Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #63477 - Tomos op Ethanol
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 8530 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Royal Club |
9-1-2011 18:06 |
Posts: 60390 |
Opzich is moeite doen om 'm aan te krijgen geen raar iets, een goed afgestelde 2takt start koud gewoon moeilijk, en heeft echt de choke nodig om aan te slaan.
Probeer anders eens een iets grotere stationair sproeier te monteren, en anders even voor je daadwerkelijk gaat starten, een paar keer 'loos' te kicken (zonder contact om dus)
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ewoud92 |
9-1-2011 18:08 |
Posts: 61 |
Maar mijn tomos start echt pas na 30 keer kicken en als ik er een beetje kruipolie bij de carb in spuit.
|
|
Tomos A3 |
|
Leen |
9-1-2011 18:09 |
Posts: 26877 |
kan je niet beter ether (startpilot) erin spuiten ipv kruipolie, aangezien kruipolie nogal slecht verdampt en dus ook nogal slecht brand :P
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
9-1-2011 18:09 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Maar mijn tomos start echt pas na 30 keer kicken en als ik er een beetje kruipolie bij de carb in spuit.
kruip olie is niet brandbaar hoor dus dat helpt niks start pilot in tegen deel helpt wel
|
|
|
|
Royal Club |
9-1-2011 18:13 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Maar mijn tomos start echt pas na 30 keer kicken en als ik er een beetje kruipolie bij de carb in spuit.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
PRO TUNING |
9-1-2011 18:30 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Ik wil voor mijn profielwerkstuk mijn tomos op ethanol (96%) laten lopen. Ik weet al dat je alle rubberen delen moet vervangen en dat je wonderolie moet gebruiken, omdat alleen die met ethanol mengt. Het is me ook al gelukt om hem te laten lopen, maar ik heb een probleem. Het kost me echt heel veel tijd om hem aan te krijgen als hij een uurtje bijvoorbeeld heeft stilgestaan. Ik weet niet hoe dit komt. Heeft het te maken met de ontsteking, de bougi? Ik heb geen idee. Alles wat ik dus heb vandert is de sproeier, de rubberen delen en de olie. Ik wil graag tips en opmerkingen horen zodat ik mijn project nog kan verbeteren.
Alvast bedankt, Ewoud
Je compressieverhouding moet veel hoger ± 1:18 - je sproeier en mengbuis moeten veel groter - je ontsteking moet vroeger staan - Ricinus olie mengt bijna niet en beneden de ± 7 graden niet te gebruiken, olie gaat zich scheiden.
|
|
|
|
ewoud92 |
9-1-2011 18:32 |
Posts: 61 |
Wat is precies de compressieverhouding, ik heb trouwens 70 cc en en 15 mm carb.
|
|
Tomos A3 |
|
ErikVerkade |
9-1-2011 18:36 |
Posts: 980 |
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Ricker |
9-1-2011 18:40 |
Posts: 95 |
Misschien is die wonderolie te dik, en wil het niet goed door je sproeier gaan. Anyway;
Op het tomosforum kwam iemand met een tip om remreiniger in je carb te spuiten, gaat dan meteen aan. Probeer dat zou ik zeggen.
Is die 15/15 met handchoke? Anders moet je zelf ff een choke maken.
|
|
|
|
Dirkvanraalte |
9-1-2011 18:43 |
Posts: 112 |
sproeier moet 150% groter of meer.
compressie naar beneden anders gaat hij pingelen.
gloeibougie gebruiken die je uit kan schakelen omdat hij net zoals een diesel zal gaan werken.
Teflon keeringen plaatsen.
daarbij komt omdat de verbrandings temperatuur hoger (+-120) is je uitlaat minder goed gaat werken.
of zit ik nou met methanol door elkaar te klooien?
Je hebt bestuurbare auto's met een verbrandings motor die lopen op 16/18/21/25% methanol. daar zit ook al smering door heen en dat kan je kant een klaar kopen bij de modelbouw zaak in blikken van 2,5 liter (25 euro)
De smering zit dan wel goed want die motortjes draaien 25.000 toeren.
Dit bericht is gewijzigd door Dirkvanraalte op 9-1-2011 om 18:50 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Dirkvanraalte op 9-1-2011 om 18:51 uur.
|
|
Ja, of niet natuurlijk |
|
ewoud92 |
9-1-2011 18:59 |
Posts: 61 |
Is het niet heel erg moeilijk om je comprssie verhouding te veranderen, en hoe zou je dat dan bij een tomos moeten doen? Ik heb trouwens een handchoke
|
|
Tomos A3 |
|
st.nyksterdriver |
9-1-2011 19:00 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Is het niet heel erg moeilijk om je comprssie verhouding te veranderen, en hoe zou je dat dan bij een tomos moeten doen? Ik heb trouwens een handchoke
draai bank en iemand die er verstand van heeft
|
|
|
|
ewoud92 |
9-1-2011 19:01 |
Posts: 61 |
en kun je het pingelen niet gewoon verhelpen door de ontsteking anders af te stellen?
|
|
Tomos A3 |
|
jr customs |
9-1-2011 19:03 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ewoud92
Is het niet heel erg moeilijk om je comprssie verhouding te veranderen, en hoe zou je dat dan bij een tomos moeten doen? Ik heb trouwens een handchoke
Waarom begin je hier aan als je er niets van af weet? je hebt wss alleen je benzine slang vervangen en er toen ethanol in gegooid?
Je moet in iedergeval je keeringen ook vervangen (als je weet wat dat zijn)
|
|
|
|
Dirkvanraalte |
9-1-2011 19:21 |
Posts: 112 |
ophoog plaat maken of je cilinderkop uirdraaien.
en als je hem op methanol/ethanol laat lopen heb je GEEN ontsteking nodig omdat hij net als een diesel comprimerings ontsteking heeft.
Het is niet gek dat hij moeilijk start hoe hoger het percentagen methanol/ethanol hoe moeilijk hij start en het is ook veel te veel!
begin met 16% van een bestuurbare auto.
theoretisch gezien kan je met 1cc mehtanol/ethanol 1pk halen dus dan is 16% meer dan genoeg!
gr.
|
|
Ja, of niet natuurlijk |
|
Dit topic is 8530 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|