Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-takt blok met cartersmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63430 - 2-takt blok met cartersmering
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 19958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 3-1-2011 18:36 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik zit nu op terschelling op de zeevaartschool (1e jaar) en daar krijgen we ook les over dit soort motoren, maar die grote 2 slag motoren hebben een kruishoofd e.d. dus werkt allemaal wel ff anders dan een bromblokje
maar zo ben ik wel op t idee gekomen en nu leek het me eens interessant om t op brommerforum voor te stellen



je word toch wel machinist he?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
zonder dat kruishoofd verhaal kom je denk ik niet verder. je ziet dat nr 7 zorgt voor de scheiding tussen carter en cilinder. als je dat op een 2 takt blokje kunt bouwen zou het verder wel te realiseren zijn. alleen word je bouwhoogte van je blok dus een stuk langer en moet je een best vage cilinder gaan bouwen. ik denk dat het grote nadeel ervan is dat je bewegende massa erg hoog word door die constructie en je dus niet het toerental kunt halen wat je een vergelijkbaar 2 takt blok zonder die constructie kan halen.



klopt, zonder kruishoofd nauwelijks te doen, ik gaf alleen maar aan dat 2takten met cartersmering best mogelijk zijn
 
kpotmake 3-1-2011 18:54 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Word al mee geexperimenteerd met een Jaguar V6 blok met variabele nokkenas.

Is 4 en 2 takt blok dan.

van variabele kleptiming / hoogte wordt een blok niet ineenkeer een 2 takt

edit: die komt in mijn rijtje van kwoots

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 3-1-2011 om 18:54 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
JB1 3-1-2011 18:57 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

van variabele kleptiming / hoogte wordt een blok niet ineenkeer een 2 takt

edit: die komt in mijn rijtje van kwoots

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 3-1-2011 om 18:54 uur.


Ja, nee dat snap ik ook wel.
Maar ze zijn er mee bezig

Het blok kan OF elke 2e slag arbeid leveren, OF elke 4e slag.

Ik heb het artikel laatst ergens nog gezien.

Edit: http://www.treehugge...-stroke-4-stroke.php
Bitte

Dit bericht is gewijzigd door JB1 op 3-1-2011 om 18:58 uur.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 3-1-2011 19:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



je word toch wel machinist he?

[...]



klopt, zonder kruishoofd nauwelijks te doen, ik gaf alleen maar aan dat 2takten met cartersmering best mogelijk zijn


in princiepe worden we maritiem officier in het 3e jaar kunnen we pas specialiseren
machinist lijkt me we leuker, maar nu leren we alleen maar uit boeken nog: indicateur diagrammen enz
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leen 3-1-2011 19:07 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


in princiepe worden we maritiem officier in het 3e jaar kunnen we pas specialiseren
machinist lijkt me we leuker, maar nu leren we alleen maar uit boeken nog: indicateur diagrammen enz



indicateurdiagrammen?

piekdrukmetingen bedoel je denk ik, die stomme banaan?
 
tvmierlo 3-1-2011 19:10 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Gewoon VTEC dus?


Er staat toch Jaguar, geen Honda... VTEC is een variabele kleptiming-systeem van Honda en elk merk heeft hier een andere "naam" voor.
 
gradusss 3-1-2011 19:13 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



indicateurdiagrammen?

piekdrukmetingen bedoel je denk ik, die stomme banaan?


ja dat zijn die stomme bananen...de een noemt het indicateur diagram, de ander noemt het (piek)druk meting
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Leen 3-1-2011 19:15 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


ja dat zijn die stomme bananen...de een noemt het indicateur diagram, de ander noemt het (piek)druk meting



en waar heb jij gezeten dat je zoveel van de grote diesels afweet?
 
knoffy 3-1-2011 19:16 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


ja dat zijn die stomme bananen...de een noemt het indicateur diagram, de ander noemt het (piek)druk meting



aah niet die diagrammen snap er niks van :P en het is teveel rekenwerk
 
Leen 3-1-2011 19:18 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]



aah niet die diagrammen snap er niks van :P en het is teveel rekenwerk



en ik kan je verzekeren, je gebruikt het echt nooit.

enige wat je doet is kijken of er onderling grote verschillen zijn en als we ons echt vervelen willen de krukaspositiesensor er nog wel eens bijhangen om te zien oftie netjes op de juiste timing piekt...
 
gradusss 3-1-2011 19:20 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



en waar heb jij gezeten dat je zoveel van de grote diesels afweet?


ooit in een grijs verleden de fout A.O.T. te gaan doen op een mts, dat heette vroeger scheepswerktuigkunde en werd samengevoegd met procestechniek en was dus 10x kudtdtdd. enige leuke waren de onderdelen die je af en toe zag, drijfstang van 1.5 meter, zuigerpennen van 20cm doorsnee, en hoelahoepen met zuigerveren
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Gerard1793 3-1-2011 19:29 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


ooit in een grijs verleden de fout A.O.T. te gaan doen op een mts, dat heette vroeger scheepswerktuigkunde en werd samengevoegd met procestechniek en was dus 10x kudtdtdd. enige leuke waren de onderdelen die je af en toe zag, drijfstang van 1.5 meter, zuigerpennen van 20cm doorsnee, en hoelahoepen met zuigerveren

AOT is tof ik doe het ook
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Paul de Salmiakbal 3-1-2011 19:35 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
[...]


Er staat toch Jaguar, geen Honda... VTEC is een variabele kleptiming-systeem van Honda en elk merk heeft hier een andere "naam" voor.

Maar in principe is het dus hetzelfde.
 
gradusss 3-1-2011 19:42 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Maar in principe is het dus hetzelfde.


nee, met normale 4-takt variabele kleptiming zoals vtec word de nokkenas alleen wat verdraaid waardoor kleppen vroeger of later open gaan, eventueel wat langer, en bij sommige systemen wat verder open of minder ver open.

dit systeem veranderd de totale timing en schakelt dus over een extreem gebied om van 1 ontbranding per 4 slagen naar 1 ontbranding per 2 slagen te gaan.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
JB1 3-1-2011 19:48 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


nee, met normale 4-takt variabele kleptiming zoals vtec word de nokkenas alleen wat verdraaid waardoor kleppen vroeger of later open gaan, eventueel wat langer, en bij sommige systemen wat verder open of minder ver open.

dit systeem veranderd de totale timing en schakelt dus over een extreem gebied om van 1 ontbranding per 4 slagen naar 1 ontbranding per 2 slagen te gaan.


Red! (Je avatar )

Ik heb trouwens nog wat verder gezocht, en heb eigenlijk gehoopt op een filmpje oid, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 19958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved