Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ontsteking probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63464 - Ontsteking probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tsxhunter 8-1-2011 20:52 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


wat heeft je contact te maken met je bak?



niks
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
chick 9-1-2011 1:25 Print reply

Posts: 417
naja ik weet wel dat als je je ontsteking veel te vroeg zet dat sommige brommerts nog wel eens achteruit willen gaan lopen, en die ploffen en knallen zouden dan ook weer een reden hebben, bv of net iets te vroeg, of weer te laat, dus dat zou beteken dat t mengsel word aangezogen en dan niet verbrand word op de goeie timing, dus net voor t dooie punt maar er net na, waardoor je dus ook weinig vermogen krijgt, maak ff een fotootje met de ontsteking die op t blok zit en post m ffies, dan krijg je denk ik wat duidelijkere uitleg
 
lord of the bromfiets
Uncle BLAM 9-1-2011 11:37 Print reply

Posts: 1025
TSX kan NIET door een verkeerde ontsteking achteruit lopen, tenzij je vliegwiel er verdraaid op zit zonder spie o.i.d maar normaal niet
 
een BF teller is sneller
midas 9-1-2011 14:31 Print reply

Posts: 1211
achteruit rijden met je brommer kan schadelijk zijn, heb het zelf nog nooit uit geprobeert (achteruit aanlopen werkt ook), maar kallende brommer is niet zo gevaarlijk. Daarbij gaat er niet zoveel stuk. Staan je contact puntjes wel goed? Oja, vergeet gewoon hoe hij eerst stond en zorg ervoor dat je contactpuntjes op het BDP open gaan
 
Maakje 9-1-2011 20:12 Print reply

Posts: 808
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat mijn onsteking kapot is. Mijn broer denk het ook dus ik ga voor een 2dehandsje zoeken. Ik zal voor de zekerheid nog een foto plaatjes van mn onsteking aangezien deze nog gevraagd werd.
 
bloaze manne, meej diene woage!
Tobias Verhoef 9-1-2011 22:04 Print reply

Posts: 1832
Achteruit lopen van een brommer is ook niet goed.
Maar als ik het goed heb, heb je een cilinder die pas te maken is op een puch maxi maar die cilinder komt van een blok af die de andere kant op loopt. (wordt als het goed is voor sprinters gebruikt) Maar die cilinders lopen soms ook door die rede vast.

Maak gewoon eerst een foto van je onsteking.

Correct me if im wrong
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
tsxhunter 9-1-2011 22:07 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
TSX kan NIET door een verkeerde ontsteking achteruit lopen, tenzij je vliegwiel er verdraaid op zit zonder spie o.i.d maar normaal niet


dat kan wel. die van een mt5 moet niet zo op de grondplaat als bij een mt5 maar andersom.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Maakje 11-1-2011 19:50 Print reply

Posts: 808


Nou, hier zijn twee foto's van de onsteking. Dit is de laatste stand die we hebben geprobeerd, we hebben de onsteking niet te vroeg (zodat hij niet achteruit loopt) en niet te laat (zodat hij niet slechte loopt) gezet. Toch blijft hij ploffen, hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Als er duidelijkere foto's gemaakt moeten worden dan zeg het maar.
 
bloaze manne, meej diene woage!
thijs-tussengas 11-1-2011 21:24 Print reply

Posts: 105
En loopt die brommer al ? Heb je de ontstekingsspoel doorgemeten?
Dat zegt trouwens niet alles, die spoel op de foto is dat nog de oude of de nieuwe ? Let goed op bij vervangen welke spoel je monteerd; ik heb een tijd geleden een Bosch Z-17 vervangen voor een immitatie.
De brommer startte wel liep zeer onregelmatig en knalde, wat heet, de vlammen sloegen uit de uitlaat. Het blok werd ook bloed en bloedheet. Door de nieuwe spoel was de ontsteking 15 graden gaan afwijken, en had ik een gevaarlijk 43 graden voor-ontsteking bij de laatste mogelijke afstelling (tegen 25-29 gr. normaal). Ik heb toen een ander magneet met ander timing gemonteerd, en alle problemen waren voorbij. Nu heeft jouw brommer een iets andere ontsteking dan een ouderwetse Bosch, maar hieruit blijkt dat de ene spoel niet de ander is, al ziet ie er hetzelfde uit. Pas dus op met 2e hands en immitatie.
Wist je Bosch alleen al voor bromfietsen bijna 150 verschillende ontstekingsspoelen heeft gemaakt; op 't blote oog hetzelfde, maar schijn kan bedriegen. Hier geld weer: meten = weten

Succes, Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
Maakje 13-1-2011 19:50 Print reply

Posts: 808
Ik heb even wat rondgevragen... en zou het kunnen zijn dat het nipje op mijn krukas (weet niet hoe het ding heet) dat dat ding niet goed zit en dus mijn vliegwiel niet goed ronddraait?
 
bloaze manne, meej diene woage!
_3s_ 13-1-2011 20:16 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maakje
Ik heb even wat rondgevragen... en zou het kunnen zijn dat het nipje op mijn krukas (weet niet hoe het ding heet) dat dat ding niet goed zit en dus mijn vliegwiel niet goed ronddraait?

dat dingetje op je vliegwiel heet een spie, die moet goed zijn ja en moet mooi in het vliegwiel vallen. Het zou wel kunnen dat je vliegwiel verschuift dan, maar heb je er dan helemaal geen spie in gedaan?
 
Jeuj TSW erbij! =D

Dit topic is 3845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved