Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aprillia RS50 soort vastloper ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 710 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63444 - Aprillia RS50 soort vastloper ?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Oldtimers 5-1-2011 18:35 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


als je te slap bent lukt dat inderdaad niet. een beetje brommer kun je als je je best doet door alle versnellingen duwen, helemaal als ie standaard compressie heeft.

als je hebt gelezen staat er dat het niet tot heel zwaar kan en het is zwaarder dan normaal, moet het toch een beetje goed kunnen formuleren, ohwja bedankt voor je behulpzame reactie heb er veel aan gehad (not)
 
Floris-tsx 5-1-2011 21:42 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oldtimers
[...]

als je hebt gelezen staat er dat het niet tot heel zwaar kan en het is zwaarder dan normaal, moet het toch een beetje goed kunnen formuleren, ohwja bedankt voor je behulpzame reactie heb er veel aan gehad (not)


Grote bek...

Je brommer is helemaal naar de aids. Je hebt een warmloper gehad en je zult daardoor een nieuwe versnellingsbak, cilinder en cilinderkop moeten kopen. Kost voor zo'n RS50 denk rond de 500 euro. Dat is wat ik hoop en wat ik denk.



Oja, wat je voor je eigen welzijn even kunt doen, is alles wat hier gezegd wordt netjes in acht nemen en zodra het tot niets leidt, niet op een bovenstaande manier mensen afserveren, maar gewoon netjes verder vragen.


 
Iedereen kan professioneel worden
Freddy-fish 5-1-2011 21:53 Print reply

Posts: 2129
nou nou, gewoon even de olie aftappen, cilindertje eraf halen, kijken wat er mis mee is, krukasje ff voele voor speling,

heel dat blok zal waarschijnlijk een beurt nodig hebben, en dan bedoel ik geen onderhoudsbeurtje maar een revisie beurt, dit gaat geld kosten
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
gradusss 5-1-2011 22:24 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oldtimers
[...]

als je hebt gelezen staat er dat het niet tot heel zwaar kan en het is zwaarder dan normaal, moet het toch een beetje goed kunnen formuleren, ohwja bedankt voor je behulpzame reactie heb er veel aan gehad (not)


dan duw je toch lekker een eind door met je kapotte rs50? en van Red kun je zn voet....



als je kunt lezen zie je dat dat stukje een reactie was op een andere post. en mij boeit het verder niks...mijn brommer doet het en die van jou niet.

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 5-1-2011 om 22:25 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
StineZ 5-1-2011 23:29 Print reply
Posts: 571
Als het in zn 1 lukt, lukt het in zn 6 ook ik neem aan dat met dat lopen bedoelt dat je de koppeling in hebt? Ik had ook ooit is zoiets, bleek dat er iets ''langs'' mn lucht filter in mn carb was gekomen, hierdoor is op de 1 of andere manier mn sproeier verkeert te recht gekomen, maar ik kreeg en niet meer aan.
 
Turbokit
Drumsan 6-1-2011 14:20 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oldtimers
[...]

maar is bij het terugschakelen een best hard geklak normaal ?


als je het in hoge toeren doet wel
 
ChielTZR 6-1-2011 15:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


als je het in hoge toeren doet wel


?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Marcooow 6-1-2011 18:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


?



volgens mij bedoeld drumsan dat als je in de 6 zit, je koppeling inknijpt en dan de brommer uit laat rollen, dat je niet meteen als je nog 60 rijd terug moet gaan schakelen naar de 1 want dan hoor je gekke geluidjes. dan draaien denk ik je tandwielen nog te hard
 
faster than a bullet!
w0ut3r 6-1-2011 18:42 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


volgens mij bedoeld drumsan dat als je in de 6 zit, je koppeling inknijpt en dan de brommer uit laat rollen, dat je niet meteen als je nog 60 rijd terug moet gaan schakelen naar de 1 want dan hoor je gekke geluidjes. dan draaien denk ik je tandwielen nog te hard

Met de gekke geluiden zal het wel meevallen als je gewoon je koppeling gebruikt. Je achterwiel zal alleen wat gaan slippen. Niks ernstigs dus.
 
www.TheGreenBoxz.nl
Drumsan 6-1-2011 20:32 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]

Met de gekke geluiden zal het wel meevallen als je gewoon je koppeling gebruikt. Je achterwiel zal alleen wat gaan slippen. Niks ernstigs dus.


en je hoort een goeie klak omdat je tandwielen nog hard draaien.... op het moment dat je je koppeling inknijpt als je veel toeren maakt draaien de tandwielen gewoon door en zakken langzaam terug in toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 6-1-2011 om 20:33 uur.
 
st.nyksterdriver 6-1-2011 20:36 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


en je hoort een goeie klak omdat je tandwielen nog hard draaien.... op het moment dat je je koppeling inknijpt als je veel toeren maakt draaien de tandwielen gewoon door en zakken langzaam terug in toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 6-1-2011 om 20:33 uur.

zolang je brommer vooruit rolt blijven je tandwielen ook draaien als die in de versnelling staat je krukas zakt in toeren (behalve als je gas blijft geven natuurlijk)
 
Drumsan 6-1-2011 20:38 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

zolang je brommer vooruit rolt blijven je tandwielen ook draaien als die in de versnelling staat je krukas zakt in toeren (behalve als je gas blijft geven natuurlijk)


Klopt, maar dan staan ze in verbinding met een wiel.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 6-1-2011 om 20:38 uur.
 
Oldtimers 6-1-2011 22:15 Print reply
Posts: 10
Bedankt iedereen voor de nuttige en snelle reacties
 
Tobias Verhoef 7-1-2011 14:07 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Als het in zn 1 lukt, lukt het in zn 6 ook ik neem aan dat met dat lopen bedoelt dat je de koppeling in hebt? Ik had ook ooit is zoiets, bleek dat er iets ''langs'' mn lucht filter in mn carb was gekomen, hierdoor is op de 1 of andere manier mn sproeier verkeert te recht gekomen, maar ik kreeg en niet meer aan.


Je mag best hard hollen als je hem in zn 6 wil aankrijgen.
In zn 1 draait de krukas het hardst en dan heb je het meeste kans dat hij start.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oldtimers
[...]

maar is bij het terugschakelen een best hard geklak normaal ?



Als je ketting rot is dan is het niet erg. Maar met een verse ketting hoor je weinig tot niets als het allemaal goed zit.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

Dit topic is 3589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved