Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-takt blok met cartersmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 958 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63430 - 2-takt blok met cartersmering
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 19950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 4-1-2011 19:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ding loopt op mengsmering, dus heeft er weer helemaal geen moer mee te maken, achterlijke.


Je hebt helemaal gelijk, ik ben er niet bij met mijn hoofd.
Wat ik probeerde te zeggen, is dat er een hoop princiepes zijn besproken in dit topic, die niet zozeer met de TS zijn ding te maken hebben zoals in de post boven mijn linkje (aangezien het toch alleen maar een brainstorm topic is en er niets in de praktijk uit zal komen)
Dus ik reageerde meer op die reply's dan op het hoofdonderwerp.
 
JB1 4-1-2011 20:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Nou, Leen en ik hebben het ff uitgedacht

men neme een 4 taktblokje van een of andere Honda oid.

prak hier een cilinder op met alleen spoelpoorten en geen uitlaatpoort.

behoud de 4t zuiger en cilinderkop.

zorg dat alle kleppen tegelijk opengaan als uitlaatklep

prop een blower op je inlaat die constant draait

zorg voor directie injectie + een bougie in je cilinderkop

knoop daar een zelfprogrammeerbare injectiecomputer aan

dan heb je een 2t zoals een 2t diesel, dus zonder mengselverliezen je uitlaat in, expansiepijp vervalt dus ook



en het belangrijkste, je hebt cartersmering


Waarom de 4t zuiger behouden?
Ik zou een 2 takt zuiger zoeken, Dan blijven de poorten beneden tenminste gesloten. Zit je alleen wel met de kleppen..

Waarom directe injectie? Als je een blower erop houdt, heb je geen directe injectie nodig.

Kun je net zo goed indirecte injectie gebruiken. (Scheeld weer beunen aan de kop)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jr customs 4-1-2011 20:48 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Waarom de 4t zuiger behouden?
Ik zou een 2 takt zuiger zoeken, Dan blijven de poorten beneden tenminste gesloten. Zit je alleen wel met de kleppen..

Waarom directe injectie? Als je een blower erop houdt, heb je geen directe injectie nodig.

Kun je net zo goed indirecte injectie gebruiken. (Scheeld weer beunen aan de kop)


Mwa als je dan toch creatief bezig bent waarom zou je dan besparen op zulk soort dingen, het wordt anders als je het echt gaat maken.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 4-1-2011 20:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Waarom de 4t zuiger behouden?
Ik zou een 2 takt zuiger zoeken, Dan blijven de poorten beneden tenminste gesloten. Zit je alleen wel met de kleppen..

Waarom directe injectie? Als je een blower erop houdt, heb je geen directe injectie nodig.

Kun je net zo goed indirecte injectie gebruiken. (Scheeld weer beunen aan de kop)


je bent aan het spoelen , met inlaatlucht drijf je de uitlaatgassen weg. het is haast niet te doen dat je geen inlaatlucht de uitlaat in blaast.

als je geen directe injectie neemt dan word je inlaatlucht , een mengsel. is nogal zonder om dat in je uitlaat te blazen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
jr customs 4-1-2011 20:56 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je bent aan het spoelen , met inlaatlucht drijf je de uitlaatgassen weg. het is haast niet te doen dat je geen inlaatlucht de uitlaat in blaast.

als je geen directe injectie neemt dan word je inlaatlucht , een mengsel. is nogal zonder om dat in je uitlaat te blazen.


weer iemand die toegeeft dat 2t een ballen systeem is.
dit gebeurd bij iedere 2t
 
JB1 4-1-2011 20:57 Print reply

Posts: 14881
Uhu, zo ver was ik ook nog.

Maar ik persoonlijk zou eerst kiezen voor de indirecte methode. Als je spoelt bij een 2takt heb je datzelfde probleem ook al.

Het is in iedergeval wel makkelijker
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-1-2011 20:58 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


weer iemand die toegeeft dat 2t een ballen systeem is.
dit gebeurd bij iedere 2t


behalve bij diesels...prutser.
dat is juist het hele mooie systeem ervan.
edit: het boeit niemand of je inlaatlucht wegblaast...zolang het maar geen brandstof is.

en caspar zn idee werkt prima in theorie, maar waarom zou je dan niet meteen diesel gaan injecteren?

ik heb al vaker gedacht om een dieselprincipe op benzine te ontwikkelen, maar waarom zou je... ik zie niet echt de voordelen van benzine over diesel.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 4-1-2011 om 21:01 uur.
 
Too cool for school!
jr customs 4-1-2011 21:04 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


behalve bij diesels...prutser.
dat is juist het hele mooie systeem ervan.



mwa ik ging er vanuit dat ik dit niet apart hoefde te noemen maar ik bedoelde natuurlijk de benzine 2tjes, en dan vooral die te vinden zijn op brommers, scooters, grasmaaier,s buitenboordmotoren enz enz.
Maar sorry mijn fout.
ik doel ook niet op de 2t injectie, die werken ook op een vrij efficiënte manier.

Jammer dat ik dan gelijk een prutser ben, helemaal voor een mod...

En diesels zijn sowieso tof, 2t of 4t.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-1-2011 om 21:07 uur.

Reply op je edit, Je zou idd vrij makkelijk dat systeem toe kunnen passen met benzine maar waarom dan idd niet meteen diesel, dit is gewoon gebleken efficiënter, het enige wat dan gedaan zou moeten worden is het toepassen op kleine schaal.
hoewel dit ook niet echt een eitje is, is het toch jammer dat je iets gedateerds namaakt, maarja dit zal je altijd blijven houden met verbrandingsmotoren.


Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-1-2011 om 21:11 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-1-2011 21:11 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


mwa ik ging er vanuit dat ik dit niet apart hoefde te noemen maar ik bedoelde natuurlijk de benzine 2tjes, en dan vooral die te vinden zijn op brommers, scooters, grasmaaier,s buitenboordmotoren enz enz.
Maar sorry mijn fout.
ik doel ook niet op de 2t injectie, die werken ook op een vrij efficiënte manier.

Jammer dat ik dan gelijk een prutser ben, helemaal voor een mod...

En diesels zijn sowieso tof, 2t of 4t.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-1-2011 om 21:07 uur.


ik noem de afgelopen maand iedereen prutser. volgende maand noem ik iedereen neger, en de maand daarna noem ik iedereen kont.
heeft verder niets te maken met wat je doet, want ik weet dat je wel een lpg installatie hebt aangelegd

anyway... het hele topic gaat over die tweetakten, en jij scheert alle 2takten over één kam... dat werkt niet.. en dan heb je het topic dus niet gelezen.

weet niet of die ditech apparaten direct injecteren, maar dat zou wel slim zijn.

toch is directe benzine injectie best wel iets van de laatste jaren...normaal wordt alles nog steeds in de inlaat geinjecteerd.

maar ditech is vlgs mij een italiaanse ontwikkeling, en de hele commonrailshit komt oorspronkelijk ook van fiat als ik me niet vergis...net als die geniale multiair die ze nu weer hebben.

 
Too cool for school!
jr customs 4-1-2011 21:22 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik noem de afgelopen maand iedereen prutser. volgende maand noem ik iedereen neger, en de maand daarna noem ik iedereen kont.
heeft verder niets te maken met wat je doet, want ik weet dat je wel een lpg installatie hebt aangelegd

anyway... het hele topic gaat over die tweetakten, en jij scheert alle 2takten over één kam... dat werkt niet.. en dan heb je het topic dus niet gelezen.

weet niet of die ditech apparaten direct injecteren, maar dat zou wel slim zijn.

toch is directe benzine injectie best wel iets van de laatste jaren...normaal wordt alles nog steeds in de inlaat geinjecteerd.

maar ditech is vlgs mij een italiaanse ontwikkeling, en de hele commonrailshit komt oorspronkelijk ook van fiat als ik me niet vergis...net als die geniale multiair die ze nu weer hebben.



Dankje, ik voel me alweer meer gewaardeerd (ook al kan dat je wss geen fuck schelen)

Ik heb het hele topic met aandacht gelezen, zoals dat ik bijna alles lees dat hier voorbij komt.

Ik weet ook niet of dat directe injectie is maar ik weet wel dat ze verdomde zuinig zijn.

Maargoed, Degene die zich dus geroepen voelt om dit werkelijk te gaan bouwen:
de beste manier is het uit verkleinen van een 2t scheepsdiesel (waar het al een tijd over ging)
met directe injectie, kan op benzine of diesel.(met de juiste aanpassingen)

P.S. lpg instalatie is ook nog niet helemaal gelukt... ik had een hogedrukverdamper dus mn motor verzuipt in het gas :S maarja zo leer je het he, en wie niet waagt wie niet wint.


Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-1-2011 om 21:24 uur.

Dat bedoelde ik ook , ik was er niet van op de hoogte dat een scheepsdiesel een kruishoofd had. maar ik doelde op dat ontwerp.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-1-2011 om 21:36 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 4-1-2011 21:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


Dankje, ik voel me alweer meer gewaardeerd (ook al kan dat je wss geen fuck schelen)

Ik heb het hele topic met aandacht gelezen, zoals dat ik bijna alles lees dat hier voorbij komt.

Ik weet ook niet of dat directe injectie is maar ik weet wel dat ze verdomde zuinig zijn.

Maargoed, Degene die zich dus geroepen voelt om dit werkelijk te gaan bouwen:
de beste manier is het uit verkleinen van een 2t scheepsdiesel (waar het al een tijd over ging)
met directe injectie, kan op benzine of diesel.(met de juiste aanpassingen)

P.S. lpg instalatie is ook nog niet helemaal gelukt... ik had een hogedrukverdamper dus mn motor verzuipt in het gas :S maarja zo leer je het he, en wie niet waagt wie niet wint.


Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-1-2011 om 21:24 uur.


ik zou niet precies scheepsmotor namaken, die heeft een kruishoofd en zal dus veel te hoog worden om in je brommertje te bouwen, het idee van thijsse en leen lijkt me het best haalbaar
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jr customs 4-1-2011 21:41 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik zou niet precies scheepsmotor namaken, die heeft een kruishoofd en zal dus veel te hoog worden om in je brommertje te bouwen, het idee van thijsse en leen lijkt me het best haalbaar



Dat bedoelde ik ook , ik was er niet van op de hoogte dat een scheepsdiesel een kruishoofd had. maar ik doelde op dat ontwerp van Thijsse.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-1-2011 23:37 Print reply

Posts: 17929
het injectie stuk is juist het belangrijkst, dan kun je met die blower je cilinder spoelen zonder dat je brandstof wegblaast(het hele onefficiente deel van een 2t) gewoon op het goede moment injecteren en gaan


die 4t zuiger heb je nodig voor zijn olieschraapveer
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-1-2011 0:16 Print reply

Posts: 8591
2-takt blok met cartersmering is een contradictio in terminis.
Je hebt
-of smering in je carter
-of mengsel
niet allebei.
Als je van een 4-takt motor vertrekt, zijn spoelpoorten niet mogelijk, of je hebt een klassieke tweetakt met overbodige kleppen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-1-2011 1:42 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
2-takt blok met cartersmering is een contradictio in terminis.
Je hebt
-of smering in je carter
-of mengsel
niet allebei.
Als je van een 4-takt motor vertrekt, zijn spoelpoorten niet mogelijk, of je hebt een klassieke tweetakt met overbodige kleppen.


zwets niet man... je hebt wel gelijk dat je óf mengsel óf smering in je carter hebt, maar een tweetakt heeft helemaal niet per se mengsel door zn carter. een 2takt met een cyclus van 4 slagen is een contradictio in terminis.

Dus gebruik óf geen moeilijke woorden, óf heb je kennis op een rijtje

Verder ben ik het nog niet eens met je andere punten ook. Ik kan zo poorten in een viertakt maken, geen probleem. Even kwestie van de zuigerveren locken.
Van tweetakt naar meertakt is lastiger omdat je met die gore uitlaatpoort zit.

en dan nog is het allemaal onzin want je bouwt niet ff iets om, zo werkt het niet. dat is net als een wankelmotor ombouwen naar straalmotor.

 
Too cool for school!

Dit topic is 19950 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved