Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 46"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63445 - "Kleine vragen Topic Deel 46"
Pagina 3 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 131457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pushpin 5-1-2011 21:36 Print reply
Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Mijn ervaring is dat quads niet echt stabiel zijn op hoge snelheden.


Is daar niet iets aan te doen dan?

Want zoeits is gewoon leuk :
http://www.youtube.com/watch?v=QZJjON5fInY
 
Gerard1793 5-1-2011 21:37 Print reply

Posts: 4006
Precies, er zaten net nieuwe wiellagers in, en de as is recht, dus... Maar als je de quad zo bekijkt kun je ook wel verwachten dat ie niet erg stabiel is
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Drumsan 5-1-2011 22:03 Print reply

Posts: 1223
TIP; begin NIET aan Orion (tenzij je em zelf onderhoud, maar dan nog..)

Een vriend van mij had hem een beurtje laten geven bij Orion Motors, nu zijn de kleppen verbrand (oftewel; niet goed gesteld (te strak))

 
gradusss 5-1-2011 22:19 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pushpin
[...]


Is daar niet iets aan te doen dan?

Want zoeits is gewoon leuk :
http://www.youtube.com/watch?v=QZJjON5fInY


beginnen met banden die een vlak loopvlak met straatprofiel hebben ipv een bol loopvlak met terrein profiel.

op een quad die geen starre achteras heeft

en dan de hele wielophanging er af slijpen, recht zetten, en pak em beet 15cm hoger weer op het frame lassen.

dan fatsoenlijke schokbrekers er op.

dan rijd ie al een stuk beter op de weg.

(is dus niet echt te doen en zeker niet voor een paar euro, dus een quad zoals de meeste zijn zal nooit een goeie straat quad worden.)


wat je wel kan doen is sowieso die banden en dan eens kijken naar de uitlijning van de voorwielen, dan kom je al een eindje..
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
StineZ 5-1-2011 23:34 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Heb mn blok ondertussen al onder mijn rs gezet. ben nu wel weer achterkomen dat de ophangpunt voor de blok van de subframe afgebroken was.
maar toch moest ik mn blok test of hij wel loopt en hij loopt nu perfect. maar kan ik voorlopig rijden met een blok die op 2 punten is bevestigd? of wordt dit gevaarlijk?


Niet veilig. Gaat trillen te belastend voor de andere 2 punten
 
Turbokit
StineZ 5-1-2011 23:39 Print reply
Posts: 571
Ik ben een maand geleden onderuit gegaan met de brommer en daarbij mn uilaatdemper beschadigt ik dacht niks ernstigs, nu blijkt dat ie lekt. Hij is ook nog is lelijk geworden en de pekel heeft ook zn best gedaan het is nu een roest pijp. Ik dus op zoek naar een andere uitlaat, eerst zat ik bij yasuni r1 of miss r2 maar toen kwam ik de Turbokit dos salidos tegen, deze is alleen nergens te krijgen voor de Gilera GP50/Derbi gpr 99-02. Weet iemand misschien een adresje of kan ik een andere uitlaat kopen en de demper Turbokit dos salidos erop zetten en gaat dit passen dan met bevestigings punten?
 
Turbokit
JB1 5-1-2011 23:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Ik ben een maand geleden onderuit gegaan met de brommer en daarbij mn uilaatdemper beschadigt ik dacht niks ernstigs, nu blijkt dat ie lekt. Hij is ook nog is lelijk geworden en de pekel heeft ook zn best gedaan het is nu een roest pijp. Ik dus op zoek naar een andere uitlaat, eerst zat ik bij yasuni r1 of miss r2 maar toen kwam ik de Turbokit dos salidos tegen, deze is alleen nergens te krijgen voor de Gilera GP50/Derbi gpr 99-02. Weet iemand misschien een adresje of kan ik een andere uitlaat kopen en de demper Turbokit dos salidos erop zetten en gaat dit passen dan met bevestigings punten?


Ik weet toevallig dat een maat van me ziekelijk snel ging met een Fasmempijpje. Misschien een idee om die te zoeken?

Ik weet trouwens niet of die cilinder bewerkt was die hij er op had zitten of niet.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
StineZ 5-1-2011 23:48 Print reply
Posts: 571
GEVONDEN op opvoeren.nl nog een soort van goedkoop ook maar het lijkt wel alsof het een een normale pijp is bij de inlaat, op mn cilinder zou die met 2inbusjes vast moeten hoe doe ik dat?
 
Turbokit
gradusss 5-1-2011 23:52 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
GEVONDEN op opvoeren.nl nog een soort van goedkoop ook maar het lijkt wel alsof het een een normale pijp is bij de inlaat, op mn cilinder zou die met 2inbusjes vast moeten hoe doe ik dat?


d'r zal een losse flens bij zitten met 2 veren. die flens schroef je aan de cilinder, en an schuif je de uitlaat er overheen, en trek je em met die 2 veren vast.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
MT_driver 6-1-2011 11:46 Print reply
Posts: 324
Hey,

Op de bijvul dop van de radiateur zit een slangetje, waar moet die op aangesloten worden?
 
40000KM op de teller :D
pieke.faessen 6-1-2011 11:55 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Hey,

Op de bijvul dop van de radiateur zit een slangetje, waar moet die op aangesloten worden?

nergens op
misschien een overloop bakje, maar je kan m ook gewoon lekker laten bungelen

Dit bericht is gewijzigd door pieke.faessen op 6-1-2011 om 11:56 uur.
 
Motorhispania RX te koop. 600 euro. PM!!
stefkee3 6-1-2011 12:51 Print reply

Posts: 496
Oke jongens, klein probleempje.

Ik wou vandaag met m'n brommer naar school gaan, toen die er na een km of 20 ineens mee ophield.

Na even rustig een sigaretje te hebben gerookt, en een beetje staan te vloeken starte die weer, en kon ik zo een 200m rijden.

Daarna weer hetzelfde probleem.

Nu leek het mij zo dat mijn vlotter leegtrok.

Na eens fantsoenlijk gekeken te hebben, bleek dus dat mijn caberateur zo lek als een deur was.

Alleen vind ik het raar, want de benzine stroomt eruit op de plaats waar je (Geloof ik!) je eventueele powerbox kunt zetten.
(nippel onder op de vlotterbak.)

Hoe kan dit? iemand ideƩn?
 
Verveling :)
Freddy-fish 6-1-2011 12:56 Print reply

Posts: 2129
je vlotter blijft waarschijnlijk gewoon hangen en gooit alle benzine eruit via de overloop, ff je carb schoonmaken zal genoeg zijn
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
stefkee3 6-1-2011 13:01 Print reply

Posts: 496
Ik heb hem voor de revissie schoongemaakt, gewoon met pure benzine.

heb er toen wel een andere vlotternaald ingezet, omdat op een of ander manier de ori niet werkte, (van 12mm in 16mm gezet, was allebij 14)
 
Verveling :)
Freddy-fish 6-1-2011 13:34 Print reply

Posts: 2129
heeft hij hiervoor wel goed gelopen dan?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 131457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 208
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 206, 207, 208Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved