Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vlammen uit carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63422 - Vlammen uit carburateur
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5980 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenzulu 2-1-2011 12:21 Print topicpost
Posts: 354
De vlammen komen uit mijn carburateur dit is niet goed lijkt mij wat is dat ik kan het nergens vinden
 

Pixl 2-1-2011 12:22 Print reply

Posts: 3125
Misschien zou je eens wat meer info moeten geven, welke carb, wat heb je gedaan e.d.
 
So fuckin' what!?
Pushpin 2-1-2011 12:27 Print reply
Posts: 841
Vlammen waar?
Uit het filter mondstuk?

 
gluurder 2-1-2011 12:47 Print reply

Posts: 73
ontsteking, bedrading van de ontsteking maakt sluiting,kleppen staan verkeerd, nokkenastiming, nagloeiende kooldeeltjes

vermeld ook eens het merk, type setup 2takt 4takt het is net 2011 en m'n glazenbol is nog niet terug van een servicebeurt

Dit bericht is gewijzigd door gluurder op 2-1-2011 om 12:50 uur.
 
gradusss 2-1-2011 14:08 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
De vlammen komen uit mijn carburateur dit is niet goed lijkt mij wat is dat ik kan het nergens vinden


volgens je profiel is het een zulu of een mt.

vlammen uit je carburateur betekent als eerste dat je membraam niet goed afsluit en je zuiger dus je mengsel terug de carburateur in duwt. (zie je bijvoorbeeld ook als je op een zuigergestuurde inlaat een grote spoelpoort in de zuiger maakt)

als je ff aangeeft of het zomaar opeens gekomen is, of dat je wat veranderd hebt aan je brommer dan is dat een stuk makkelijker voor het zoeken van de oorzaak.

membraam helemaal vergeten en je ontsteking helemaal verkeerd dan zou je zo'n vlammenwerper kunnen krijgen


 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Uncle BLAM 2-1-2011 20:17 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]

membraam helemaal vergeten en je ontsteking helemaal verkeerd dan zou je zo'n vlammenwerper kunnen krijgen




JETaandrijving?
 
een BF teller is sneller
Freddy-fish 2-1-2011 20:39 Print reply

Posts: 2129
backfire, ben best benieuwt wat de oplossing/probleem is hier
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Maeddy 2-1-2011 20:54 Print reply

Posts: 1059
In mijn optiek hoeft je membraam niet perse de oorzaak zijn. Ik denk eerder een veel te vroege of te late ontsteking.

Waarom: bij een goed ontstekingstijdstip ontsteking zijn alle wegen naar je membraam afgesloten.

Ik sluit niet uit dat je membraam nu wel naar de kloten is.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
jeroenzulu 2-1-2011 21:56 Print reply
Posts: 354
het waren de membramen maar hij wil nog niet lopen. bougie word nat hij vonkt ook. andere bougie geprobeerd. nieuwe bobine. met die andere bobine deed hij teminste beetje lopen maar nu amper wat terwijl hij wel vonkt. ik heb al andere carburateur geprobeerd. andere cilinder. ontsteking staat op tijd. als je kickt geeft hij een plof maar slaat niet aan en dat is heel de tijd en als je aanduwt geeft hij ook een plof maar slaat niet aan. compressie genoeg. maar hij wil niet lopen. al 3/4 weken niet.

kan iemand mij helpen?

 
Marcooow 2-1-2011 21:57 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
het waren de membramen maar hij wil nog niet lopen. bougie word nat hij vonkt ook. andere bougie geprobeerd. nieuwe bobine. met die andere bobine deed hij teminste beetje lopen maar nu amper wat terwijl hij wel vonkt. ik heb al andere carburateur geprobeerd. andere cilinder. ontsteking staat op tijd. als je kickt geeft hij een plof maar slaat niet aan en dat is heel de tijd en als je aanduwt geeft hij ook een plof maar slaat niet aan. compressie genoeg. maar hij wil niet lopen. al 3/4 weken niet.

kan iemand mij helpen?



en waarom zou je er een andere cilinder onder doen?
 
faster than a bullet!
Maeddy 2-1-2011 22:05 Print reply

Posts: 1059
Ik denk dat je je nieuwe membraam weer gaat verneuken. Ga maar uitvogelen hoe je ontsteking staat.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
jeroenzulu 2-1-2011 22:20 Print reply
Posts: 354
nee hij sloot niet helemaal. even schoon gemaakt en hij sloot weer.
ja als de ontsteking zo altijd al zo heeft gestaan moet hij het toch doen en hij is niet van tijd gegaan. ik heb er andere cilinder op gedaan omdat oude verot was.
 
appie_1988 3-1-2011 13:02 Print reply

Posts: 322
ik denk nog steeds dat dan je menbraan niet helemaal goed is en niet aan onsteking ligt.
als je door je menbraan blaatst, hoor je dan hoog geluid of kan je er gewoon makkelijk door heen blazen?
 
koen007 3-1-2011 15:12 Print reply

Posts: 414
maak er anders is een filmpje van,
ben benieuwd hoe het er uit ziet
 
gradusss 3-1-2011 16:27 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
In mijn optiek hoeft je membraam niet perse de oorzaak zijn. Ik denk eerder een veel te vroege of te late ontsteking.

Waarom: bij een goed ontstekingstijdstip ontsteking zijn alle wegen naar je membraam afgesloten.

Ik sluit niet uit dat je membraam nu wel naar de kloten is.


zodra je een druk in je cilinder/spoelkanalen/carter krijgt die hoger is dan de druk in je carburateur/inlaatspruitstuk sluit je membraam. (er van uit gaande dat het membraam in orde is en dus helemaal kan sluiten)
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Maeddy 3-1-2011 23:47 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


zodra je een druk in je cilinder/spoelkanalen/carter krijgt die hoger is dan de druk in je carburateur/inlaatspruitstuk sluit je membraam. (er van uit gaande dat het membraam in orde is en dus helemaal kan sluiten)


Nee dat snap ik. Maar als jouw membraam lek is dan krijg je nog niet zomaar vlammen uit de carburateur. Tenminste, ik heb het nooit gezien. Op de tijdstippen dat jouw vlamfront beweegt staan de spoelers ook niet open. Anders had je een mooie boel en stond het mengsel onder je zuiger ook te branden.

Dat is de reden waarom ik denk dat het ontstekingstijdstip verkeerd is om de een of andere reden.

Immers, vlamfront beweegt terug door de spoelers en verneukt je membraam. Gevolg, membraam kapot en vlammen uit de carburateur.

Dat was mijn redenatie voor het probleem. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar dan hoor ik het ook graag.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 3-1-2011 om 23:50 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 5980 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved