Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #63428 - 1e brommercross seizoen beginnen
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2916 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MaXi-PuCh |
2-1-2011 17:40 |
Posts: 1531 |
hallo bf'ers,
dit jaar word ik in maart 14, dus mag ik meedoen aan officielere crosses. ik wil daarom het brommercrossen tot een sport voor mij maken en daar het komende seizoen mee beginnen in een teampje, we zijn nu met ons 2en.
nou wil ik weten hoe jullie dat doen, het brommercrossen, qua sponsoring en financiering. of jullie dat met je eigen baan betalen, ofjullie de kosten delen over het eventuele team, wt voor bedrijven jullie vragen om te sponsoren, wat jullie vragen en geven met het sponsoren en eventueel ook hoe jullie dat vragen.
natuurlijk zijn er meer dingen die spelen ipv betalen en crossen.
ik heb al een pak geregeld natuurlijk.
wat is meer van noodzaak bij het brommercrossen?
waar moet ik op letten enz. wat is goed om te weten?
wat zijn jullie ervaringen die jullie hadden met het beginnen aan brommercrosses rijden?
ik vraag dit vooral aan de ervarenen, die het bx'en ook als een sport zien ipv af en toe even een crossje meerijden omdat ze toch een snelle crosser hebben.
aan alle antwoorden heb ik iets, dus barst mar los.
bvd voor jullie reacties!
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Marcooow |
2-1-2011 17:43 |
Posts: 5713 |
crosspak heb je niet echt nodig. is wel handig omdat het smerig mag worden en omdat een crossbroek wel meer beschermt dan een gewone broek maar je kan beter zoiezo zorgen dat je goede crosslaarzen hebt
ligt er maar net aan met wat voor brommer je gaat rijden maar ik heb het meeste allemaal zelf betaalt. benzinekosten deel ik gewoon met de bijrijder en inschrijvenkosten betalen we ook apart.
verder als er wat kapot gaat betaal ik dat gewoon
en je moet eigenlijk ook denken aan reserve onderdelen, reserve kabels, reserve gashendel, bougie, bougiedop, stuur, reserve demper, reserve onsteking
dingen zoals reserve cilinder zijn handig, maar je kunt beter zorgen dat je dingen hebt die er wat sneller opzitten want je kan wel een reserve blok bij je hebben maar je moet het er dan ook nog onder zetten en dan ben je de helft van de tijd aan het sleutelen ipv crossen
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 2-1-2011 om 17:47 uur.
|
|
faster than a bullet! |
|
MaXi-PuCh |
2-1-2011 17:56 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
crosspak heb je niet echt nodig. is wel handig omdat het smerig mag worden en omdat een crossbroek wel meer beschermt dan een gewone broek maar je kan beter zoiezo zorgen dat je goede crosslaarzen hebt.
ja, ik gebruik dan ook eig. alleen de bodyprotectos, laarzen, en helm natuurlijk
ligt er maar net aan met wat voor brommer je gaat rijden maar ik heb het meeste allemaal zelf betaalt. benzinekosten deel ik gewoon met de bijrijder en inschrijvenkosten betalen we ook apart.
inschrijfkosten worden per persoon betaald dacht per voertuig
verder als er wat kapot gaat betaal ik dat gewoon
omdat de brom van jou is?
en je moet eigenlijk ook denken aan reserve onderdelen, reserve kabels, reserve gashendel, bougie, bougiedop, stuur, reserve demper, reserve onsteking
is een donorvoertuig (in onderdelen?) een goed idee, of raad je aan om gewoon wat van dat soort onderdelen nieuw te kopen en in een paar kratjes mee te nemen? en ik ben van plan met HPI te gaan rijden, is de ori ontsteking die er nu nog op zit dan goed als reserve?
dingen zoals reserve cilinder zijn handig, maar je kunt beter zorgen dat je dingen hebt die er wat sneller opzitten want je kan wel een reserve blok bij je hebben maar je moet het er dan ook nog onder zetten en dan ben je de helft van de tijd aan het sleutelen ipv crossen.
ja klopt, een complete reserve brommer mag niet?
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 2-1-2011 om 17:47 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Marcooow |
2-1-2011 17:59 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
inschrijvenkosten betaal je per team
ja omdat de brommer van mij is ja
complete reserve brommer mag wel als je er maar wel in de zelfde klasse mee kan rijden dus niet op de ene, 50cc en 16mm en op de andere 70cc of een grotere carb. als je in de standaart klasse rijdt.
als je met hpi rijdt kan je origineel inderdaad als reserve meenemen
|
|
faster than a bullet! |
|
ChielTZR |
2-1-2011 22:42 |
Posts: 6016 |
Wil je het direct profesioneel aanpakken? (niet dat ik daar veel van weet..)
Heb je geen familieleden die met hun bedrijftje jou willen sponsoren?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
kees 125 |
2-1-2011 22:53 |
Posts: 179 |
wij hebben onze brommer met ons 2en betaald
ook delen wij alle kosten van de onderdelen/benzine samen.
en verder kwa reserve onderdelen nemen wij niet zo gek veel mee.
wel kleine dingen als slangetjes, kabeltjes, trekbandjes, slangklemmetjes, schakelpookje, schroefjes, moertjes enz enz.
maar als die kapot loopt kun je hem maar gewoon in de aanhanger zetten en thuis goed schoon maken en binnen uitelkaar halen want op het rennerskwartier kun je dat soort dingen eigelijk niet doen in verband met stuifzand en omdat je hem daar nooit goed schoon kunt krijgen.
gaat nu dakar kijke
Dit bericht is gewijzigd door kees 125 op 2-1-2011 om 22:54 uur.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
2-1-2011 23:00 |
Posts: 6717 |
schaf crosskleding 2e hands aan
ik heb body protector en kniebeschermers voor 35 euro
en ik heb later broek, shirt, jas, laarsen en handschoenen voor 140 euro
bij crosszaak weg, allemaal in redelijk goeie staat
edit: cker als je net begint, erg hard zul je toch niet gaan en misschien ben je er wel zo op uitgekeken en dan zit je met een duur pak
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-1-2011 om 23:02 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
KX50crosser |
10-1-2011 19:34 |
Posts: 14 |
Dit jaar begint het GcB team ook met brommercross. We hebben al meer crosses gedaan, maar nu hebben we een team! .
Onderdelen tijdens de cross.
Ik zou gewoon een paar kleine onderdelen meenemen zoals rem/koppelingshendel, rem/gaskabel boutjes trekbandjes bougie's. Dat soort dingen. Als je brommer uitvalt, kun je op het rennerskwartier toch je brommer niet loshalen. De reden hiervoor is dat dan alles onder het stuifzand zit en hierdoor kun je nog ergere problemen krijgen ( Mijn vriend het kapje onder z'n achterspatbord vergeten, alles in de carb. + cillinder... moest hele nieuwe cillinder op ).
Verder zou je je orginele ontsteking als reserve kunnen gebruiken.
|
|
Half gas is geen gas! |
|
MaXi-PuCh |
10-1-2011 19:43 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
schaf crosskleding 2e hands aan
ik heb body protector en kniebeschermers voor 35 euro
en ik heb later broek, shirt, jas, laarsen en handschoenen voor 140 euro
bij crosszaak weg, allemaal in redelijk goeie staat
edit: cker als je net begint, erg hard zul je toch niet gaan en misschien ben je er wel zo op uitgekeken en dan zit je met een duur pak
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 2-1-2011 om 23:02 uur.
ja, was ik idd ook van plan om eerst 2e hands te halen. om dezelfde redenen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Wil je het direct profesioneel aanpakken? (niet dat ik daar veel van weet..)
Heb je geen familieleden die met hun bedrijftje jou willen sponsoren?
vooral voor mijn eigen lol, maar het is leuker als je een beetje makkelijk mee kan komen met de rest, en dat lukt met veel tijd en geld.
tijd kan ik wel maken maar voor geld moet ik werken, en als ik dus meer geld wil heb ik sponsors nodig.
mijn vader heeft een eigen bedrijf, die wil me wss wel sponsoren maar ik weet niet of ik het wel zo wil aanpakken.
qua onderdelen zou ik dus gewoon wat spul meenemen wat bij normaal onderhoud hoort, of wat gewoon sneller kapot gaat bij de cross.
qua blokdelen dus niks ivm slecht goed te vervangen bij het rennerskwartier.
ik wou sowieso op trimunt mee gaan rijden, omdat dat niet helemaal aan de andere kant van nederland is, maar ik las dus dat je tijdens de wedstrijd niet mag verandere van brommer. dus stel hij naait vast, mag ik dan niet verdergaan op een brommer die identiek is aan de vastgelopene?
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Aprilia RX 50 2003 |
10-1-2011 19:50 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
ja, was ik idd ook van plan om eerst 2e hands te halen. om dezelfde redenen.
[...]
vooral voor mijn eigen lol, maar het is leuker als je een beetje makkelijk mee kan komen met de rest, en dat lukt met veel tijd en geld.
tijd kan ik wel maken maar voor geld moet ik werken, en als ik dus meer geld wil heb ik sponsors nodig.
mijn vader heeft een eigen bedrijf, die wil me wss wel sponsoren maar ik weet niet of ik het wel zo wil aanpakken.
qua onderdelen zou ik dus gewoon wat spul meenemen wat bij normaal onderhoud hoort, of wat gewoon sneller kapot gaat bij de cross.
qua blokdelen dus niks ivm slecht goed te vervangen bij het rennerskwartier.
ik wou sowieso op trimunt mee gaan rijden, omdat dat niet helemaal aan de andere kant van nederland is, maar ik las dus dat je tijdens de wedstrijd niet mag verandere van brommer. dus stel hij naait vast, mag ik dan niet verdergaan op een brommer die identiek is aan de vastgelopene?
dat mag eigenlijk nooit naar mijn weten
zorg dat je in het begin redelijk orgineel rijd dat gaat gewoon (praktisch) niet stuk, heel wat van die zwaar opgefokte dingen naaien vast en dan rij je dr mooi voorbij met je standaard brommertje
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Marcooow |
10-1-2011 19:54 |
Posts: 5713 |
ik weet ook niet zeker of het mag want het staat niet in het reglement, bij de brommercrossen hier in de buurt.
maar toen iemand zun frame doormidden had gesprongen had die een andere brommer opgehaald en heeft die daarmee gereden (later liep die reserve brommer kapot )
|
|
faster than a bullet! |
|
KX50crosser |
11-1-2011 9:29 |
Posts: 14 |
Volgens mij mag je als de brommer vastnaait niet verder op een andere brommer. Het is verstandig om hem niet 100% op te naaien en telkens sneller willen, ik heb bijv. 24mm carb, snelle cilinder race krukas alles getuned. Maar de ontsteking laat ik origineel, maar draai het vliegwiel wat af zodat hij lichter word. Dit is mijn manier om de cross uit te rijden, je kan hem beter uitrijden dan op kop rijden en na een half uur een vastnaaier hebben. Dus tja... jou keuze! .
|
|
Half gas is geen gas! |
|
Dit topic is 2916 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|