4takker |
15-3-2011 20:08 |
Posts: 2395 |
0.05mm
de blokken zijn het zelfde.
ooit een moderne nieuwe 4takt scooter stationair horen lopen of moet ik zeggen tikken
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
15-3-2011 20:43 |
Posts: 9841 |
met blokken 'hetzelfde' neem ik aan dat ook dezelfde materialen etc gebruikt zijn? Die zijn namelijk ook voor een groot deel van invloed op je benodigde klepspeling.
|
|
Too cool for school! |
|
chick |
15-3-2011 21:09 |
Posts: 417 |
hhmm k weet niet of de materialen t zelfde zijn maar k weet wel dat die honda blokken kwalitatief veeeeeeel beter zijn, maargoed, ik vond m op 0.10 wel wat soepeler rijden, alleen ik vraag me af of k niet een heel klein beetje kan pikken door me inlaat klep iets strakker te zetten dan de uitlaat klep, en zo ook de compressie ietsjes te verhogen, of zal dit problemen geven? en ik vraag me ook af of de nokkenassen van bv de c50 hetzelfde is als die in die van mij, want als die niet t zelfde zijn gaat die 0.05 al niet meer op
|
|
lord of the bromfiets |
|
4takker |
15-3-2011 21:12 |
Posts: 2395 |
ze zijn het zelfde.
bij de honda 4takt vereniging nederland zijn 150 leden met zulke blokken rijden. die stellen alle maal op 0,05mm en die hebben nergens last van. waarom zou dit blok dan anders af gesteld moeten worden.
ik denk dat die brommer boer zelfs niet eens een brommer met zoon blok in onder houd heeft
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
chick |
15-3-2011 21:15 |
Posts: 417 |
dat zou heel goed kunnen inderdaad, maar dan laat k m lekker op 0.05 staan, is er wel een mogelijk heid om dan de inlaat klep op 0.06 te zetten, om een klein beetje meer compressie te kweken? of gaat t dan echt voor geen meter lopen?
|
|
lord of the bromfiets |
|
4takker |
15-3-2011 21:17 |
Posts: 2395 |
de nokkenas van een c50 is niet het zelfe als dat van jou blok. hij hebt 2 lagers van het zelfde formaat. de honda c50 zijn geleverd met 3 verschillende nokkenassen het oude type heeft 2 glijlagers van het zelfde formaat. het tussen type heeft 2 glijlagers met verschillende maten. het nieuwe heeft 2 kogellagers met verschillende formaten.
bij auto's motor's en veel andere motoren stellen ze de inlaat op 0.05 en de uitlaat op 0.10
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
4takker |
15-3-2011 21:19 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
dat zou heel goed kunnen inderdaad, maar dan laat k m lekker op 0.05 staan, is er wel een mogelijk heid om dan de inlaat klep op 0.06 te zetten, om een klein beetje meer compressie te kweken? of gaat t dan echt voor geen meter lopen?
op de afstanden ruimer te zetten dat moet de compressie niet beïnvloede
als dat het wel doet dan heb je ze te strak af gesteld staan.
als je het voeler maatje er tussen doet en hem afstelt dan moet je het voeler maatje nog heen en weer kunnen bewegen, als dat niet kan dan staan ze te strak.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
mini89 |
15-3-2011 21:31 |
|
mini89 |
15-3-2011 21:43 |
Posts: 495 |
als er punten in zitten is dit dus de foute manier
bij f moeten ze open gaan
geen voelermaatjes werk dus
maar zit bami blok onder
zet eens een aarde draar tussen motor en bobine
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
als je de maximale afstand kan stellen van de contactpunten kun je daarmee ook het tijdstip beïnvloeden
(maar meestal is het dan zo dat als de max. afstand 0,4mm is dan staat de tijd ook goed, soms bij 3,5mm dus ff nameten)
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 12-1-2011 om 13:03 uur.
|
|
|
|
4takker |
15-3-2011 21:48 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mini89
als er punten in zitten is dit dus de foute manier
bij f moeten ze open gaan
geen voelermaatjes werk dus
maar zit bami blok onder
zet eens een aarde draar tussen motor en bobine
[...]
de bedrading van de monkey is volledig origineel. en hij heeft een cdi ontsteking.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
mini89 |
15-3-2011 22:00 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
oke 0.5 dus.. k dacht en heb me late vertellen dat t 0.10 was maar dan ga k die dus straks ook nog ff stellen, en ga nu richting de garage voor de sproeier te vervangen en dan gelijk maar efkes kleppen stellen.
edit: je link werkt niet :s
Dit bericht is gewijzigd door chick op 10-3-2011 om 11:09 uur.
0.05 is een stuk kleiner
waarom tikt die zo ?op 0.5?
scheeld maar 8x zoveel speling
|
|
|
|
mini89 |
15-3-2011 22:04 |
Posts: 495 |
wel met kleine aanpassing in de draadboom
anders kom je paar draadjes te kort
voor de cdi bv
is wel beter cdi onsteking
geen gezeik met punten enzo Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
de bedrading van de monkey is volledig origineel. en hij heeft een cdi ontsteking.
|
|
|
|
4takker |
15-3-2011 22:11 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mini89
wel met kleine aanpassing in de draadboom
anders kom je paar draadjes te kort
voor de cdi bv
is wel beter cdi onsteking
geen gezeik met punten enzo[...]
punten werkt net zo lekker als een cdi ontsteking. als je maar een goede ontsteking hebt niet een hoopje aan elkaar gesoldeerde ellende
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
mini89 |
15-3-2011 22:26 |
Posts: 495 |
30 jaar terug zeker tegenwoordig cdi een stuk handiger
zijn nog weinig punten ontstekingen zeker met snel vliegwiel
zie je bijna nie meer
vaak ook bezuinigen op puntjes
lekker de goedkope erin
condesators ook
werkt niet bij zo een blokje
gewoon orgineel kopen en vernieuwen Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
punten werkt net zo lekker als een cdi ontsteking. als je maar een goede ontsteking hebt niet een hoopje aan elkaar gesoldeerde ellende
|
|
|
|
4takker |
15-3-2011 22:46 |
Posts: 2395 |
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|