Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-takt blok met cartersmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63430 - 2-takt blok met cartersmering
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 3-1-2011 19:51 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


nee, met normale 4-takt variabele kleptiming zoals vtec word de nokkenas alleen wat verdraaid waardoor kleppen vroeger of later open gaan, eventueel wat langer, en bij sommige systemen wat verder open of minder ver open.

dit systeem veranderd de totale timing en schakelt dus over een extreem gebied om van 1 ontbranding per 4 slagen naar 1 ontbranding per 2 slagen te gaan.

Ja dat snap ik, maar ik had het over wat anders.
Ik dacht dat Jelmer met ''variabele nokkenas'' vtec bedoelde, wist niet dat hij het over dat blokje had met 4 en 2takt in 1.
 
kpotmake 3-1-2011 20:11 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Red! (Je avatar )

Ik heb trouwens nog wat verder gezocht, en heb eigenlijk gehoopt op een filmpje oid, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden

you should read this book my foot wrote...
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
JB1 3-1-2011 20:19 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

you should read this book my foot wrote...


Ik weet , die vent is geniaal
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 3-1-2011 20:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



indicateurdiagrammen?

piekdrukmetingen bedoel je denk ik, die stomme banaan?


ja die ja, we hebben qua praktijk alleen nog maar een cilinder kopje eraf gehaalt en gedemonteerd, verder beetje bananen tekenen en rekenen aan de motor. je weet wel effectieve druk en dat soort toestanden
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kpotmake 3-1-2011 20:39 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja die ja, we hebben qua praktijk alleen nog maar een cilinder kopje eraf gehaalt en gedemonteerd, verder beetje bananen tekenen en rekenen aan de motor. je weet wel effectieve druk en dat soort toestanden

is met 9/10 leraren het verhaal he,

gaan er allemaal vanuit dat je in een laboratorium terecht komt ipv een werkplaats

daar loop je ook stage voor

want als je aan die 9 leraren vraagt hoe je iets moet doen wat net iets spannender wordt als een cilinder kopje eraf trekken dan krijgen ze het meestal ook ineenkeer erg warm

en die enkeling die overblijft is praktijkleraar

kun je school ook niet kwalijk nemen, want als je verstand van techniek hebt en je hebt de keuze: voor de klas staan of de hele dag motoren uit elkaar trekken is voor de meeste de keuze snel gemaakt
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Aprilia RX 50 2003 3-1-2011 20:44 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

is met 9/10 leraren het verhaal he,

gaan er allemaal vanuit dat je in een laboratorium terecht komt ipv een werkplaats

daar loop je ook stage voor

want als je aan die 9 leraren vraagt hoe je iets moet doen wat net iets spannender wordt als een cilinder kopje eraf trekken dan krijgen ze het meestal ook ineenkeer erg warm

en die enkeling die overblijft is praktijkleraar

kun je school ook niet kwalijk nemen, want als je verstand van techniek hebt en je hebt de keuze: voor de klas staan of de hele dag motoren uit elkaar trekken is voor de meeste de keuze snel gemaakt


kan, of je krijgt vrouw en kinders en bent varen beetje zat dus ga je les geven
of je hebt t zo grondig verknalt dat je t zo weet te verkloten dat je ontslagen wordt en nerges anders meer aangenomen wordt dan op school

ontopic: volgens mij kan dit redelijk simpel
heel 4takt blok incl cilinder, vervang je de onsteking voor die van een 2 takt, verander je de nokkenas zodat je kleppen vaker open en dicht gaan waardoor je de spoelslag overslaat. dan verder nog een soort van turbo of compressor
en volgens mij heb je dan gewoon een 2 takt met een in en uitlaat poort
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-1-2011 20:46 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


kan, of je krijgt vrouw en kinders en bent varen beetje zat dus ga je les geven
of je hebt t zo grondig verknalt dat je t zo weet te verkloten dat je ontslagen wordt en nerges anders meer aangenomen wordt dan op school

ontopic: volgens mij kan dit redelijk simpel
heel 4takt blok incl cilinder, vervang je de onsteking voor die van een 2 takt, verander je de nokkenas zodat je kleppen vaker open en dicht gaan waardoor je de spoelslag overslaat. dan verder nog een soort van turbo of compressor
en volgens mij heb je dan gewoon een 2 takt met een in en uitlaat poort



sow, wat denk je zelf? ga het principe van een 4takt maar eens onderzoeken en kom dan terug, want als het zo makkelijk was bestond het allemaal wel

die ontsteking is het minste probleem, de meeste 1 cilinders rijden met wasted spark
 
Aprilia RX 50 2003 3-1-2011 20:54 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



sow, wat denk je zelf? ga het principe van een 4takt maar eens onderzoeken en kom dan terug, want als het zo makkelijk was bestond het allemaal wel

die ontsteking is het minste probleem, de meeste 1 cilinders rijden met wasted spark


ik denk dat t commercieel gewoon niet uit kan en dat t daarom nog niet bestaat.
maar als je toch gewoon zorgt dat er elke slag brandstof ingespoten wordt, elke slag de uitlaatgassen afgevoerd worden en elke slag een vonk is (juiste timing alles natuurlijk maar lijkt me logisch)
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gradusss 3-1-2011 20:54 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]

ontopic: volgens mij kan dit redelijk simpel
heel 4takt blok incl cilinder, vervang je de onsteking voor die van een 2 takt, verander je de nokkenas zodat je kleppen vaker open en dicht gaan waardoor je de spoelslag overslaat. dan verder nog een soort van turbo of compressor
en volgens mij heb je dan gewoon een 2 takt met een in en uitlaat poort


of je zet je carburateur rechtstreeks op de uitlaat met een bougie er tussen en blaast er lucht door heen...dan heb je dat hele 2 takt en 4 takt verhaal met kleppen, cilinders en zuigers niet nodig. gewoon een dikke vlam en klaar

 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Aprilia RX 50 2003 3-1-2011 21:01 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


of je zet je carburateur rechtstreeks op de uitlaat met een bougie er tussen en blaast er lucht door heen...dan heb je dat hele 2 takt en 4 takt verhaal met kleppen, cilinders en zuigers niet nodig. gewoon een dikke vlam en klaar



probleem dan heb je geen druk die de zuiger naar beneden drukt

eerst inlaatklep open mengsel erin, dan dicht zuiger naar boven en onsteken
dan als dat gebeurt is op juiste moment uitlaatklep open
en dat herhaal je zo snel mogenlijk achter mekaar en je hebt een 2 takt met kleppen en cartersmering

tenminste als ik het goed heb, als iemand er anders over denktmeldt t maar even, maar dan ook waarom het niet kan
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
gradusss 3-1-2011 21:21 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]




eerst inlaatklep open mengsel erin, dan dicht zuiger naar boven en onsteken
dan als dat gebeurt is op juiste moment uitlaatklep open
en dat herhaal je zo snel mogenlijk achter mekaar en je hebt een 2 takt met kleppen en cartersmering

tenminste als ik het goed heb, als iemand er anders over denktmeldt t maar even, maar dan ook waarom het niet kan


in 1 slag moet je inlaatklep dan open en dicht, je uitlaatklep open en dicht, en in de tussenliggende tijd je cilinder spoelen en de arbeid er uit halen...das erg krap

volgens mij vergis ik me toch?
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 3-1-2011 om 21:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 3-1-2011 om 21:26 uur.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 3-1-2011 22:17 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik denk dat t commercieel gewoon niet uit kan en dat t daarom nog niet bestaat.
maar als je toch gewoon zorgt dat er elke slag brandstof ingespoten wordt, elke slag de uitlaatgassen afgevoerd worden en elke slag een vonk is (juiste timing alles natuurlijk maar lijkt me logisch)



heeft niks met commercieel te maken, het gaat gewoon niet

bij een viertakt gaat de zuiger omhoog om uitlaatgassen weg te drukken, of om mengsel te comprimeren, en omlaag door een ontbranding of om mengsel aan te zuigen

hoe wil je dat in 2 slagen gaan doen? zonder poorten gaat dat niet lukken
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-1-2011 22:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



heeft niks met commercieel te maken, het gaat gewoon niet

bij een viertakt gaat de zuiger omhoog om uitlaatgassen weg te drukken, of om mengsel te comprimeren, en omlaag door een ontbranding of om mengsel aan te zuigen

hoe wil je dat in 2 slagen gaan doen? zonder poorten gaat dat niet lukken


poorten maken waardoor je naar binnen kunt blazen.
na 3/4 van de arbeid open je kleppen in de kop, en laat je de zuiger een aantal poorten rondom in de cilinderwand openen , door de poorten blaas je verse lucht in de cilinder welke de uitlaatgassen verdrijft door de kleppen in de kop. evt laat je de kleppen iets eerder sluiten als de poorten waardoor je ook nog iets druk kunt zetten in de cilinder. zodra de kleppen gesloten zijn kun je brandstof injecteren in de cilinder.

ja je bent poorten nodig. maar deze hoeven niet in contact te staan met het carter.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-1-2011 om 22:38 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Maeddy 3-1-2011 23:44 Print reply

Posts: 1059
Het principe zou moeten zijn:

Inlaatklep plus uitlaat klep tegelijk open. Blaas er mengsel doorheen met een compressor, en men heeft een tweetakt. Monteer hydraulische klepbesturing en men kan switchen tussen twee- en viertakt.

yesss, goed bedacht

Onee, het bestaat al en heet 2/4 sight. Ziehier: http://publishing.yu...ight/resources/1.htm
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Vets_Tom 4-1-2011 0:14 Print reply

Posts: 297
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


poorten maken waardoor je naar binnen kunt blazen.
na 3/4 van de arbeid open je kleppen in de kop, en laat je de zuiger een aantal poorten rondom in de cilinderwand openen , door de poorten blaas je verse lucht in de cilinder welke de uitlaatgassen verdrijft door de kleppen in de kop. evt laat je de kleppen iets eerder sluiten als de poorten waardoor je ook nog iets druk kunt zetten in de cilinder. zodra de kleppen gesloten zijn kun je brandstof injecteren in de cilinder.

ja je bent poorten nodig. maar deze hoeven niet in contact te staan met het carter.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-1-2011 om 22:38 uur.


kijk we zitten weer netjus bij het tweetakt diesel principe. Het is allemaal mogenlijk alleen nu nog klein en krachtig. Aangezien tweetakt diesels 200omw/min draaien en dan is het spoelen geen probleem echter hoe harder je draait hoe slechter het gaat.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?

Dit topic is 20016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved