Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - te hoog in de toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63472 - te hoog in de toeren.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1980 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ouddorpluuk 9-1-2011 15:21 Print topicpost
Posts: 103
hallo,

ik heb pas mijn gpr laten ''afstellen' en er is ee nieuwe ketting opgegaan + vertanding ( 14:53 )

nu is het zo dat als ik rij dat hij ontzettend hoog in de toeren lig ik ree met mijn vorige vertanding 105 en dan reed ik nog maar net 10500 toeren

en nu rij ik met mijn nieuwe set 95 al in de 11250 toeren ongeveer. dat is best hoog.

zelf heb ik wel een doppler vlinderport race cilinder + doppler endurance race krukas maar wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen?

want toen ik die zwaardere vertanding had,. toen stotterde mijn brommer erg , als ik 5000 toeren reed ging hij stotteren en trok hij niet meer en als ik meer gas gaf toen werd het nog erger of die niet meer omhoog kon.

( dat stotteren heb ik nu nog steeds trouwens maar hij trekt hem er nu sneller doorhee ,..duurt wel ff maar toch. )

heeft iemand een idee wat ik hierbij moet doen?

toch andere vertanding? ( iets zwaarder dat hij niet int rood gaat )
en/of andere carb. ?.

ik hoor het graag!

bedankt!



**:

setup:

Doppler Endurance racing krukas
Doppler vlinderpoort race cilinder 50 cc **snel
Doppler Racing Gearbox
Doppler Race-koppelingsplaten
Gianelli race-uitlaat
Iris black-race ketting
vertanding : 14:53
17,5 mm Dell'orte carburateur ( sproeier 104)
MVT race ontsteking
NGK racing' competition bougie



Dit bericht is gewijzigd door ouddorpluuk op 9-1-2011 om 15:22 uur.
 

QingBai 9-1-2011 15:57 Print reply

Posts: 523
Probeer eens een grotere sproeier.
 
Jagermeester
ouddorpluuk 9-1-2011 16:01 Print reply
Posts: 103
okee

zou ik dan gwwn een 106 nemen of echt een grote stap groter? 120 ofz?

maar dan zou het stotteren verholpen zijn maar zou ik dan het best gwwn een grotere tandwiel doen zodat hij iets zwaarder word en dat ik dan niet te veel in het rood rijdt?


 
MaXi-PuCh 9-1-2011 16:22 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
okee

zou ik dan gwwn een 106 nemen of echt een grote stap groter? 120 ofz?

maar dan zou het stotteren verholpen zijn maar zou ik dan het best gwwn een grotere tandwiel doen zodat hij iets zwaarder word en dat ik dan niet te veel in het rood rijdt?



eerst 115 ofzo ja, als dat dan te groot is doe je 110 ofzo en als dat weer te klein is doe je 112 of als die 110 nog te groot was doe je 108 ofzo, net zolang totdat je de perfekte sproeier hebt.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
ouddorpluuk 9-1-2011 16:30 Print reply
Posts: 103
en kijken of je bougie koffiebruin was toch?


maar over mijn vertanding gwwn zwaarder maken dan wat hij nu is

dat hij niet in het rood gaat rijden?

tnxx
 
JB1 9-1-2011 16:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
en kijken of je bougie koffiebruin was toch?


maar over mijn vertanding gwwn zwaarder maken dan wat hij nu is

dat hij niet in het rood gaat rijden?

tnxx


Bougie is een slechte indicator, gevoel is veel beter.
Je kunt inderdaad tandwiel 15 proberen voor.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MaXi-PuCh 9-1-2011 16:33 Print reply

Posts: 1531
je moet 2 dingen doen:

- hem zo afstellen dat hij niet meer stotterd of in houdt
- de oude of weer een zwaardere tanwielverhouding monteren.

dan kun je weer prachtig mooi rijden.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
ouddorpluuk 9-1-2011 16:44 Print reply
Posts: 103
okee bedankt!

ik zal het eens gaan proberen,
 
ChielTZR 9-1-2011 17:49 Print reply

Posts: 6016
1: kleinere sproeier monteren
2: waarom ben je verandert van twv?

en lees de afstelfaq maar eens door.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 9-1-2011 om 17:50 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ouddorpluuk 9-1-2011 21:15 Print reply
Posts: 103
kleinere sproeier?

ik denk juist groter or?
 
Royal Club 9-1-2011 21:18 Print reply

Posts: 60390
HET IS HOOR, IK DENK JUIST GROTER HOOR

NIET OR

OR IS ENGELS VOOR OF


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ouddorpluuk 9-1-2011 21:21 Print reply
Posts: 103
hahaha beidehandje:P

je snap me wel

maar tnxx dat je het ff bevestig
 
Royal Club 9-1-2011 21:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
hahaha beidehandje:P

je snap me wel

maar tnxx dat je het ff bevestig


niks bijdehandje, houd die verpauperde vorm van nederlands maar lekker op msn. Hier tik je maar zoals het hoort.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 9-1-2011 21:25 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
hahaha beidehandje:P

je snap me wel

maar tnxx dat je het ff bevestig


Christenziel, zit jij nog op de basisschool en luister je naar Justin Bieber?

Geen wonder van dat pauper taalgebruik van je

Heb je al wel goed afgesteld?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ouddorpluuk 9-1-2011 21:43 Print reply
Posts: 103
nou gelukkig heb je nog wel tijd om je te vervelen i.p.v nuttige dingen te doen toch

ga zo door en bedankt voor je aandacht
 
ChielTZR 9-1-2011 21:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
nou gelukkig heb je nog wel tijd om je te vervelen i.p.v nuttige dingen te doen toch

ga zo door en bedankt voor je aandacht


Ga jij je eens vervelen op het scooterforum.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1980 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved