Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - zwakke stroom vanuit de bougiekabel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63433 - zwakke stroom vanuit de bougiekabel
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sjoerd derbiXD 3-1-2011 20:59 Print reply
Posts: 47
ik heb al even gekeken en ik heb de cdi en bobine in een behuizing zitten.

 
sjoerd derbiXD 3-1-2011 21:26 Print reply
Posts: 47
dan ligt het cker aan de ontsteking? maar k zal morgen eerst even een poelitrekker halen om het vliegwiel eraf te krijgen

 
leonmt5 3-1-2011 22:19 Print reply

Posts: 799
dan ligt het aan je spoel.
 
bert : bezopen en rijd toch.
StineZ 4-1-2011 0:48 Print reply
Posts: 571
Maar dan vindt ik het raar dat ie soms wel hard schokt...

Vraagje nu men hier toch over nadenkt. Mijn electrische start van mn gp50 draait mooi, alleen start mijn brommer niet. Zou dit dan te maken kunnen hebben met te weinig stroom in de bougiekabel? Hij loopt wel goed als ik hem aanren. Als mijn brommer warm is en zet hem met choke aan, uit kan ik hem electrisch starten, duurt ruim een seconde maar slaat dan wel aan. Iemand een idee?
 
Turbokit
Zundapp rules 4-1-2011 0:56 Print reply

Posts: 70
Bougiedop met verkeerde weerstand, ?

Of bougiekabel gebroken en lekt

Kleur of grote van de vonk zegt verder weinig

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 4-1-2011 om 0:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 4-1-2011 om 0:57 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-1-2011 1:21 Print reply

Posts: 9841
mss heb je wel ergens gewoon slecht contact of kabelbreuk.

je weet iig zeker dat het niet in je bobine/cdi zit.

meer niet.

ga eerst je bedrading maar eens mooi nalopen en nameten (als je geen multimeter hebt ga je die morgen direct kopen, desnoods sluiten je ouders een derde hypotheek af voor die 10 euro). Zonder multimeter ga je niet beginnen aan elektrische problemen, want dan zit je maar te speculeren en uiteindelijk alsnog veel geld uit te geven aan onderdelen die helemaal niet vervangen hoeven te worden.

als je niets afweet van elektriek willen we je gerust op weg helpen

 
Too cool for school!
kpotmake 4-1-2011 7:49 Print reply

Posts: 3065
slechte massa kun je trouwens ook erg aparte storingen van krijgen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
sjoerd derbiXD 4-1-2011 12:25 Print reply
Posts: 47
okj k ga zo dan eerst de kabels enzo allemaaal eens even nalopen op breuken enzo voort we hebben wel een multimeter.

 
ChielTZR 4-1-2011 16:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd derbiXD
ik heb al even gekeken en ik heb de cdi en bobine in een behuizing zitten.



ik meende dat xtreme het gescheiden had?

alhoewel..

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 4-1-2011 om 16:46 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
sjoerd derbiXD 4-1-2011 16:55 Print reply
Posts: 47
bij mij in ieder geval niet
 
arnoud111 4-1-2011 19:11 Print reply

Posts: 151
Ik lees in het begin,dat je schokken krijgt,als je de bougiekabel vasthoudt???

Vervang dan je bougiekabel maar eens,hoogstwaarschijnlijk dat ie niet goed meer is.

En zorg dat je massa in orde.
 
sjoerd derbiXD 4-1-2011 19:26 Print reply
Posts: 47
jah k krijg soms een schok als ik mijn vinger op de bougiekabel leg weet je wel op het koperdraad maar je hoort dan altijd een schok te krijgen maaar k krijg soms en vaak is die schok dan maar heel zwak. k kreeg voorheen altijd een veel sterkre schok

 
sjoerd derbiXD 4-1-2011 19:45 Print reply
Posts: 47
ik heb ook even met een multimeter gemeten of er stroom op de draadjes stond maar er zijn 4 draden die naar de onsteking gaan een gele, rode, groene en een witte maar k had alleen stroom op de groene. de groene, witte en rode zijn voor de cdi/bobine

 
tsxhunter 4-1-2011 19:48 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjoerd derbiXD
jah k krijg soms een schok als ik mijn vinger op de bougiekabel leg weet je wel op het koperdraad maar je hoort dan altijd een schok te krijgen maaar k krijg soms en vaak is die schok dan maar heel zwak. k kreeg voorheen altijd een veel sterkre schok



jij hebt net als mij altijd wel wat met de brommer he

maar je moet het blok en de bougiekabel vast houden he. en idd, vervang de bougiekabel eens of had je die ook al getest op de andere brommer?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
arnoud111 4-1-2011 19:57 Print reply

Posts: 151
Zoooo,vinger op het koperdraad,(ik dacht dat je de isolatie vast had) Jij durft wel.
Doe dat maar niet bij een auto.(ervaring )

Maar goed,
Hoe is je massa?
Als deze goed is,dan zal waarschijlijk toch je bobine niet best meer zijn.
Maar kun je de bobine van je maatje niet ff proberen?
Is het dan wel goed,dan weet je het zeker.

Bestaat het probleem dan nog,dan moet je gaan denken aan je spoelen,
niet eerder.
 

Dit topic is 7312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved