Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - startmotor blijft gaan ook met contact af.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63467 - startmotor blijft gaan ook met cont...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jelle_buys 8-1-2011 23:29 Print topicpost
Posts: 52
Ik heb een Derbi Gprr dus het oud model 2001.
Toen ik de brommer pas had bleef de startmotor soms ook eventje draaien nadat ik hem ik op het knopje duwde.
Na een tijdje stopte het.
Nu Wil ik vanmiddag mijn brommer starten met de startmotor blijft de startmotor draaien dus ik zat vlug mijn contact af blijft hij nog altijd draaien.
Wat zou dit kunnen zijn?
Als ik mijn contact afzette gaan het lampje uit van mijn olie(is afgekoppelt maar sensor niet).

alvast bedankt
 

koetjeboe91 8-1-2011 23:32 Print reply

Posts: 2096
trek je relais van accu naar startmotor los en vervang deze meschien dat dit het kan zijn.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 8-1-2011 om 23:34 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
jelle_buys 8-1-2011 23:36 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
trek je relais van accu naar startmotor los en vervang deze meschien dat dit het kan zijn.

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 8-1-2011 om 23:34 uur.

Dit zou best wel eens kunne want de brommer had s'nachts buiten gestaan omdat we de garage aan het opruimen waren. Had had die nacht ook geregend

 
_3s_ 8-1-2011 23:45 Print reply

Posts: 899
Het kan misschien ook zijn dat je ergens bij je contact zelf kortsluiting hebt door regen of vocht oid. Hierdoor kan je contact 'aan' blijven.
 
Jeuj TSW erbij! =D
jelle_buys 9-1-2011 0:17 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
Het kan misschien ook zijn dat je ergens bij je contact zelf kortsluiting hebt door regen of vocht oid. Hierdoor kan je contact 'aan' blijven.

Maar dan zou mijn lampje van mijn olie nog branden en dat deed het niet meer normaal als ik mijn contact aan zet Blijft het lampje branden.

 
StineZ 9-1-2011 0:18 Print reply
Posts: 571
Het is dus niet bevroren? ik had precies hetzelfde maar bij mij was het bevroren, ben nu mn kabelboom aan het drogen want die krijgt aan alle kanten kuuren door die regen, Electriciteit+regen = niet goed
 
Turbokit
jelle_buys 9-1-2011 0:30 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Het is dus niet bevroren? ik had precies hetzelfde maar bij mij was het bevroren, ben nu mn kabelboom aan het drogen want die krijgt aan alle kanten kuuren door die regen, Electriciteit+regen = niet goed

Ik heb hem nu terug in de garage gezet.
Het is een verwarmde garage dus ik zal morgen zien of hij nog blijft starten
 
chick 9-1-2011 0:56 Print reply

Posts: 417
in een relais zitten contactpuntjes, die meestal dmv magnetisme naar elkaar toe worden getrokken, nu wil wel eens t geval dat die puntjes blijven plakken. dit komt dan bijna altijd doordat die puntje een vonkje laten overschieten vlak voordat ze met elkaar in contact komen, dus dan krijg je een 'las' effect. ik zeg relais eraf nieuwe erop en hij gaat weer als een baas. en heeeel soms kan je een relais openmaken en dan kan je de puntjes losmaken (voorzichtig) en dan kan je een beetje de puntjes opschuren met een korreltje 600 ofzo
 
lord of the bromfiets
jelle_buys 9-1-2011 12:58 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chick
in een relais zitten contactpuntjes, die meestal dmv magnetisme naar elkaar toe worden getrokken, nu wil wel eens t geval dat die puntjes blijven plakken. dit komt dan bijna altijd doordat die puntje een vonkje laten overschieten vlak voordat ze met elkaar in contact komen, dus dan krijg je een 'las' effect. ik zeg relais eraf nieuwe erop en hij gaat weer als een baas. en heeeel soms kan je een relais openmaken en dan kan je de puntjes losmaken (voorzichtig) en dan kan je een beetje de puntjes opschuren met een korreltje 600 ofzo

Waar zit mijn start relais juist bij een derbi gprr ?

 
Dirkvanraalte 9-1-2011 13:23 Print reply

Posts: 112
linker kap eraf halen en dan zie je alle relais hangen onder die zwarte 'afdekplaat'
 
Ja, of niet natuurlijk
jelle_buys 9-1-2011 13:40 Print reply
Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirkvanraalte
linker kap eraf halen en dan zie je alle relais hangen onder die zwarte 'afdekplaat'

Dus op de plek waar dat je stuur en lichten enz zitten?

 
Dirkvanraalte 9-1-2011 13:45 Print reply

Posts: 112
ja en dan onder je linkerhandvat zeg maar.
 
Ja, of niet natuurlijk
Tobias Verhoef 9-1-2011 22:16 Print reply

Posts: 1832
Ik denk dat je startmotor gewoon een beetje vet nodig heeft.
Want hij deed het hiervoor en dat betekent gewoon dat het tandwieltje niet goed terug komt. En nu met een beetje vocht en kou is hij gewoon vastgevroren.

En als hij het dan nog niet goed doet is het inderdaad het relais.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Floris-tsx 9-1-2011 22:22 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
Het kan misschien ook zijn dat je ergens bij je contact zelf kortsluiting hebt door regen of vocht oid. Hierdoor kan je contact 'aan' blijven.


Een beetje brommer heeft een zekering die dan doorslaat en mag er dus geen stroom meer lopen door het circuit van de accu c.q. de startmotor.
 
Iedereen kan professioneel worden
StineZ 9-1-2011 23:34 Print reply
Posts: 571
Dit kan zeker gebeuren en het is geen echte kortsluiting he, hij maakt contact waar die normaal ook contact maakt als je de sleutel omdraait
 
Turbokit

Dit topic is 3220 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved