Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - niet af- te stellen 4 takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1366 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63468 - niet af- te stellen 4 takt
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 9-3-2011 15:12 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
de ontsteking is voor zover ik weet niets mis mee... maar hoe check je dit nou correct? en de sproeiers zijn schoon, die heb k van de week nog doorgeprikt met een stukje ontbonden remkabel...

Hoe is de vonk? Is die duidelijk en sterk? Uit eigen ervaring weet ik dat bougies echt snel kapot gaan bij een te rijk mengsel, en dan krijg je moeilijk aan en soms zelfs helemaal niet meer.
 
chick 9-3-2011 15:16 Print reply

Posts: 417
ja die zie je goed en duidelijk, en springt van een halve cm nog over naar de kop, dus k ga er vanuit dat t daar niet aan ligt...



http://www.youtube.com/watch?v=UW99YcKmJrI

Dit bericht is gewijzigd door chick op 9-3-2011 om 16:30 uur.
 
lord of the bromfiets
chick 9-3-2011 18:01 Print reply

Posts: 417
het moment dat k stationair draai, kan ik nu ineens 'vol' gas geven alleen in ze 2e en 3e versnelling nog niet.. k heb er nu een grotere sproeier inzitten namelijk 60, en de gasnaald 1 streepje laten zakken (dus de clip omhoog) alleen als k nu een beetje toeren maak rijdend, en ik laat me gas los, dan blijft even hangen op t toerental, alsof het gas gewoon blijft hangen zegmaar, alleen is dit in werkelijkheid niet het geval.. iemand ideeen wat dit zou kunnen zijn?
 
lord of the bromfiets
RikDT50MX - Nieuws Poster 9-3-2011 18:03 Print reply

Posts: 1558
een adertje van je gaskabel die door midden is. daardoor blijft die in de buitenkabel hangen waardoor je gaschuig niet omlaag valt.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 9-3-2011 om 18:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 9-3-2011 om 18:03 uur.
 
I Can Play With Madness
chick 9-3-2011 18:04 Print reply

Posts: 417
dat is t m nou juist niet. de gaschuif valt direct dicht als k het gas dichtdraai
 
lord of the bromfiets
4takker 9-3-2011 20:13 Print reply

Posts: 2395
valse lucht al uit gesloten?

zit het klipje nog boven de gas naald om de naald beneden te houden
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
chick 9-3-2011 21:02 Print reply

Posts: 417
jep valse lucht uitgesloten, je ziet in t filmpje die start pilot staan, daarmee heb k t getest, en het klipje zit er ook nog, maar k denk dat k morgen de naald weer 1 groefje omhoog haal en een nog iets grotere sproeier, als dat werkt had je toch gelijk met de grote van de sproeier, k zit nu weer op 60 en ga morgen even 64 proberen.
 
lord of the bromfiets
4takker 9-3-2011 22:32 Print reply

Posts: 2395
74.....


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
chick 10-3-2011 0:20 Print reply

Posts: 417
hahaha volgens mij is de grootste die ik heb zoiets idd zal t in ieder geval proberen, en k heb net een stukje gereden en kon toen die goed warm was toch wel aardig vol gas rijden :/ liep op een gegeven moment bijna 65
 
lord of the bromfiets
4takker 10-3-2011 8:46 Print reply

Posts: 2395
hou je er wel rekening mee dat die tellers nog wel eens(lees altijd) afwijken.

als het goed is kan hij met dat blok en die carburateur de teller uit lopen.

aan de hand van je youtube filmpje kan ik al zeggen dat je de kleppen te ruim hebt gesteld. 0.05 voor de in en uitlaat is goed moet absoluut niet krapper dan 0.05 staan dan heb je meer kans op verbrande kleppen.
zie hier http://www.hondavere...t/2007_11/Pag04.jpg.

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
chick 10-3-2011 11:09 Print reply

Posts: 417
oke 0.5 dus.. k dacht en heb me late vertellen dat t 0.10 was maar dan ga k die dus straks ook nog ff stellen, en ga nu richting de garage voor de sproeier te vervangen en dan gelijk maar efkes kleppen stellen.


edit: je link werkt niet :s

Dit bericht is gewijzigd door chick op 10-3-2011 om 11:09 uur.
 
lord of the bromfiets
4takker 10-3-2011 11:17 Print reply

Posts: 2395
ik denk dat de afbeelding geblokkeerd is of zo.
op http://www.hondavereniging.nl kan je de info zoeken
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
chick 10-3-2011 15:21 Print reply

Posts: 417
heb nu sproeier 75 erin zitten. is de grootste die k heb, maar hij wil nog niet goed stationair lopen, wat k ook stel ik krijg m niet stabiel. de gasnaald zit op de 1 na hoogste stand. van de 5 groefjes in de naald zit t klipje dus in de 1 na onderste, hoe krijg k dit nou netjes?
 
lord of the bromfiets
4takker 10-3-2011 16:20 Print reply

Posts: 2395
had je de brommer wel warm gereden met het stationair stellen?

ik zou denk ik nog een keer het spruitstuk de isolator en carburateur vlakken met waterproof 1200 en verse pakkingen er tussen. de flens van dat soort carburateurs wil vaak krom zijn.

loopt hij nu wel beter met die sproeier 75?

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 10-3-2011 om 16:21 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
chick 10-3-2011 18:45 Print reply

Posts: 417
oke ga k m nog ff vlakken er opnieuw verse pakkingen ertussen, t lijken inderdaad de symptonen van valse lucht, ga m ff vlakken op een glasplaatje en dan nog een keer proberen, de carb is wel japans... en aangezien t meeste uit japan toch wel een nette kwaliteit is vraag k me af of t de carb is, maargoed k probeer t wel ff
 
lord of the bromfiets

Dit topic is 14185 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved