Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Malossi MHR 50 replica of malossi MHR 70 replica?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 946 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63463 - Malossi MHR 50 replica of malossi M...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ouddorpluuk 8-1-2011 13:35 Print topicpost
Posts: 103
hallo,

ik heb een derbi gpr en ik wou hem van de zomer toch sneller laten lopen.

mijn vraag was deze keer van:

zal ik een 50 cc replica nemen ( of heb ik dan eerder kans op een vast naaier?) of zal ik dan gewoon de 70 cc nemen en is dan mijn kans kleiner op een vastnaaier?

of heeft iemand nog een beter idee
ik hoor het graag alvast bedankt!

dit is mijn setup:

Doppler Endurance racing krukas
Doppler vlinderpoort race cilinder 50 cc **snel
Doppler Racing Gearbox
Doppler Race-koppelingsplaten
Gianelli race-uitlaat
Iris black-race ketting
vertanding : 14:53
17,5 mm Dell'orte carburateur ( sproeier 104)
MVT race ontsteking
NGK racing' competition bougie

+ pas nog nieuwe keeringen en lagers erin geplaatst
 

kenny77 8-1-2011 13:38 Print reply

Posts: 29286
Hoezo zou een 70cc minder snel vastlopen?

Het loopt allebei niet vast als je alles fatsoenlijk monteert, afstelt en bijhoud.

Ik heb geen ervaring met die cilinders, maar een 70cc vind ik persoonlijk beter rijden dan een 50cc.
Met een 70cc houd je tenminste nog iets van trekkracht over onder de powerband, rijd net wat fijner.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-1-2011 om 13:38 uur.
 
- Han - 8-1-2011 13:39 Print reply

Posts: 9667
je bedoelt denk ik de malossi 80cc

De malossi 50 is een hoogtoerige cilinder die veel toeren draaid (bij mij 13500 toendertijd)

De mhr 80 (niet de team dus) is een laagtoerige cilinder die maar rond de 11000 toeren draaid.

Ik ging dus voor de mhr 80
 
<10.000 posts
MaXi-PuCh 8-1-2011 13:39 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
hallo,

ik heb een derbi gpr en ik wou hem van de zomer toch sneller laten lopen.

mijn vraag was deze keer van:

zal ik een 50 cc replica nemen ( of heb ik dan eerder kans op een vast naaier?) of zal ik dan gewoon de 70 cc nemen en is dan mijn kans kleiner op een vastnaaier?

of heeft iemand nog een beter idee
ik hoor het graag alvast bedankt!

dit is mijn setup:

Doppler Endurance racing krukas
Doppler vlinderpoort race cilinder 50 cc **snel
Doppler Racing Gearbox
Doppler Race-koppelingsplaten
Gianelli race-uitlaat
Iris black-race ketting
vertanding : 14:53
17,5 mm Dell'orte carburateur ( sproeier 104)
MVT race ontsteking
NGK racing' competition bougie

+ pas nog nieuwe keeringen en lagers erin geplaatst

als jij de cilinder die je nu hebt **snel vind ga je toch niet overstappen naar een 50cc replica als je kunt kiezen tussen een 70cc en een 50cc?

ik zou gewoon voor die 70cc gaan, misschien is die 50replica wel minder snel dan je **snelle cilinder die je er nu op hebt.

kans op vastloper is evengroot als je hem goed hebt afgesteld.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
ouddorpluuk 8-1-2011 13:40 Print reply
Posts: 103
oke,

bedankt en ik kan dan gewoon een 70 cc replica nemen die dan ietsje minder is dan de echte MHR? dat zou dan toch geen kwaat zijn?

en qua afstellen zou ik een grotere carb. nodig hebben of is een 17,5 nog goed?

ik hoor het graag

bedankt!
 
- Han - 8-1-2011 13:41 Print reply

Posts: 9667
21mm loopt leuk, maar 24mm nog beter

oja die 50 mhr loopt denk ik niks sneller dan die doppler van je. Ik ken doppler niet zo maar dat zijn oook geen slome cilinders

Dit bericht is gewijzigd door - Han - op 8-1-2011 om 13:42 uur.
 
<10.000 posts
ouddorpluuk 8-1-2011 13:42 Print reply
Posts: 103
oke bedankt!

dus ik zou dan gaan voor de 70cc of 80 cc

verder moet ik geen dingen aanpassen op mijn setup behalve de cilinder dan?

en mijn krukas hoort het dan aan te kunnen toch?


 
- Han - 8-1-2011 13:42 Print reply

Posts: 9667
krukas kan het af ja, maar er is geen 70cc malossi voor derbi
 
<10.000 posts
ouddorpluuk 8-1-2011 13:43 Print reply
Posts: 103
dus dat word de 80 cc dan?

dan moet hij het ook gwwn aan kunnen toch?

wat zou mijn speed zijn dan denk je ?
 
- Han - 8-1-2011 13:44 Print reply

Posts: 9667
rond de 100/110 met genoeg koppel. Ja kan het gewoon aan. Ik heb ermee op ori krukas mee gereden
 
<10.000 posts
ouddorpluuk 8-1-2011 13:48 Print reply
Posts: 103
oké dat is wel fijn om te hore dat jij het al helemaal goed haalde

weet iemand hoe duur zo'n 80 MHR replica cilinder is en waar ik zoiets goedkoop kan kopen ;P ? haha

en qua monteren moet je nog iets doen om hem echt goede presstaties te laten leveren?

tnxx mn
 
Marcooow 8-1-2011 13:49 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
oké dat is wel fijn om te hore dat jij het al helemaal goed haalde

weet iemand hoe duur zo'n 80 MHR replica cilinder is en waar ik zoiets goedkoop kan kopen ;P ? haha

en qua monteren moet je nog iets doen om hem echt goede presstaties te laten leveren?

tnxx mn


google.nl
zelf zoeken
 
faster than a bullet!
Tobias Verhoef 9-1-2011 21:58 Print reply

Posts: 1832
Maar hoe hard wil je ong gaan rijden?
Want met deze setup is de 100 ook wel haalbaar.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
ouddorpluuk 9-1-2011 22:06 Print reply
Posts: 103
jah maar het is erg hoog in de toeren en met een 80 rij je toch fijner vind ik persoonlijk

ik denk dat een 80 en andere vertanding erg goed zou zijn.
 
Frysk 9-1-2011 22:36 Print reply

Posts: 34928
zoveel mogelijk cc = koppel
vooral in combinatie met een laagtoerige 80.. dat rijd superfijn
 
giggitybyte
Tobias Verhoef 9-1-2011 22:41 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
jah maar het is erg hoog in de toeren en met een 80 rij je toch fijner vind ik persoonlijk

ik denk dat een 80 en andere vertanding erg goed zou zijn.


Dan zou ik zeggen ga voor de 80cc malossi replica.
Zijn mooie cilinder, slijtvast en een leuk koppel.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 5387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved