Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ontsteking probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63464 - Ontsteking probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maakje 8-1-2011 16:38 Print topicpost

Posts: 808
Hallo, ik heb laatst samen met mijn broer wat aan mijn tsx afstel werk verricht. Mijn brommer reed op zich wel goed, alleen er kon meer uitgehaald worden. De ontsteking stond op z'n vroegst en dus die hebben we een stukje later gezet. Hierdoor reed hij slechter dan voorheen. Ik heb een tijdje zo rond gereden, maar ik wil hem voorbereiden op zijn verkoop dus heb de ontsteking weer precies zo terug gezet als hij eerst stond.

Na dit allemaal gedaan te hebben de brommer gestart en hij liep dus achteruit. Dus ik heb meteen de ontsteking een stukje later gezet. Nu kickte ik de brommer aan en komt er af en toe een harde knal uit de uitlaat. Ik durf hem nu niet te starten omdat ik bang ben dat hij ander kapot gaat. De bougie heb ik al vervangen en verder kan ik zelf niet op ideeen komen die het probleem veroorzaken.

Hopelijk hebben jullie enig idee

Bedankt alvast!
 
bloaze manne, meej diene woage!

ChielTZR 8-1-2011 16:41 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maakje
Hallo, ik heb laatst samen met mijn broer wat aan mijn tsx afstel werk verricht. Mijn brommer reed op zich wel goed, alleen er kon meer uitgehaald worden. De ontsteking stond op z'n vroegst en dus die hebben we een stukje later gezet. Hierdoor reed hij slechter dan voorheen. Ik heb een tijdje zo rond gereden, maar ik wil hem voorbereiden op zijn verkoop dus heb de ontsteking weer precies zo terug gezet als hij eerst stond.

Na dit allemaal gedaan te hebben de brommer gestart en hij liep dus achteruit. Dus ik heb meteen de ontsteking een stukje later gezet. Nu kickte ik de brommer aan en komt er af en toe een harde knal uit de uitlaat. Ik durf hem nu niet te starten omdat ik bang ben dat hij ander kapot gaat. De bougie heb ik al vervangen en verder kan ik zelf niet op ideeen komen die het probleem veroorzaken.

Hopelijk hebben jullie enig idee

Bedankt alvast!


Zet hem eens op zijn vroegst?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Maakje 8-1-2011 16:47 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Zet hem eens op zijn vroegst?


En dan weer achteruit rijden?
 
bloaze manne, meej diene woage!
thijs-tussengas 8-1-2011 16:49 Print reply

Posts: 105
Ja, een achteruitlopende motor heb ik ook 'ns meegemaakt, maar toen stond de ontsteking juist veel te laat. Heb je 't niet gewoon verkeerd-om afgestelt.
Af en toe een knal en niet lopen kan ook bij een veel te late afstelling ontstaan. Voor 't mooie zou je e.a. moeten controleren met een stroboscoop, maar die moet je maar net hebben

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
Maakje 8-1-2011 16:53 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
Ja, een achteruitlopende motor heb ik ook 'ns meegemaakt, maar toen stond de ontsteking juist veel te laat. Heb je 't niet gewoon verkeerd-om afgestelt.
Af en toe een knal en niet lopen kan ook bij een veel te late afstelling ontstaan. Voor 't mooie zou je e.a. moeten controleren met een stroboscoop, maar die moet je maar net hebben

Mathijs


Ja dat van t te laat staan heb ik ook gehoord, maar dat is het niet omdat ik de de plaat gewoon weer op precies dezelfde positie heb gedraaid (afdrukken van schroefjes waren nog zichtbaar).

Stroboscoop heb ik wel liggen, maar daar kunnen we nog even niks mee omdat de brommer toch niet loopt.
 
bloaze manne, meej diene woage!
thijs-tussengas 8-1-2011 17:02 Print reply

Posts: 105
Da's lastig, maar om een "open deur" in te trappen; heb bij het afstellen niet iets van de bedrading beschadigd, of is er wat verharde isolatie afgebrokkeld zodat je ergens sluiting maakt of zo.

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
Maakje 8-1-2011 17:08 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
Da's lastig, maar om een "open deur" in te trappen; heb bij het afstellen niet iets van de bedrading beschadigd, of is er wat verharde isolatie afgebrokkeld zodat je ergens sluiting maakt of zo.

Mathijs


Nee bedrading is goed, verder is er niet veel wilds gebeurd tijdens het afstellen.
 
bloaze manne, meej diene woage!
thijs-tussengas 8-1-2011 17:38 Print reply

Posts: 105
Tja, ik denk dat je je hele ontsteking, gewoon stap voor stap moet nalopen.
Wat voor ontsteking heb je precies ?

Mathijs
 
Wie langzaam rijdt, komt verder.
Maakje 8-1-2011 17:40 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijs-tussengas
Tja, ik denk dat je je hele ontsteking, gewoon stap voor stap moet nalopen.
Wat voor ontsteking heb je precies ?

Mathijs


Origineel tsx
 
bloaze manne, meej diene woage!
tsxhunter 8-1-2011 17:41 Print reply

Posts: 9332
maak eens een foto van hoe hij nu op je tsx zit
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-1-2011 17:43 Print reply

Posts: 17929
heb je de grondplaat helemaal met de klok mee of tegen de klok in gedraait?
 
Maakje 8-1-2011 17:49 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
heb je de grondplaat helemaal met de klok mee of tegen de klok in gedraait?


Helemaal met de klok mee gedraait.
 
bloaze manne, meej diene woage!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-1-2011 19:53 Print reply

Posts: 9841
zit een verkeerde ontstekingsspoel in.

 
Too cool for school!
tsxhunter 8-1-2011 19:56 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
zit een verkeerde ontstekingsspoel in.



kan ook, moet ie um ff omdraaien en zien wat ie dan doet.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Shinigami 8-1-2011 20:30 Print reply

Posts: 797
denk dat je toch in je bak moet wezen, had het met me gilera gsm ook, soms zomaar achteruit, contact aan/uit en hij ging weer vooruit, beetje rotte versnellingsbak.
zit je spietje btw nog wel in je krukas?
 
...
ChielTZR 8-1-2011 20:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shinigami
denk dat je toch in je bak moet wezen, had het met me gilera gsm ook, soms zomaar achteruit, contact aan/uit en hij ging weer vooruit, beetje rotte versnellingsbak.
zit je spietje btw nog wel in je krukas?


wat heeft je contact te maken met je bak?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 3830 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved