Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda nsr 50 cillinder kit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63424 - honda nsr 50 cillinder kit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

marceltje 2-1-2011 13:24 Print topicpost
Posts: 23
hallo ik heb een honda nsr 2 loopt leuk 70 maar ik wil er nu 70 cc onderzetten de cillinder zelf heb ik al alleen geen kop die kan ik nergens op internet vinden kan ik ook me 50 cc cilinder kopen gebruiken? sluit die wel goed af

hoop dat jullie me kunnen helpen.
 

JB1 2-1-2011 13:25 Print reply

Posts: 14881
Zou kunnen, maar ik zou hem even laten uitdraaien naar 45mm. Heb je iig geen koptikkert.


 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
XDr4g0nX 2-1-2011 14:23 Print reply

Posts: 3526
Je kan inderdaad je 50cc kop gebruiken, er bestaat namelijk geen standaard 70cc kop voor een NSR.

Zoals JB1 al zegt is een andere mogelijkheid je kop wat uit te laten draaien naar de maat van die 70cc cilinder.
 
Signature: [==||========] 20% complete
appie_1988 3-1-2011 12:58 Print reply

Posts: 322
Je kan gewoon een 50 kop gebruiken.
Allen je prestaties zullen beter zijn als je even je kop laat uitdraaien.
Dan kan er meteen een goed squis rand in worden gezet.
Zuiger even mee geven aan draaier.
Zit er bij jou in de buurt niet een brommerboer die dat kan?
Of crosmotor zaak of zoiets.
Kost waarschijlijk tussen de 10 en 30 ¤
K zou wel van tevoren prijs afspeken.

Je moet dan nog wel 70cc pakking halen, maar dat begreep je denk al.
Of meteen een o ring groef in laten zetten.
Is nog betere afdichting en een betere squisruimte + meer compressie.

Ben nu zelf ook nog bezig o ring in een kop aan draaien op school.

sucses
 
BenjaminDG 3-1-2011 15:11 Print reply

Posts: 4605
Wel viton nemen voor de O-ring.


 
Vlaanderen vrij!
midas 5-1-2011 15:57 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Je kan gewoon een 50 kop gebruiken.
Allen je prestaties zullen beter zijn als je even je kop laat uitdraaien.

sucses

Dat hoeft niet persee. ik ken iemand en die had een brommer 70cc en die liep beter met een 50cc kop ipv een 70cc kop, majah, dat moet je zelf bepalen
 
gradusss 5-1-2011 17:48 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
[...]

Dat hoeft niet persee. ik ken iemand en die had een brommer 70cc en die liep beter met een 50cc kop ipv een 70cc kop, majah, dat moet je zelf bepalen


reden waarom ie met die 50kop beter liep dan die 70 kop is omdat ie meer compressie heeft.

die "70" kop heeft dan gewoon dezelfde compressieverhouding met die 70 cilinder als die 50 kop met 50 cilinder....waar ie niet veel sneller van word. of hi9j is gewoon te ver uitgedraaid.

daarom merk je ook veel meer verschil met een losse binnenkop die op maat gemaakt is: passend voor de 70 zuiger, èn meer compressie.

als de die 50 kop van de 70 cilinder haalt zie vaak dat ie heeft gepingeld in de overvang van squishrand naar verbrandingskamer.
je ziet dat vaak ook op de zuigerkop zelf.

dus liever iets minder lopen met een 70 kop, dan met een 50 kop.

daarom word hier dus ook aangeraden om de standaard pakking weg te laten en een o-ring te gebruiken, zodat je dus voor die 70 cilinder de juiste compressie en squish hebt na het uitdraaien van de kop.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
appie_1988 7-1-2011 2:06 Print reply

Posts: 322
Het kan zijn dat je met 50cc kop idd op 70cc beter loopt.
Omdat je dan idd meer compressie heeft doordat het een kleiner opp waar de verbranding plaat vind.

Dat pingelen valt vaak wel mee bij nsr cil omdat de squis met paking boven de 2mm zit.

Maar als je een beetje goede uitlaat neemt kan je kop een beetje goed zet haal je echt veel vermogen meer er uit dan een standaard 50 kop er op.

Je moet ook weer niet te hogen compressie hebben, want ander blijft er te weinig ruimte over voor het terugloop effect van de uitlaat.

 
Frysk 7-1-2011 13:01 Print reply

Posts: 34928
NS1 cilinderkopje scoren, is 4cc meer maar lekker boeie daar heb ik ook altijd mee gereden en Frisian nightmare (die nu mijn 70 en NS1 kop heeft) rijd daar ook mee..

 
giggitybyte
BenjaminDG 7-1-2011 13:19 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
[...]

Dat hoeft niet persee. ik ken iemand en die had een brommer 70cc en die liep beter met een 50cc kop ipv een 70cc kop, majah, dat moet je zelf bepalen


Dat is gewoon omdat hij meer compressie heeft, de vorm van de verbrandingskamer is dan niet goed.

Zo kan hij aan de buitenkanten wel gaan kloppen, dus gewoon een cilinderkop ineens goed utidraaien naar de cilindermaat.
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 1725 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved