Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - niet af- te stellen 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1333 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63468 - niet af- te stellen 4 takt
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 10-3-2011 18:54 Print reply

Posts: 2395
zelfs de originele honda/keihin carburateurs hebben dat.

ik heb hier een honda c310a carburateur staan waar je gewoon tussen de flens en kop door kan kijken. met andere woorden die flens is zo krom als een banaan.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-3-2011 18:55 Print reply

Posts: 9841
mss moeten jullie die shit niet zo strak vastzetten.

 
Too cool for school!
Frysk 10-3-2011 18:57 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mss moeten jullie die shit niet zo strak vastzetten.



inderdaad, vast is vast.
Goede pakking monteren en gewoon met 1 vinger op de sleutel nadrukken.. zit hij vast genoeg.
 
giggitybyte
chick 10-3-2011 18:58 Print reply

Posts: 417
naja mij is altijd geleerd vast is vast, dus t is niet zo dat k ze met geweld aandraai ofzo en @4takker: k ga straks ffies kijken met vershoudfolie waar die precies lekt, ff eromheen wikkelen en dan kijken of t beter of slechter word. en daar zonodig vlakken of nieuwe pakking.

is t mogelijk om eventueel met een blokhaak of waterpas te checken of ie krom is? dmv de blokhaak over de flens van de carb of spuitstuk te houden?


edit: en k weet eigenlijk wel zeker dat 4takker ook wel weet waar die mee bezig is

Dit bericht is gewijzigd door chick op 10-3-2011 om 18:59 uur.
 
lord of the bromfiets
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-3-2011 22:25 Print reply

Posts: 9841
ja daarom is zijn flens ook krom

maar je kunt met een rij wel checken of de boel recht is.
Anders over een mooi vlak stuk schuurpapier wat je toch al van plan was, dan zie je meteen of het vlak is.


 
Too cool for school!
chick 11-3-2011 1:28 Print reply

Posts: 417
naja wie zegt dat hij dat heeft gedaan... miss heeft iets gekocht van iemand en was dat er toen al zo aan toe beetje voorbarig jou uitspraken... maargoed ontopic again.
k tape morgen ff een stuk schuurpapier met een fijne korrel op een glasplaatje en dan schuren maar, alleen bij de carb zit een o-ring in zo'n groef, die haal k er natuurlijk uit, maar kan dit verder nog vervelende gevolgen hebben?
 
lord of the bromfiets
chick 14-3-2011 14:24 Print reply

Posts: 417
nog steeds niet top lopend, als k m net start stijgt t toerental, waarna als die een paar tellen op hoger rpm draait het zakt naar normaal toerental. en ook als ik gewoon rijd in een versnelling naar keuze, en ik laat m'm gas los dan valt ie weg, maar na 1 a 2 tellen geeft ie weer een klein beetje vermogen, dat gaat dan na 1 a 2 tellen ook weer weg, en als ik op toeren rem en dan gas bij wil geven dan pakt ie hem vrij laat op.. iemand ideeen suggestie?
 
lord of the bromfiets
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-3-2011 14:37 Print reply

Posts: 9841
klinkt weer als valse lucht/te arm mengsel.

 
Too cool for school!
chick 14-3-2011 18:13 Print reply

Posts: 417
aha, ehm wat voor positie zal k de gasnaald zetten als nu een sproeier groter erin draai?
 
lord of the bromfiets
Marcooow 14-3-2011 18:14 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
aha, ehm wat voor positie zal k de gasnaald zetten als nu een sproeier groter erin draai?


in het midden
 
faster than a bullet!
4takker 14-3-2011 18:15 Print reply

Posts: 2395
als je met sproeiers gaat proberen kan je het beste de naald in het midden houden
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
kenny77 14-3-2011 18:16 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
aha, ehm wat voor positie zal k de gasnaald zetten als nu een sproeier groter erin draai?


Laten staan waar die nu staat, anders weet je niet goed wat het effect van de grotere sproeier is.
Heb je de sproeier erin, dan gaan rijden en daarna kan je eventueel met de gasnaald gaan rommelen.
 
chick 15-3-2011 16:31 Print reply

Posts: 417
hhmm nu aan sproeier 78 want 76 of 77 hadden ze niet maar nog steeds als k m doortrek in de hogere toeren dat ie af en toe een slag overslaat, en nu was k natuurlijk bij de bromboer, maar die zei juist dat die kleppen op 0.10 moeten ipv 0.05 zou dit daardoor kunnen komen? want anders zet k ze weer op 0.10, en zou dit miss ook verklaren waarom die nog heel even kracht blijft leveren?
 
lord of the bromfiets
Martijn II - Forum en Sales Moderator 15-3-2011 17:57 Print reply

Posts: 9841
ik ben inmiddels kwijt wat de klacht nou is.

als je klepspeling het probleem was loopt ie prima als ie koud is, maar zodra ie warm is verlies je compressie.

 
Too cool for school!
chick 15-3-2011 19:11 Print reply

Posts: 417
in t begin voordat k begon met sleutelen, was t probleem dat ie, wat k ook deed en wat voor sproeier er ook inging, zodra t gas openging doodsloeg. met het typische bwoaapp geluid. maargoed nieuwe pakkingset en de kleptiming goed gezet. en toen deed ie t al een heel stuk beter, alleen inmiddels zit ik aan sproeier 78 en hij wil nog niet helemaal lekker lopen, ook nadat k alles heb nagekeken op valse lucht en waar nodig gerepareerd. nu loopt ie eigenlijk nagenoeg goed op t volgende euvel na: hij start direct met 1 kick zonder choke, maar stijgt vrijwel meteen in toeren, en flink. na een paar keer licht gasgeven zakt t toerental naar stationair. en als ik rijd als hij goed warm is dan slaat ie af en toe een slag over in de hogere toeren. en als ik het gas los laat dan levert die nog een kleine 2 seconden een beetje vermogen, en als dat eenmaal gezakt is, is er niks meer aan de hand.
 
lord of the bromfiets

Dit topic is 14186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved