Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - paddestoel inlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63440 - paddestoel inlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nitro bike 4-1-2011 21:23 Print topicpost
Posts: 50
hallo
ik zou graag een paddestoel inlaat in mijn cilinder maken
maar levert het ook echt meer vermogen op?
heeft iemand mischien het al eens gedaan en de cilinder ook uitgeprobeerd?
heb alle andere topics al gelezen over de paddestoel inlaat maar kan daar niet echt uithalen of je er ook wat mee wint
 

JB1 4-1-2011 21:24 Print reply

Posts: 14881
Je vergroot je inlaat oppervlakte ermee. Dus het is mogelijk dat je een vermogenstoename krijgt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 4-1-2011 21:28 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Je vergroot je inlaat oppervlakte ermee. Dus het is mogelijk dat je een vermogenstoename krijgt


ja maar of de vorm ook zin heeft..?

ik had 2 eurocilindro`s

1 met paddo inlaat

1 met de normale inlaat zoals nou 50cc athena heeft (gaat over mt5

en het werd mij aangeraden om die met normale inlaat te gebruiken omdat deze dus een spijl heeft en dus betrouwbaarder
 
faster than a bullet!
JB1 4-1-2011 21:32 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


ja maar of de vorm ook zin heeft..?

ik had 2 eurocilindro`s

1 met paddo inlaat

1 met de normale inlaat zoals nou 50cc athena heeft (gaat over mt5

en het werd mij aangeraden om die met normale inlaat te gebruiken omdat deze dus een spijl heeft en dus betrouwbaarder


Het lijkt mij ook een stuk betrouwbaarder.

Maar ik denk dat het alleen bij extreme tuning merkbaar word.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 4-1-2011 21:35 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Het lijkt mij ook een stuk betrouwbaarder.

Maar ik denk dat het alleen bij extreme tuning merkbaar word.


bij sprint enzo zou je het kunnen doen omdat je er wel meer opp mee hebt maar geen betrouwbaarheid.

zelfde als een brede uitlaatpoort en een net zo brede vlinderpoort. door de spijl word de cilinder betrouwbaarder (niet tegen jb1 maar tegen nitro bike)

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 4-1-2011 om 21:35 uur.
 
faster than a bullet!
JB1 4-1-2011 21:36 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


bij sprint enzo zou je het kunnen doen omdat je er wel meer opp mee hebt maar geen betrouwbaarheid.

zelfde als een brede uitlaatpoort en een net zo brede vlinderpoort. door de spijl word de cilinder betrouwbaarder (niet tegen jb1 maar tegen nitro bike)

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 4-1-2011 om 21:35 uur.


Die spijl is er alleen maar om de zuigerveer op te vangen dan.

Bij de paddo inlaat is ie er om de zuiger niet te laten kantelen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 4-1-2011 21:40 Print reply

Posts: 29286
Bij de eurocilindro is de inlaat erg smal dus is doe spijl niet nodig.
Tenzij je een hele breede inlaat wilt hebben (in een kleine boring) heb je die spijl nodig.
Bij een standaard eurocilindro is er niks aan de hand.


@ts wat voor cilinder heb je, wat voor carburateur , membraan.

Tsja wat is winst, verwacht niet dat je een paddo inlaat maakt en ineens gaat hij op het achterwiel.
Alleen als de huidige inlaat opp erg klein is, dan zou je vermogen kunnen winnen omdat je hem meer opp geeft.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-1-2011 om 21:43 uur.
 
Marcooow 4-1-2011 21:41 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Die spijl is er alleen maar om de zuigerveer op te vangen dan.

Bij de paddo inlaat is ie er om de zuiger niet te laten kantelen.


die spijl is er ook bij een bredere vlinderpoort om de zuiger niet te laten kantelen. een zuiger gaat toch ook kantelen bij een te brede uitlaatpoort

paddo inlaat heeft geen spijl. ?
 
faster than a bullet!
nitro bike 4-1-2011 21:50 Print reply
Posts: 50
heb nu nog een 70cc imitatie waar ik het op uit wil proberen
de inlaatpoort is nog aardig dun dus niet te breed maar als je alles afschuind dus geen vierkante poort dan slijt het toch niet zo snel?
zo ongeveer


edit: heb nog een standaard 2 kleps membraan en een 21mm tkd

Dit bericht is gewijzigd door nitro bike op 4-1-2011 om 21:51 uur.
 
kenny77 4-1-2011 21:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
@ts wat voor carburateur , membraan heb je.




trouwens deze vraag had je ook al eens gesteld in je andere topic, vroeg ik ook wat voor carburateur erop kwam, heb je ook geen antwoord op gegeven.

edit: aha ik was te laat met vragen.

tsja 21mm is niet bijster groot, zoals je het nu hebt zou nog wel kunnen , veel groter zou ik hem niet maken.

Je kan ook alleen de spijl een stuk dunner maken en de poortje iets meer naar links en rechts maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-1-2011 om 21:59 uur.
 
Marcooow 4-1-2011 21:53 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nitro bike
heb nu nog een 70cc imitatie waar ik het op uit wil proberen
de inlaatpoort is nog aardig dun dus niet te breed maar als je alles afschuind dus geen vierkante poort dan slijt het toch niet zo snel?
zo ongeveer
afbeelding

edit: heb nog een standaard 2 kleps membraan en een 21mm tkd

Dit bericht is gewijzigd door nitro bike op 4-1-2011 om 21:51 uur.


het kan opzich wel maar het moet niet al te breed zijn. en een grotere poort betekent ook meer slijtage dat bedoelde ik ook met betrouwbaarheid
 
faster than a bullet!
nitro bike 4-1-2011 22:07 Print reply
Posts: 50
hoe kan ik het beste het stukje raam er tussen weg halen?
denk dat ik er volgende week aan gaa beginnen maakt toch niet zoveel uit als deze cilinder vast loopt want dan gooi ik hem weg
 
kenny77 4-1-2011 22:22 Print reply

Posts: 29286

met een zaagje ofzo.
 
nitro bike 16-1-2011 14:24 Print reply
Posts: 50
gister is het pistonpen clipje losgelopen tijdens het crossen dus had de cilinder er weer af gehaald en ben toen begonnen met de paddestoel inlaat.
hier wat foto's:


cilinder is ook te koop dus als je een mooi project wil mag je de cilinder voor een paar euro wel hebben
 

Dit topic is 2428 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved