Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - GOdver...mn 70malossi ligt aan puin :S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 848 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6342 - GOdver...mn 70malossi ligt aan puin...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn 20-11-02?01:11 Print topicpost
Posts: 10000
GODVERDOMME!!! Mn malossi is aan puin :p

het verhaal:

maandag kreeg ik dus mn nieuwe 70 malossi zuiger binne..dus ik dat ding er meteen ingemikt...
nou..olie in de cil gegooid..paste iig alemaal mooi...dus ik dat ding eerst goed warm gereden...reed ik 100 meter van mn huis..hoorde ik iets valle...dacht dat er een steentje uit mn band losschoot ofzo...maar daar kom ik straks op terug...

nou...na warmgereden te hebben ging ik gewoon rijden...niet meer dan 5000 toeren per minuut...moet nl inrije he...
maar hij wilde dus niet goed stationair lope...en had superweinig kracht in de lage toeren onder de 4k....zoals in het andere topic van me staat...
na een tijdje begon ie dus ook herrie te maken...bleek de uitlaat te zijn dacht ik...
ook leek ie minder compressie te hebben...maar k dacht dat dat kwam omdat de cil warm was...

ik met sproeiers lope klote de hele tijd...enzo...liep nie beter..

dus ik dacht..ik ga de uitlaat goed vastzetten...dus ik alles eraf geropt...

wil ik ook mn cilkop eraf halen...HEEE WTF...waar is mn cilindermoer...en warom steekt mn tapend geen cm meer uit...

CONCLUSIE: tapend afgebroken...dus ik blij..oorzaak gevonden....en dat was dus ook het gene wat ik hoorde vallen denk ik...
dus ik cilkop erafgetrokken...kijk in mn cilinder:

GODVERDOMMEEEEEEEEEEEE allemaal krassen...HELEMAAL vol...over de hele cilinderwand...ik zo KUTTTTTTTTTTTTTT ik voele...nou...die waren voelbaar...en het zat echt over de hele wand..mooi verdeeld...dus ik denk..HOE KAN DAT??

ik cil eraf getrokken...zie ik dat het precies het gedeelte is waar de zuigerveren lopen..onderaan is de cilinder mooi glad...zuiger bekeken...zag er nog als nieuw uit...zelfs nog de ribbeltjes die je ziet als ie nieuw is...alleen bij de uitlaatkant wat ingesleten...

zuigerveren hadden de zelfde krassen als in de cilinderwand...dus...de zuigerveren hebben mn nicasilwand ana puin geholpen...

ikke kwaad enzo...ik had goed gesmeerd...goed warmgerejen...niet veel toeren gereejen...en als dit de oorzaken zouden zijn...dan zou de zuiger de wand hebben beschadigd en niet de veren...

dus mijn idee was dat er verkeerde zuigerveren op de zuiiger zaten...

Ik heb dus een nicasil wand...en daar schijnen dus zachte zuigerveren in te moeten..ik denk dat ik dus harde zuigerveren heb...en dat daardoor mn cil ana puin is gegaan...

ik heb nou alles weer in elkaar zitte...met nieuw tapend enzo...en maar 1 voetpakking ipv 2...hij rijdt best goed...zelfde compressie als met ouwe zuiger, dus niet de berecompressie als toen ik mn nieuwe zuiger er 10 seconde in had zitte..
powerband is mooi..iets lager geworden...kon niet kijke hoe ie daar in reed..want ik moet nog semi inrije..heb er nou ong. 50km op zitte...

hij trekt nou weer beter onder de 4k maar bij 2k valt ie ongeveer uit...komt door de sproeier..h.ebbik afgestemd op de lekke cilinderkop enzo..

NU MIJN EIGENlIJKE VRAAG:

Is het mogelijk dat k de schade verhaal op dekker?? omdat zij mij blijkbaar de verkeerde zuigerveren hebben gegeven...als dit tenminste de oorzaak is..dat de veren verkeerd zijn...(jullie mening/ervaringen/kennis)..
want die cilinder kan ik eigenlijk ook wel wegpleuren...zal nie meer optimaal rije...en ik heb ook niet zon zin om 190 eypos te dokken voor een neie cilinder...

KAn ik dus de schade verhalen ??? volges men pa wel..als het door een onafhankelijke expert is vastgesteld dat de zuigerveren de oorzaak zijn..(ga wel langs brommerboer hierzo)..





ik kom trouwens wel naar de meeting zondag ...of hij moet er mee ophouwe/vastlope...
ow gasten..ik voel me zo geraped...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

barry 20-11-02?08:49 Print reply

Posts: 7387
als je cilinder wand niet te diepe krassen heeft kan ik envetueel als je dat wilt bij mij in de buurt wel je cilinder laten honen. maar dan vraag ik eerst aan die gast of het nut heeft etc. want ik weet natuurlijk niet hoe diep die krassen zijn en die plaatselijke tuner kan mij wel zeggen of het te honen is of niet (jah nikasil is WEL te honen mits de beschadigingen niet TE diep zijn)

maar verder geen ervaring
 
He?
Neonlampje 20-11-02?09:06 Print reply

Posts: 14825
hmm sjah zuigervereren verkeert.. dat is zooo kut he!! Ik neem uit voorzorg gewoon altijd giet-veertjes, dan zit je altijd goed
 
solidsjakie 20-11-02?09:50 Print reply

Posts: 2291
en dat is weer een malossi aan puin door materiaal fout.

Die van mij is waarsch door te hoge zuiger(2mm hoger dan origineel en zeta) te de kop aan zitte te beuken. Dit was wel goed volgens de zaak. Breekt mn pistonpen doormidden, alles aan stront.

Krijg de helft van een malossi 70 vergoed nu.
 
Ralf 20-11-02?10:00 Print reply

Posts: 9073
Ehm, Malossi 70 voor TSX NiCsi??? Sinds wanneer?
 
Martijn 20-11-02?13:57 Print reply
Posts: 10000
sinds dat ze gemaakt worre imbeciel...

jah nou...honen kan dus niet..want ik kan geen overmaat zuiger krijgen...tenminste niet van malossi...

vandaag bij skoeterboer geweest..die zei dat er maar 1 zuiger is voor een 70malossi....maar wel 2 soorten zuigerveren...

die cilinder kan ik zowieso wel wegpleuren...hij begint nou ook al te tikken...en mn rem is net kapot gegaan....gvd..dat ding gaat de deur uit :P

ik moet dus zowieso een neie cilinder...

kan ik dit verhalen op dekker of niet?? dat is de bedoeling..ik heb iig geen geld om een nieuwe cil te kopen...

als het zo doorgaat kom ik zondag niet..want dan doet ie nix of heb ik mezelf in puin gereejen...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 20-11-02?14:54 Print reply

Posts: 13825
Quote:
dat ding gaat de deur uit
martijn? zeg jij dit????? :n

kop op joh.. ff fixen, nieuwe cil en weer gassen
 
-Michiel RS- 20-11-02?16:55 Print reply
Posts: 2803
Jaa Martijn, als ik jou was had ik die ouwe zuiger erin gemikt ,want daar liep ie nog 90 mee, en die heb goede zuigerveren.
dus doe dat alsnog ff dan ken je nog naar de meeting en hoef je die zooi niet in te rijden.
zou verrot zijn als je niet zou komen :p

Quote:
Originally posted by: Ralf 'flep-aap'

Ehm, Malossi 70 voor TSX NiCsi??? Sinds wanneer?


jah mijne was ook nikasil, maar ik heb ook een keer 2 chroomwand malossi's gezien.
 
Erik_N 20-11-02?17:22 Print reply

Posts: 5360
Trouwens, nu het hier toch om cilinders gaat ff vraagje;
Ik moe voor me 110 Autisa eigenlijk ff andere zuiger hebben, want die ik hier heb liggen heeft twee zuigerveren, en ik wil een snelle met 1 veer. Maar wel merk moet ik dan hebben, bij 50cc.nl ff gezocht, maar cind ik alleen twee originele zuigers.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Robert_S 20-11-02?19:49 Print reply
Posts: 513
Hmm ik d8 dat malle ossie een gietijzeren wand had... IPV nikasil. Van de LC hadden alleen Hebo en Eurocilindro d8 ik een Nikasil wand [= trouwens zelfde fabrikant]
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Martijn 20-11-02?20:12 Print reply
Posts: 10000
nou...kheb een email gehad van marcel dekker...

hij zei dat niets nicasil kapot kon maken...tenmisnte geen andere metalen (zuigerveren) hij zei: je hebt een ouwe malossi..hijs vast tweedehans (is ook zo..) en hij zei: de zuigerveren waren van chroom...je cilwand ook...dus dat heeft zitten neuken

cil is nog te redden door oppoetsen...
hoe de fuck doe ik dat???

en ik koop een neie malossi..die hebbe wel nicasil..weet ik zeker dat ie weer goed is...

en ik gooi er nu mn ouwe eurokit op (is warmgelope, zuiger is aan puin..cil heeft irrelevante krasjes...) met mn nieuwe malossi zuiger, en weer met de zuigerveren van mn ouwe malossi zuiger...

echt een scrap cilinderkutzooi krijg ik dan..maar het rijdt vast wel...

trouwens..vandaag begon ie 6k stationair te lopen..compressie daalt met de toer...

nog stoeprandje gepakt met 40...was ook nie fijn..maar nix aan de hand...

en nog gehad dat mn remstang ankerplaatvasthouder losschoot....@ 80kmh...dus toen blokkeerde mn achterwiel temporarily...

maja..ik ga vanavond nog wel wat kutte...en zondag kom ik geowon

en ik ga spare voor een neie malossi, 190 eypos...ik heb nou 120...moet nog vanalles kope...maja..schatje gaat voor...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
NSR JunK 20-11-02?20:39 Print reply

Posts: 2339
zow das wel heel hard voor je! sterkte met werken dan maar..
 
Sneks 20-11-02?20:50 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts ...

cil is nog te redden door oppoetsen...
hoe de fuck doe ik dat???




Oppoetsen van nikasil wand is bv. diamanthonen
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 20-11-02?21:54 Print reply
Posts: 10000
nou...ik heb net mn nieuwe malossi zuiger in mn ouwe warmgelopen eurokit gemikt..met de ouwe zuigerveren van mn malossi...

en hij rijdt rielex...start goed, loopt goed stationair...veul kracht in de lage toeren, hele goeie compressie...geen getik oid..

alleen lekt ie nog bij mn uitlaat...maar das geen probleem ..

dus ik heb nog ff de tijd om te sparen ...

nou nog ff mn achterrem fixen..vin dit maar eng...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pingu 21-11-02?17:18 Print reply
Posts: 1842
eej ff over die zuigerveren... als ik nu andere zuiger inzet (van een polini voor mb in me hebo voor nsr) waar moet ik dan op letten...?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
De Schout 21-11-02?17:36 Print reply
Posts: 5327
da je gietijzeren zuigerveren heb, kun je makkeiljk testen door ze te breken kun ze ook van een klein stukje laten vallen op de tegels dan hoor je het ook wel
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved