Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - niet af- te stellen 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1072 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63468 - niet af- te stellen 4 takt
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 15-3-2011 20:08 Print reply

Posts: 2395
0.05mm





de blokken zijn het zelfde.

ooit een moderne nieuwe 4takt scooter stationair horen lopen of moet ik zeggen tikken
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-3-2011 20:43 Print reply

Posts: 9841
met blokken 'hetzelfde' neem ik aan dat ook dezelfde materialen etc gebruikt zijn? Die zijn namelijk ook voor een groot deel van invloed op je benodigde klepspeling.


 
Too cool for school!
chick 15-3-2011 21:09 Print reply

Posts: 417
hhmm k weet niet of de materialen t zelfde zijn maar k weet wel dat die honda blokken kwalitatief veeeeeeel beter zijn, maargoed, ik vond m op 0.10 wel wat soepeler rijden, alleen ik vraag me af of k niet een heel klein beetje kan pikken door me inlaat klep iets strakker te zetten dan de uitlaat klep, en zo ook de compressie ietsjes te verhogen, of zal dit problemen geven? en ik vraag me ook af of de nokkenassen van bv de c50 hetzelfde is als die in die van mij, want als die niet t zelfde zijn gaat die 0.05 al niet meer op
 
lord of the bromfiets
4takker 15-3-2011 21:12 Print reply

Posts: 2395
ze zijn het zelfde.

bij de honda 4takt vereniging nederland zijn 150 leden met zulke blokken rijden. die stellen alle maal op 0,05mm en die hebben nergens last van. waarom zou dit blok dan anders af gesteld moeten worden.

ik denk dat die brommer boer zelfs niet eens een brommer met zoon blok in onder houd heeft
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
chick 15-3-2011 21:15 Print reply

Posts: 417
dat zou heel goed kunnen inderdaad, maar dan laat k m lekker op 0.05 staan, is er wel een mogelijk heid om dan de inlaat klep op 0.06 te zetten, om een klein beetje meer compressie te kweken? of gaat t dan echt voor geen meter lopen?
 
lord of the bromfiets
4takker 15-3-2011 21:17 Print reply

Posts: 2395
de nokkenas van een c50 is niet het zelfe als dat van jou blok. hij hebt 2 lagers van het zelfde formaat. de honda c50 zijn geleverd met 3 verschillende nokkenassen het oude type heeft 2 glijlagers van het zelfde formaat. het tussen type heeft 2 glijlagers met verschillende maten. het nieuwe heeft 2 kogellagers met verschillende formaten.

bij auto's motor's en veel andere motoren stellen ze de inlaat op 0.05 en de uitlaat op 0.10
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 15-3-2011 21:19 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
dat zou heel goed kunnen inderdaad, maar dan laat k m lekker op 0.05 staan, is er wel een mogelijk heid om dan de inlaat klep op 0.06 te zetten, om een klein beetje meer compressie te kweken? of gaat t dan echt voor geen meter lopen?


op de afstanden ruimer te zetten dat moet de compressie niet beïnvloede
als dat het wel doet dan heb je ze te strak af gesteld staan.

als je het voeler maatje er tussen doet en hem afstelt dan moet je het voeler maatje nog heen en weer kunnen bewegen, als dat niet kan dan staan ze te strak.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mini89 15-3-2011 21:31 Print reply

Posts: 495
zal nog lekker de zelfde maat zijn met ijzerdraadje sproeier doorprikken
is messing dus lekker zacht
draai ook je menselbuis eruit
miss hoop vocht of troep daar omheen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
een adertje van je gaskabel die door midden is. daardoor blijft die in de buitenkabel hangen waardoor je gaschuig niet omlaag valt.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 9-3-2011 om 18:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 9-3-2011 om 18:03 uur.


 
mini89 15-3-2011 21:43 Print reply

Posts: 495
als er punten in zitten is dit dus de foute manier

bij f moeten ze open gaan
geen voelermaatjes werk dus
maar zit bami blok onder
zet eens een aarde draar tussen motor en bobine
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
als je de maximale afstand kan stellen van de contactpunten kun je daarmee ook het tijdstip beïnvloeden

(maar meestal is het dan zo dat als de max. afstand 0,4mm is dan staat de tijd ook goed, soms bij 3,5mm dus ff nameten)

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 12-1-2011 om 13:03 uur.


 
4takker 15-3-2011 21:48 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
als er punten in zitten is dit dus de foute manier

bij f moeten ze open gaan
geen voelermaatjes werk dus
maar zit bami blok onder
zet eens een aarde draar tussen motor en bobine
[...]




de bedrading van de monkey is volledig origineel. en hij heeft een cdi ontsteking.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mini89 15-3-2011 22:00 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
oke 0.5 dus.. k dacht en heb me late vertellen dat t 0.10 was maar dan ga k die dus straks ook nog ff stellen, en ga nu richting de garage voor de sproeier te vervangen en dan gelijk maar efkes kleppen stellen.


edit: je link werkt niet :s

Dit bericht is gewijzigd door chick op 10-3-2011 om 11:09 uur.

0.05 is een stuk kleiner
waarom tikt die zo ?op 0.5?
scheeld maar 8x zoveel speling
 
mini89 15-3-2011 22:04 Print reply

Posts: 495
wel met kleine aanpassing in de draadboom
anders kom je paar draadjes te kort
voor de cdi bv
is wel beter cdi onsteking
geen gezeik met punten enzo
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


de bedrading van de monkey is volledig origineel. en hij heeft een cdi ontsteking.


 
4takker 15-3-2011 22:11 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
wel met kleine aanpassing in de draadboom
anders kom je paar draadjes te kort
voor de cdi bv
is wel beter cdi onsteking
geen gezeik met punten enzo[...]




punten werkt net zo lekker als een cdi ontsteking. als je maar een goede ontsteking hebt niet een hoopje aan elkaar gesoldeerde ellende
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mini89 15-3-2011 22:26 Print reply

Posts: 495
30 jaar terug zeker tegenwoordig cdi een stuk handiger
zijn nog weinig punten ontstekingen zeker met snel vliegwiel
zie je bijna nie meer
vaak ook bezuinigen op puntjes
lekker de goedkope erin
condesators ook
werkt niet bij zo een blokje
gewoon orgineel kopen en vernieuwen
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


punten werkt net zo lekker als een cdi ontsteking. als je maar een goede ontsteking hebt niet een hoopje aan elkaar gesoldeerde ellende


 
4takker 15-3-2011 22:46 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
30 jaar terug zeker tegenwoordig cdi een stuk handiger
zijn nog weinig punten ontstekingen zeker met snel vliegwiel
zie je bijna nie meer
vaak ook bezuinigen op puntjes
lekker de goedkope erin
condesators ook
werkt niet bij zo een blokje
gewoon orgineel kopen en vernieuwen [...]




goed zoeken een beetje mazzel en veel veiling sites af zoeken dan vind je de snelle punten ontstekingen wel
als je de originele punten er op zet gaan ze het langste mee.
ik heb een punten ontsteking gehad waar je om de 100km punten kon vervangen dan waren ze hele maal op. en de condensator niet te heet laten worden met er op solderen ook zoon leuk geintje om zoon ding om zeep te helpen.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 14255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved