Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2-takt blok met cartersmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63430 - 2-takt blok met cartersmering
Pagina 10 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina
Dit topic is 20015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 7-1-2011 19:17 Print reply

Posts: 3065
ontopic:

als je gewoon het 2 takt principe wil behouden zoals het nou is, zou je ipv een drijfstang aan de zuiger, een zuigerstang aan de zuiger kunnen maken, en dan die zuigerstang afdichten op de een of andere manier, en aan die zuigerstang een drijfstang maken, en dan het mengsel door die ruimte laten lopen die je gecreeƫrd hebt door een zuigerstang te maken ipv door het carter

zo dus:


 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Leen 7-1-2011 19:19 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
ontopic:

als je gewoon het 2 takt principe wil behouden zoals het nou is, zou je ipv een drijfstang aan de zuiger, een zuigerstang aan de zuiger kunnen maken, en dan die zuigerstang afdichten op de een of andere manier, en aan die zuigerstang een drijfstang maken, en dan het mengsel door die ruimte laten lopen die je gecreeƫrd hebt door een zuigerstang te maken ipv door het carter

zo dus:

afbeelding



zo zit het bij een bolnes in principe ook, alleen zit je werkzuiger via een zuigerstang vast aan een spoelzuiger die tegelijk als kruishoofd dient.

is behoorlijk conventioneel hoor, om met een kruishoofd te werken.
 
kpotmake 7-1-2011 19:24 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



zo zit het bij een bolnes in principe ook, alleen zit je werkzuiger via een zuigerstang vast aan een spoelzuiger die tegelijk als kruishoofd dient.

is behoorlijk conventioneel hoor, om met een kruishoofd te werken.

ow.. is dit dus die kruishoofd crap?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-1-2011 19:32 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

ow.. is dit dus die kruishoofd crap?



alleen mis je de onderste zuiger die ervoor zorgt dat je drijfstangen niet alle kanten opklapperen
 
Leen 7-1-2011 19:33 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



alleen mis je de onderste zuiger die ervoor zorgt dat je drijfstangen niet alle kanten opklapperen



kruishoofd hoeft niet perse een zuiger te zijn, kan ook gewoon een bonk ijzer zijn.
 
kpotmake 7-1-2011 19:36 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



alleen mis je de onderste zuiger die ervoor zorgt dat je drijfstangen niet alle kanten opklapperen

daar is de zuigerstang voor
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Aprilia RX 50 2003 7-1-2011 19:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

daar is de zuigerstang voor

`
nee je bent een soort van geleiding nodig, in de vorm van een zuiger of lijsloffen oid. Dit is omdat de drijf/zuigerstang samen enorm lang zijn en dus gaan slingeren


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 7-1-2011 om 19:47 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kpotmake 7-1-2011 19:47 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]

`
nee je bent een soort van geleiding nodig, in de vorm van een zuiger of lijsloffen oid. Dit is omdat de drijf/zuigerstang samen enorm lang zijn en dus gaan slingeren

de zuigerstang is de geleiding... een zuigerstang scharniet niet zoals een drijstang

als je op mijn tekening kijkt zie je dat die zuigerstang ergens langs afgedicht wordt, en daar ook langs wordt geleidt

zeg maar net onder het blauwe gedeelte (het mengsel gedeelte) zie je een zwarte streep staan, hier loopt de zuigerstang door, en daardoor kan die niet gaan slingeren

of begrijp ik jullie opmerkingen nou verkeerd?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 7-1-2011 om 19:48 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Leen 7-1-2011 19:50 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

de zuigerstang is de geleiding... een zuigerstang scharniet niet zoals een drijstang

als je op mijn tekening kijkt zie je dat die zuigerstang ergens langs afgedicht wordt, en daar ook langs wordt geleidt

zeg maar net onder het blauwe gedeelte (het mengsel gedeelte) zie je een zwarte streep staan, hier loopt de zuigerstang door, en daardoor kan die niet gaan slingeren

of begrijp ik jullie opmerkingen nou verkeerd?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 7-1-2011 om 19:48 uur.



nee ik snap jouw idee wel, is alleen niet erg conventioneel

want op het moment dat je zuiger op het ODP staat, heb je wel erg veel zuigerstang dat niet ondersteund is aan de kant van de krukas, waardoor het instant krom is.
 
Aprilia RX 50 2003 7-1-2011 19:51 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

de zuigerstang is de geleiding... een zuigerstang scharniet niet zoals een drijstang

als je op mijn tekening kijkt zie je dat die zuigerstang ergens langs afgedicht wordt, en daar ook langs wordt geleidt

of begrijp ik jullie opmerkingen nou verkeerd?


die zuigerstang scharniert idd niet, maar er is iets sterkers voor nodig om dat mooi recht te houden, stel je voor dat op t scharnierpunt tussen de drijfstang en zuigerstang een klein beetje speling is, dat zou betekenen dat de zuiger scheef in de cilinder komt... dan weten we allemaal wat er gebeurt, alles kapot
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kpotmake 7-1-2011 19:52 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nee ik snap jouw idee wel, is alleen niet erg conventioneel

want op het moment dat je zuiger op het ODP staat, heb je wel erg veel zuigerstang dat niet ondersteund is aan de kant van de krukas, waardoor het instant krom is.

aah, zo

daar heb je gelijk in ja

nou snap ik jouw opmerking ook

jij bedoelt zeg maar een extra, hele platte zuiger ONDERAAN de zuigerstang, zo dicht mogelijk bij het scharnierpunt van de drijfstang?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


die zuigerstang scharniert idd niet, maar er is iets sterkers voor nodig om dat mooi recht te houden, stel je voor dat op t scharnierpunt tussen de drijfstang en zuigerstang een klein beetje speling is, dat zou betekenen dat de zuiger scheef in de cilinder komt... dan weten we allemaal wat er gebeurt, alles kapot

dat extreme kantelen van de zuiger wat ik denk dat jij bedoelt wordt voorkomen doordat de zuigerstang langs die eerder genoemde zwarte rand onderaan het blauwe gedeelte op mijn tekening wordt langs geleid

dat staat los van wat Thijsse opmerkte

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 7-1-2011 om 19:55 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-1-2011 19:57 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

aah, zo

daar heb je gelijk in ja

nou snap ik jouw opmerking ook

jij bedoelt zeg maar een extra, hele platte zuiger ONDERAAN de zuigerstang, zo dicht mogelijk bij het scharnierpunt van de drijfstang?


Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 7-1-2011 om 19:55 uur.



precies

http://www.brommerfo...rint/reply/1/1626400

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 7-1-2011 om 19:58 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 7-1-2011 20:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



precies

http://www.brommerfo...rint/reply/1/1626400

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 7-1-2011 om 19:58 uur.


in de 2e tekening van de link nr 7. dat is de geleiding
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 20015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 10 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved