Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 94db norm mx 2011

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 752 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63418 - 94db norm mx 2011
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-12-2010 17:42 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


94db halen is het probleem niet. maar dan wel met de statische meetmethode en niet met de dynamische methode. de AMA in amerika heeft ook de 94 db limiet maar dan statisch. en daar maken die uitlaat fabrikanten ook uitlaten voor. voor die paar crossers hier in NL gaan alleen nederlandse en belgische bedrijven uitlaten voor maken. waardoor ze ook alleen maar duurder worden.

ik zet er denk ik een crf250x demper op. dat moet al een heleboel helpen. moet er alleen nog een op ebay tegen komen voor een prikkie.

indd, die statische meting is het probleem. dan heb je ook weer last van omgevingsgeluiden of andere rijders waardoor de meting hoger uit kan vallen. ik had eigenlijk verwacht dat ze de manier van meten wel aan zouden passen, maar ze houden er toch aan vast.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
-simon- 31-12-2010 17:44 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

indd, die statische meting is het probleem. dan heb je ook weer last van omgevingsgeluiden of andere rijders waardoor de meting hoger uit kan vallen. ik had eigenlijk verwacht dat ze de manier van meten wel aan zouden passen, maar ze houden er toch aan vast.


statisch is goed, dynamisch kut.
idd en je heb ook nog een hoop aanzuig geluid uit de filterbak en mechanische geluiden. heb al van een paar gehoort die hem stiller hadden gemaakt dat het nou leek of heel het ding uit elkaar rammelde omdat ze nou alles in het blok hoorde.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
thunderbird - Forum en Sales Moderator 31-12-2010 17:55 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


statisch is goed, dynamisch kut.


die bedoelde ik
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mx-jacob 31-12-2010 18:04 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ze willen voorop lopen he.
wat aan het geluid doen vind ik een goede zaak. maar ze hadden de fim of ama norm moeten houden.
en dan de onk's vrijstelling krijgen slaat helemaal nergens op. dat zijn de mannen die genoeg geld/sponsors hebben om een nieuwe pijp te kopen. en die moeten ook het voorbeeld geven vind ik.
maar als herlings of roelants met teveel geluid en flippers aankomen mogen ze gewoon meedoen.



ja dat is waar als we deze hobby willen behouden moet je natuurlijk eningsinds rekening houden met de niet crossers. Maar ik vind ook dat ze niet moeten zeuren over een db meer of minder. misschien moeten jullie allen maal in de kuil in ijmuiden komen rijden daar zijn GEEN regels
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
-simon- 31-12-2010 18:25 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
[...]



ja dat is waar als we deze hobby willen behouden moet je natuurlijk eningsinds rekening houden met de niet crossers. Maar ik vind ook dat ze niet moeten zeuren over een db meer of minder. misschien moeten jullie allen maal in de kuil in ijmuiden komen rijden daar zijn GEEN regels


zal ook wel een zooitje zijn daar dan.
doe mij maar gewoon een officiele crossbaan die ook onderhouden wordt.
ik erger me nog altijd het meest aan mensen die langs een baan gaan wonen en dan gaan klagen. dat volk mogen ze van mij meteen afschieten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Ruben2311 31-12-2010 18:49 Print reply

Posts: 1055
Quote:

ik erger me nog altijd het meest aan mensen die langs een baan gaan wonen en dan gaan klagen. dat volk mogen ze van mij meteen afschieten.


Inderdaad, beetje zelfde verhaal als mensen die op het platteland gaan wonen en dan klagen dat het een beetje ruikt naar koeien. die mensen moeten ze gelijk in een flatje op 6 hoog in Amsterdam opsluiten.
 
Half the strokes, double the power!
PRO TUNING 31-12-2010 19:42 Print reply

Posts: 4000
Begin alvast maar te sparen voor nieuwe dempers en uitlaten, 94 Dba is erg stil.

Zelfs nieuwe 2011 modellen hebben met de standaard af fabriek geleverde uitlaten moeite om de norm te halen.

Je moet niet hier gaan klagen maar gezamelijk iets organiseren een protest bijeenkomst b.v.

Maar mijn ervaring is dat je motorsporters toch niet op 1 lijn krijgt.
 
koetjeboe91 31-12-2010 19:43 Print reply

Posts: 2096
woon zelf op het platteland nooit last gehad van de koeien enz. enige waar ik me aan erger zijn de klote regels die worden gemaakt.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Bas/MT5 31-12-2010 19:51 Print reply

Posts: 915
Als je een standaard uitlaat al moet vervangen. Dat is toch niet goed voor de motor. Loopt toch alles naar de klote.

Als ik van de baan gestuurd word met een orginele motor. dan kap ik er wel mee.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
-simon- 31-12-2010 20:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Begin alvast maar te sparen voor nieuwe dempers en uitlaten, 94 Dba is erg stil.

Zelfs nieuwe 2011 modellen hebben met de standaard af fabriek geleverde uitlaten moeite om de norm te halen.

Je moet niet hier gaan klagen maar gezamelijk iets organiseren een protest bijeenkomst b.v.

Maar mijn ervaring is dat je motorsporters toch niet op 1 lijn krijgt.


heb je je wel verdiept in hoe het zit met de geluidsnormen van de knmv/mon, de fim en de ama?
want een motorfabrikant gaat natuurlijk geen aparte motor maken voor nederland. als ze door de normen van de grote organisaties komen is het toch goed.

@bas: dan zet hem maar weer tekoop
nee denk dat het opzich ook wel mee gaat vallen.
hgs werkt met bollen in de demper die het geluid extra de demper instuwen maar de motor niet knijpen. of je zou er een enduro demper op kunnen zetten.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Makrolon 31-12-2010 20:38 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bas/MT5
Als je een standaard uitlaat al moet vervangen. Dat is toch niet goed voor de motor. Loopt toch alles naar de klote.

Als ik van de baan gestuurd word met een orginele motor. dan kap ik er wel mee.

Haha, dan geef je ze mooi je zin.
Enne, je motor gaat er echt niet van kapot hoor... Alleen het is moeilijk/duur om aan de norm te komen zonder je motor heel erg te knijpen...
 
KTM 525 EXC Supermoto
mx-jacob 1-1-2011 17:07 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


zal ook wel een zooitje zijn daar dan.
doe mij maar gewoon een officiele crossbaan die ook onderhouden wordt.
ik erger me nog altijd het meest aan mensen die langs een baan gaan wonen en dan gaan klagen. dat volk mogen ze van mij meteen afschieten.



haha ja het is er als het druk is een zooitje alles rijd door mekaar mx,offroad wagens, enz..... maar is wel leuk.

(misschien is afschieten wel een goede optie )
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
PRO TUNING 1-1-2011 17:48 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


heb je je wel verdiept in hoe het zit met de geluidsnormen van de knmv/mon, de fim en de ama?
want een motorfabrikant gaat natuurlijk geen aparte motor maken voor nederland. als ze door de normen van de grote organisaties komen is het toch goed.

@bas: dan zet hem maar weer tekoop
nee denk dat het opzich ook wel mee gaat vallen.
hgs werkt met bollen in de demper die het geluid extra de demper instuwen maar de motor niet knijpen. of je zou er een enduro demper op kunnen zetten.


Toen jij nog niet geboren was (1982) voldeed mijn 4 takt al aan de KNMV geluidsnormen van toen 105 Dba namelijk 98 Dba bij 1 van de eerste geluidstests in Lochem

 
-simon- 1-1-2011 17:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Toen jij nog niet geboren was (1982) voldeed mijn 4 takt al aan de KNMV geluidsnormen van toen 105 Dba namelijk 98 Dba bij 1 van de eerste geluidstests in Lochem



statisch of dynamisch gemeten? want daar heeft nederland het verschil met de andere organisaties. 94db statisch is ongeveer 96/97 db dynamisch.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 4084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved