Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #63468 - niet af- te stellen 4 takt
|
Pagina 3 van 9
|
Dit topic is 14256 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Dirkvanraalte |
17-2-2011 19:51 |
Posts: 112 |
als hij veel olie verbruikt kan het ook zijn dat je zuigerveren verleten zijn.
Dat zou ook het slecht afstellen kunnen veroorzaken en de zwarte bougie.
|
|
Ja, of niet natuurlijk |
|
chick |
17-2-2011 19:55 |
Posts: 417 |
hmmm oke ga k morgen allereerst toch maar de compressie meten, en zonodig het nieuwe cilinder kitje bestellen. iemand die weet hoe die loopt op een 70cc met 50 pet?
|
|
lord of the bromfiets |
|
4takker |
17-2-2011 20:02 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
hmmm oke ga k morgen allereerst toch maar de compressie meten, en zonodig het nieuwe cilinder kitje bestellen. iemand die weet hoe die loopt op een 70cc met 50 pet?
ik heb nog een nieuw 70cc setje liggen met nieuwe 70cc kop (gb2)dat is met een licht bollend zuigertje.
ik weet niet wat voorn zuiger in de blok zit. het setje moet ongeveer 135 kosten met een post zegel er op.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
chick |
17-2-2011 20:09 |
Posts: 417 |
oke en heb je iets van informatie wat ie ongeveer zou doen emt dat setje? en is de kop gevuld met alle bijpassende delen of is t een lege kop? opzich wel intressant dan.
|
|
lord of the bromfiets |
|
chick |
18-2-2011 16:22 |
Posts: 417 |
k heb na t meten van de compressie tochmaar t koppie en de cil eraf gehaald en zoals t er nu uitziet is de inlaat klep niet helemaal lekker. k meette dan ook maar 7bar terwijl tussen de 8 en de 10 de standaard schijnt te zijn, hij zou wel moeten lopen op de 7 bar alleen niet heel goed, zoals dan ook t geval is, k ga even kijken of k goedkoop van een maatje een kop of eventueel een klep kan kopen, en anders ga k kijken wat k met t aanbod van 4takker kan,
|
|
lord of the bromfiets |
|
chick |
20-2-2011 17:35 |
Posts: 417 |
net nog even voor de zekerheid de kop, terwijl de kleppen allebei dicht stonden gevuld met een laagje water, en er blijft gewoon netjes water instaan, dus daar zit t probleem dan volgens mij niet. hoe kan je goed zien of de zuigerveren op zijn, want t was niet zo dat de druk na die 7 bar langzaam terug liep maar hij bleef op 7 bar...
|
|
lord of the bromfiets |
|
jr customs |
20-2-2011 21:15 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
net nog even voor de zekerheid de kop, terwijl de kleppen allebei dicht stonden gevuld met een laagje water, en er blijft gewoon netjes water instaan, dus daar zit t probleem dan volgens mij niet. hoe kan je goed zien of de zuigerveren op zijn, want t was niet zo dat de druk na die 7 bar langzaam terug liep maar hij bleef op 7 bar...
Dat hij op 7 bar blijft staan komt door de compressie meter, hij onthoud de hoogste waarde.
als hij idd niet leegloopt is er weinig aan de hand maar 7 bar zou je geen last van moeten hebben hoor, kan gewoon nog prima lopen, ik denk niet dat je daar je probleem moet zoeken.
Ik denk dat er iets fout zit in je carburateur.
Ik stuur je ff een pb met een mooie aanbieding.
|
|
|
|
De Schout |
20-2-2011 21:21 |
Posts: 5327 |
als het ding redelijk normaal stationair wil draaien, ga er dan maar vanuit dat heen geen compressie probleem is.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
chick |
21-2-2011 18:48 |
Posts: 417 |
oke jr ik reageer op je pb, en hij loopt opzich niet echt heel stabiel stationair, was lastig om dat goed te krijgen en elke keer als k gas had gegeven steeg t stationair een beetje en viel daarna terug, of juist dat als k gas gaf en vervolgens los liet dat ie gelijk uitviel... m'n broertje heeft me vorige madass gekocht en die carb is vrijwel goed... ik zou dus ff zijn carb erop kunnen schroeven. en kijken of dat beter gaat.
ow enne alle mensen die me btw een aanbieding hebben gedaan, echt top! bedankt alleen door een beetje een financiele tegenvaller kan er echt ff bijna niets af... moet echt heel zuinig doen komende tijd...
maar thanks anyway
|
|
lord of the bromfiets |
|
Uncle BLAM |
21-2-2011 23:05 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chick
net nog even voor de zekerheid de kop, terwijl de kleppen allebei dicht stonden gevuld met een laagje water, en er blijft gewoon netjes water instaan, dus daar zit t probleem dan volgens mij niet
GEEN water gebruiken, water blijft makkelijk staan, beter neem je wasbenzine dat is veel dunner dan water en geeft dan ook echt uitsluitsel
|
|
een BF teller is sneller |
|
4takker |
22-2-2011 1:22 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
GEEN water gebruiken, water blijft makkelijk staan, beter neem je wasbenzine dat is veel dunner dan water en geeft dan ook echt uitsluitsel
remreingiger en of benzine werkt het beste.
op zich had ik al niet het vermoede dat de kleppen verbrand konden zijn. de kleppen zijn volgens honda normen (0.05in 0.05UIT) af gesteld bij kort (nog geen 200m voor verkoop) destijds met dat blok nog geregeld de teller uit gereden met en sproeier 76. (de imi tellers hebben fabrieks uit een behoorlijke afwijking)
de laatste keer dat ik met dat blok heb gereden was een trip van hengelo-zutphen-deventer-raalte-zwolle-staphorst-zwolle-nunspeet-harderwijk-amersfoort-utrecht-benschop-utrecht-hdd2010-utrecht-zeist-scherpenzeel-ede-arnhem-doesburg-hengelo.
zo als je kan zien een aardige tocht
ik moet ook toe geven dat het mij niet zo veel interesseerde hoe hij liep toen ik hem kocht... hij liep ik vond het best.
een foto van de honda dag 2010 om het te bewijzen. toen nog in slechtere staat dan bij de verkoop toch chick?
laat ik het zo zeggen ik hoop niet de indruk te wekken dat ik troep verkoop.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
chick |
25-2-2011 0:21 |
Posts: 417 |
naja ik ik heb er ook alle vertrouwen in dat je geen troep verkoopt en anders is dat vanaf t moment van aankoop mijn zorg plus k ga er vanuit dat als je hem zelf nog had kunnen afstellen dat je t beter gedaan zou hebben dan ik :P is namelijk de 1ste 4takt brommer waar k zelf aan sleutel. maar dan ga k nog even de sproeier naar 76 brengen die heb k wel zag k. maar k vraag me wel af hoe t dan komt dat die bougie dan vrijwel direct zwart uitslaat :s maargoed eerst maar eens een nieuwe pakkingset erop knallen en alles nog een keertje rustig afstellen. en sorry voor de late reactie maar k had ineens een klus aangeboden gekregen en aangezien k zonder werk zat kwam dat wel even heeeeeel mooi uit:P
edit: en inderdaad die foto is ie in mijn ogen in een minder mooie staat dan zoals ik m heb gekocht, oftewel er is daarna nog best wel wat aandacht aan besteed
edit 2: remreiniger verdampt toch zonder een residu achter te laten? zal k t dan niet met benzine proberen?
edit 3: en ik begreep van verschillende brommerzaken dat de kleppen met voelermaatje .10 gesteld moeten worden, zo staan ze dan ook nu... k hoop dat t zo toch een stuk duidelijker word:P
Dit bericht is gewijzigd door chick op 25-2-2011 om 0:22 uur.
Dit bericht is gewijzigd door chick op 25-2-2011 om 0:23 uur.
Dit bericht is gewijzigd door chick op 25-2-2011 om 0:39 uur.
|
|
lord of the bromfiets |
|
chick |
8-3-2011 9:36 |
Posts: 417 |
k heb vanmorgen het cilinder en het kopje er weer op geschroeft, alleen nu wilde k eventjes controleren of de kleptiming goed staat. heeft iemand misschien een duidelijke uitleg van hoe t hoort te staan, dus t nokje in t nokkenastandwiel, en bij het vliegwiel welke markering ik moet volgen, of miss zelfs wel een fotootje??
|
|
lord of the bromfiets |
|
Paul de Salmiakbal |
8-3-2011 12:09 |
Posts: 5285 |
|
|
|
|
chick |
8-3-2011 12:23 |
Posts: 417 |
thanks voor de link maar me pc fokt t en laat me geen filmpjes van youtube zien, elke andere uploader kan wel zoals video.google alleen niet van youtube:P
|
|
lord of the bromfiets |
|
Dit topic is 14256 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 9
|
|