Paul de Salmiakbal |
8-3-2011 12:58 |
Posts: 5285 |
Ow
Nou, wat ik van het filmpje begrijp is dat het cirkeltje op je nokkenastandwiel op je nok helemaal naar voren moet wijzen als het T teken op je vliegwiel recht naar boven wijst.
|
|
|
|
chick |
8-3-2011 14:56 |
Posts: 417 |
oke en kan je daar ook zien of daar bij dat cirkeltje dan ook een markering in de kop zit?
|
|
lord of the bromfiets |
|
chick |
8-3-2011 16:01 |
Posts: 417 |
komop jongens weet niemand dit? want hij loopt wel alleen heeft ie erg weinig vermogen en k vind dat de kop of iets in die richting erg hard tikt :s en k wil niet de kop naar de gallemiezen helpen
|
|
lord of the bromfiets |
|
4takker |
8-3-2011 23:18 |
Posts: 2395 |
een harde tik in de kop is niet goed.
op het vlieg wiel zie je als het goed is een T en een F staan. en in het carter boven in een klein inhammetje. de T moet gelijk staan met het inhammetje. dan ga je naar het nokken as tandwiel kijken. op het nokkenas tandwiel staat een rondje als je hem niet verkeerd om hebt gemonteerd. en in de kop zie je ook een klein inhammetje aan de kant die het dichts bij het voor wiel zit. die moet je ook in lijn zien te krijgen. vaak wil dit niet lukken omdat het tand wieltje op de krukas niet hele maal goed zit of de ketting is een beetje versleten. maar dan moet het het zo goed mogelijk in lijn zetten.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
chick |
9-3-2011 0:29 |
Posts: 417 |
de tik is weg alleen nu morgen nog eens eventjes kijken met het afstellen van de lucht/brandstof verhouding, zit in ieder geval wel al een nieuw pakkingsetje tussen, dus daar zal t niet aan liggen
|
|
lord of the bromfiets |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-3-2011 2:28 |
Posts: 9841 |
als je toch je cilinder eraf had, had je meteen wel even de slotspeling van je zuigerveren kunnen controleren.
Comperssieproblemen komen door slechte zuigerveren, slechte klepsluiting of restrictie in de inlaat.
Als dat blijkbaar allemaal goed is, heb je ook compressie, zo simpel is het.
Dus als ik 7 bar compressie meet en dat te weinig is, zou ik maar zorgen dat ik een oorzaak heb gevonden voordat ik de boel weer terugschroef anders is het probleem opgelost door toverkracht en die shit werkt maar een dag of 4.
|
|
Too cool for school! |
|
chick |
9-3-2011 10:25 |
Posts: 417 |
dat is juist t aparte want de zuigerveren zijn goed die hebben ze in houten bij loef nagekeken, en de kleppen sluiten ook volledig af. maar die timing stond net niet goed. kan t hele eerder uitgelegde probleem hierdoor veroorzaakt wordne??
|
|
lord of the bromfiets |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-3-2011 11:22 |
Posts: 9841 |
denk het wel. verrotte timing kan alles verpesten. Kan ook voor kromme kleppen zorgen, maar als die dus gecontroleerd zijn zal het wel goed zijn...
|
|
Too cool for school! |
|
chick |
9-3-2011 11:58 |
Posts: 417 |
oke naja nu licht het in ieder geval niet aan de timing, maar ben net weer eventjes in de garage geweest en op straat, maar op het moment dat ik hem meer benzine geef gaat ie rotter lopen maar ook als ik hem minder benzine geef. gasnaald ook al geprobeerd alleen daar reageert ie ook niet zodanig op dat k kan zeggen van dit is t. hij blijft roken en de bougie blijft zwart worden. verder slaat ie nog steeds af als k meer dan 1/3 gas geef, k word er langzamerhand wel erg moe van maarja geduld is een schone zaak zeggen ze toch altijd:P maargoed. k ga van de week proberen er een expert bij te halen. hebben jullie mischien tot die tijd nog ideen?
|
|
lord of the bromfiets |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-3-2011 12:33 |
Posts: 9841 |
heb je compressie gemeten nadat de boel weer in elkaar zat? Als je nu nog steeds 7 bar hebt is je probleem niet opgelost toch? Dus heb je niets gerepareerd...
|
|
Too cool for school! |
|
chick |
9-3-2011 12:39 |
Posts: 417 |
nee dat heb k nog niet, is inderdaad wel een goeie:P k ga zo ffies naar de bromboer en vragen of k ff mag meten. hoe zet je een filmpje hier neer? moet dat gewoon via een link naar youtube?
|
|
lord of the bromfiets |
|
Paul de Salmiakbal |
9-3-2011 14:27 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
nee dat heb k nog niet, is inderdaad wel een goeie:P k ga zo ffies naar de bromboer en vragen of k ff mag meten. hoe zet je een filmpje hier neer? moet dat gewoon via een link naar youtube?
Even linkje doen naar joeptoep ja
|
|
|
|
chick |
9-3-2011 14:53 |
Posts: 417 |
okee even filmpje gemaakt en op youtube geknalt:
http://www.youtube.com/watch?v=UW99YcKmJrI
volgens mij zou dit moeten werken..
edit: vanaf 48 sec draait t motortje:P anders moet je zolang wachten XD
Dit bericht is gewijzigd door chick op 9-3-2011 om 14:56 uur.
|
|
lord of the bromfiets |
|
Paul de Salmiakbal |
9-3-2011 15:03 |
Posts: 5285 |
Weet je zeker dat je ontsteking nog in orde is?
Weet je zeker dat je stationairsproeier niet verstopt zit (ivm het brakke stationair lopen, ik had soortgelijke symptomen met verstopte stat. sproeier, ging steeds langzamer stationair tot hij uitviel)
|
|
|
|
chick |
9-3-2011 15:08 |
Posts: 417 |
de ontsteking is voor zover ik weet niets mis mee... maar hoe check je dit nou correct? en de sproeiers zijn schoon, die heb k van de week nog doorgeprikt met een stukje ontbonden remkabel...
|
|
lord of the bromfiets |
|