken. anders weet ie aan het einde nog niet waarom het wel of niet werkt.


ja en met behulp van ons probeert hij dat te weten te komen zodat hij alsnog een tomos op methanol/een goed profielwerkstuk kan maken en een brommer heeft die het goed doet op methanol/ethanol.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Paul de Salmiakbal 9-1-2011 21:06 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


lopen doe je ook niet in 1 keer. dat begint met kruipen, staan, paar stapjes, en dan pas lopen.

ff je brommer op methanol laten lopen dan moet je sowieso weten:

-wat compressieverhouding betekent,
-hoe je je compressieverhouding meet of berekent,
-hoe je de compressieverhouding kan verhogen of verlagen.
-wat pingelen is,
-wat de oorzaak van pingelen is,
-hoe je pingelen kan verhelpen/voorkomen
-wat de verbrandingswaardes zijn van de brandstoffen
-de overige eigenschappen van de brandstoffen en dus de verschillen

en nog wat meer.

lijkt mij dan gewoon beter om met wat simpelers te beginnen en het ECHT te leren ipv het meeste over te slaan en de rest van een site of boek te pakken. anders weet ie aan het einde nog niet waarom het wel of niet werkt.

Klopt ook. Dit is idd wel een beetje groot project om helemaal uit het niets uit te vogelen.
 
jr customs 9-1-2011 21:10 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Voor alle leveloze bijdehanten betweters, kunnen jullie ff je commentaar voor je houden, danjewel. En mensen die wel nutttige dingen zeggen, bedankt!


Dit bericht is gewijzigd door ewoud92 op 9-1-2011 om 20:59 uur.



Ahhh arm kind, we wijzen je erop dat je je misschien eerst moet gaan verdiepen in wat een 2t motor inhoudt in plaats van dat het je achterwiel laat draaien, en nou ben je teleurgesteld en uit je dit in woede en frustratie.

NOU FLIKKER OP VAN DIT FORUM DAN!

 
JB1 9-1-2011 21:11 Print reply

Posts: 14881
Beter smijt je er pure zuurstof in
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 9-1-2011 21:11 Print reply

Posts: 4605
Iets zeg me dat dit topic geen lang leven is beschoren...
 
Vlaanderen vrij!
Torque 9-1-2011 22:16 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Beter smijt je er pure zuurstof in


komt hij weer met ze pure zuurstof
 
gaat ie dat zeggen
JB1 9-1-2011 22:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Torque
[...]


komt hij weer met ze pure zuurstof


[/sarcasme]
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Rens 10-1-2011 4:00 Print reply

Posts: 6863
Als je zuurstof krijgt toegediend door zo een buisje in je hoofd (wat je wel eens bij bejaarden ziet)moet je ondertussen lekker een peuk gaan roken, geeft leuke effecten
 
achter de maan is alles beter
Tobias Verhoef 10-1-2011 6:51 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirkvanraalte
sproeier moet 150% groter of meer.
compressie naar beneden anders gaat hij pingelen.
gloeibougie gebruiken die je uit kan schakelen omdat hij net zoals een diesel zal gaan werken.
Teflon keeringen plaatsen.
daarbij komt omdat de verbrandings temperatuur hoger (+-120) is je uitlaat minder goed gaat werken.

of zit ik nou met methanol door elkaar te klooien?

Je hebt bestuurbare auto's met een verbrandings motor die lopen op 16/18/21/25% methanol. daar zit ook al smering door heen en dat kan je kant een klaar kopen bij de modelbouw zaak in blikken van 2,5 liter (25 euro)
De smering zit dan wel goed want die motortjes draaien 25.000 toeren.







Dit bericht is gewijzigd door Dirkvanraalte op 9-1-2011 om 18:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Dirkvanraalte op 9-1-2011 om 18:51 uur.


Met die procenten is de hoeveelheid nitro niet methanol
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 8556 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved