Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-takt blok met cartersmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63430 - 2-takt blok met cartersmering
Pagina 2 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 2-1-2011 23:56 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


waar draait de krukas in bij een doorsnee 4takt?
oliebad, in carterpan.

afbeelding

bij warmworden van motor spat dat olie natuurlijk tegen onderkant van zuiger aan enz enz.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 2-1-2011 om 23:51 uur.


waarom stel je die vraag dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Royal Club 2-1-2011 23:57 Print reply

Posts: 60390
omdat dit over een 2takt gaat

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nouja dat er geen mengsmering meer bij hoeft en je toch de kracht en toerental een 2 takt blokje heb

verder is het ook meer een vraagstuk dat we evt nog een keer uit kunnen proberen



Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 2-1-2011 om 23:58 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ChielTZR 2-1-2011 23:59 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
omdat dit over een 2takt gaat

[...]



Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 2-1-2011 om 23:58 uur.


Ja.. dat klopt. maar smering wou ie aanpakken als een 4takt toch?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
JB1 3-1-2011 0:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


meneer heeft van een tekenprogramma gehoord hoor

Wat ik wil weten, nav van de vraag van de ts, hoe houd je zuiger/smallend zich minus de smering?


Ja vette shit, dit is toch ook het topic met al die poppetjes?



Ik schreeuwde maar wat.
Ff OT: Hoe wil je de inlaat etc gaan fiksen dan?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 3-1-2011 0:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Ja.. dat klopt. maar smering wou ie aanpakken als een 4takt toch?


meh.

een 2takt smeer je de kruklagers (big/small/kogellagers) dmv mengsmering,

bij een 4takt smeer je dit alles dmv olie uit je carterpan en of direct op de lagers zoals op het plaatje van de vorige pagina.

nu neem je een 2takt motor, en neem je de olie uit de benzine weg, en ga je de kogellagers smeren met olie.

mijn vraag: hoe houd de zuiger en naaldlager zich daar onder.

meer mengsel in verhouding, maar van olie smering is geen sprake meer.


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 3-1-2011 0:09 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


meh.

een 2takt smeer je de kruklagers (big/small/kogellagers) dmv mengsmering,

bij een 4takt smeer je dit alles dmv olie uit je carterpan en of direct op de lagers zoals op het plaatje van de vorige pagina.

nu neem je een 2takt motor, en neem je de olie uit de benzine weg, en ga je de kogellagers smeren met olie.

mijn vraag: hoe houd de zuiger en naaldlager zich daar onder.

meer mengsel in verhouding, maar van olie smering is geen sprake meer.




Zuiger en naaldlager zal flink gaan slijten denk ik. Hoe moet er in godsnaam een oliefilm op de wand komen, als er geen olie in de benzine zit?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Royal Club 3-1-2011 0:11 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zuiger en naaldlager zal flink gaan slijten denk ik. Hoe moet er in godsnaam een oliefilm op de wand komen, als er geen olie in de benzine zit?


niet.
en ja, dat de zuiger en naaldlager flink gaan slijten begrijp ik, dat doet het sowieso al bij een 2takt, maar mijn vraag is dus hoeveel meer?

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 3-1-2011 om 0:11 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
JB1 3-1-2011 0:13 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


niet.


Inderdaad, dus zal er toch op de een of andere manier olie in moeten komen.
Je zou haast denken aan iets in het carter. Maar dan kan je geen 2takt principe meer voeren omdat alles via de uitlaatpoort verdwijnt.

Dus wil moet je alles via de kop eriuit gaan gooien, en krijg je kleppen bovenin.

Zou wel mogelijk zijn om dan dmv direct injectie een 2takt principe te voeren, maar dat zal wel moeilijk worden.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jr customs 3-1-2011 0:15 Print reply

Posts: 1057
dit slaat echt weer helemaal nergens op, als je olie in het carter van een 2 takt doet komt het toch door de poorten naar binnen, daarom zit de olie door de benzine.
dat nog niemand dit hier geplaatst heeft jezus ik twijfel echt over het gemiddelde vermogen van bf om logisch na te denken.

fiew, er komt toch nog iemand met inzicht, gelukkig maar.

En het gaat juist om het bigend, dat slijt ook het meest bij een 2t als je hier de smering weg haalt mag je van geluk spreken als je er nog 25km mee kan rijden.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:17 uur.
 
Royal Club 3-1-2011 0:18 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
dit slaat echt weer helemaal nergens op, als je olie in het carter van een 2 takt doet komt het toch door de poorten naar binnen, daarom zit de olie door de benzine.
dat nog niemand dit hier geplaatst heeft jezus ik twijfel echt over het gemiddelde vermogen van bf om logisch na te denken.


Het was ook de VRAAAG, of zoiets misschien te realiseren was.


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul de Salmiakbal 3-1-2011 0:19 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
dit slaat echt weer helemaal nergens op, als je olie in het carter van een 2 takt doet komt het toch door de poorten naar binnen, daarom zit de olie door de benzine.
dat nog niemand dit hier geplaatst heeft jezus ik twijfel echt over het gemiddelde vermogen van bf om logisch na te denken.

Dat is volgens mij zo obvious dat niemand dat meer hoeft te zeggen.
 
jr customs 3-1-2011 0:25 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Dat is volgens mij zo obvious dat niemand dat meer hoeft te zeggen.


oke, maar ik hoor ook al dat er gesproken wordt over de smering van het big en smallend weglaten en dat is ook nonsens.

de enige manier hoe je een 2t met olie in het carter werkend kan krijgen is door de spoelpoorten weg te laten en de cilinder te vullen met mengsel(lucht, brandstof) door de lucht eerst te comprimeren met een compressor en dan op het goede moment in de cilinder laten "blazen".

er gaat dan alleen erg veel vermogen verloren aan een compressor.
 
Paul de Salmiakbal 3-1-2011 0:27 Print reply

Posts: 5285
Wat dus eigenlijk aan de hand is, is dat je de krukasholte gesmeerd wilt hebben door blokolie zoals bij een 4takt, maar dat je tegelijkertijd het 2takt principe wilt behouden. Normaal gesproken komt je mengsel vanuit je krukasholte via je spoelpoorten je cilinder in. Nu zullen die spoelpoorten komen te vervallen, of althans, ze zullen niet meer vanuit de krukasholte komen. Zodoende zul je een andere manier moeten vinden om het mengsel de cilinder in te krijgen.
Wat dan zou kunnen (denk ik dan, geen idee of het technisch haalbaar is), is dat je de spoelpoorten op de een of andere manier direct in contact zet met de carburateur. Dan gebeurt er nog niks, want normaal gesproken bouwt je krukasholte een druk op als de zuiger naar beneden gaat, om vervolgens die druk weer af te blazen de cilinder in. Die druk zal nu komen te vervallen, dus zal er gebruik gemaakt moeten worden van een soort kleine compressor, om het mengsel de cilinder in te duwen.

 
Henk-88 3-1-2011 0:32 Print reply

Posts: 26703
Ik denk dat in dit topic het viertaktprincipe opnieuw uitgevonden gaat worden.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jr customs 3-1-2011 0:32 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wat dus eigenlijk aan de hand is, is dat je de krukasholte gesmeerd wilt hebben door blokolie zoals bij een 4takt, maar dat je tegelijkertijd het 2takt principe wilt behouden. Normaal gesproken komt je mengsel vanuit je krukasholte via je spoelpoorten je cilinder in. Nu zullen die spoelpoorten komen te vervallen, of althans, ze zullen niet meer vanuit de krukasholte komen. Zodoende zul je een andere manier moeten vinden om het mengsel de cilinder in te krijgen.
Wat dan zou kunnen (denk ik dan, geen idee of het technisch haalbaar is), is dat je de spoelpoorten op de een of andere manier direct in contact zet met de carburateur. Dan gebeurt er nog niks, want normaal gesproken bouwt je krukasholte een druk op als de zuiger naar beneden gaat, om vervolgens die druk weer af te blazen de cilinder in. Die druk zal nu komen te vervallen, dus zal er gebruik gemaakt moeten worden van een soort kleine compressor, om het mengsel de cilinder in te duwen.




dat is idd exact wat ik ook zei, het nadeel is alleen dat je daar veel
vermogen op verliest en dat je inruilt voor betrouwbaarheid, alleen spreekt dat compleet tegen wat 2t inhoud, (snel en niet slijtvast)

Opzich is het het proberen wel waard, ik kan wel op mn werk ff 4t blokje pakken, daar een 2t cil op beunen en dan gewoon compressor(fan van een turbo ofzo) aan de nokkenasketting en je bent klaar.

en dan meten wat het vermogensverlies in tegenover een normale 2t dus zelfde setup.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik denk dat in dit topic het viertaktprincipe opnieuw uitgevonden gaat worden.


Dan zal iedereen hier zien dat 4t gewoon het antwoord is!

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:40 uur.
 

Dit topic is 20013 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved